Connemara Peated Single Malt Irish Wiskey

Als het gaat over Ierse Whiskey.
Maelduin
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 Mar 2016, 12:26

Connemara Peated Single Malt Irish Wiskey

Ongelezen berichtdoor Maelduin » 09 Apr 2016, 23:37

Eigenlijk word ik hier pisnijdig van. Waarom geef je een whiskey de naam van een gebied waarmee het geen enkele link heeft? Connemara komt van een distilleerderij op het schiereiland van Cooley, co. louth. Aan de oostkust van Ierland, net onder de grens tussen noord en zuid. Maar Connemara is het wilde westen van Ierland, een gebied van turf, stenen, zeewier en de zee. Bij Connemara denk je misschien aan de smaak van een Schotse eiland whisky, zoals Laphroaig of Ardbeg. Vanwege de link met de zee waardoor Connemara wordt omringd. Maar die link is er niet en de smaak dus ook niet. Het erge is, ik vind Connemara Malt een heerlijke whiskey. Dus waarom in vredesnaam een link leggen die er niet is? Wil je perse een verhaal vertellen bij deze whiskey dan zijn er mogelijkheden genoeg. De Taín Bo Cualaigne, ofwel de veediefstal van Cooley. Het voornaamste verhaal van de Ulster Cyclus, waarin de legendarische held Cu Cuchlainn van Ulster het opneemt tegen Queen Maeve van Connaught. Vertel dat verhaal als de geboortegrond van deze whiskey. Maar kom niet aanzetten met Connemara, want dat heeft er niets mee te maken. Zoals gezegd, een heerlijke whiskey, maar de marketing jongens en meisjes die de naam hebben bedacht mogen van mij in de hoek.
1 x

Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Friesland.
Contact:

Re: Connemara Peated Single Malt Irish Wiskey

Ongelezen berichtdoor Freddy » 11 Apr 2016, 20:32

Een connemara cask strength is toch wil het aller goorste wat ik gedronken heb op de Frysk Hynder wine cask na :vies
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

André
Senior
Senior
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 Jul 2010, 18:30
Locatie: Groningen

Re: Connemara Peated Single Malt Irish Wiskey

Ongelezen berichtdoor André » 16 Apr 2016, 23:54

Freddy, was dat de gewone cask strenght, of de Turf Mor?
Die laatste was op een sherryvat, dus zal toch wel iets van smaak moeten hebben.
alhoewel, dat natuurlijk niet betekent dat het geweldig is.
0 x
Afbeelding

MartijnN
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 Sep 2021, 01:35

Re: Connemara Peated Single Malt Irish Wiskey

Ongelezen berichtdoor MartijnN » 05 Sep 2021, 22:02

Heerlijk die connemara. Heb er al meerdere flessen van doorgesleten
0 x

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1258
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Connemara Peated Single Malt Irish Wiskey

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 06 Sep 2021, 14:17

Maelduin schreef:Eigenlijk word ik hier pisnijdig van. Waarom geef je een whiskey de naam van een gebied waarmee het geen enkele link heeft? Connemara komt van een distilleerderij op het schiereiland van Cooley, co. louth. Aan de oostkust van Ierland, net onder de grens tussen noord en zuid. Maar Connemara is het wilde westen van Ierland, een gebied van turf, stenen, zeewier en de zee. Bij Connemara denk je misschien aan de smaak van een Schotse eiland whisky, zoals Laphroaig of Ardbeg. Vanwege de link met de zee waardoor Connemara wordt omringd. Maar die link is er niet en de smaak dus ook niet. Het erge is, ik vind Connemara Malt een heerlijke whiskey. Dus waarom in vredesnaam een link leggen die er niet is? Wil je perse een verhaal vertellen bij deze whiskey dan zijn er mogelijkheden genoeg. De Taín Bo Cualaigne, ofwel de veediefstal van Cooley. Het voornaamste verhaal van de Ulster Cyclus, waarin de legendarische held Cu Cuchlainn van Ulster het opneemt tegen Queen Maeve van Connaught. Vertel dat verhaal als de geboortegrond van deze whiskey. Maar kom niet aanzetten met Connemara, want dat heeft er niets mee te maken. Zoals gezegd, een heerlijke whiskey, maar de marketing jongens en meisjes die de naam hebben bedacht mogen van mij in de hoek.


Over geweldige verhalen gesproken, SORRY, maar daar word ik al mee " kapot gegooid " .
Whiskyindustrie , Hou daar AUB mee op .
Bah.
1 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Connemara Peated Single Malt Irish Wiskey

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 07 Sep 2021, 19:12

cor0566 schreef:Over geweldige verhalen gesproken, SORRY, maar daar word ik al mee " kapot gegooid " .
Whiskyindustrie , Hou daar AUB mee op .
Bah.

Hee maar Cor, ontspan :bigsmile die reactie is van 2016 en zo snel als ie spuwde zo snel was ie ook weer vertrokken :P
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1258
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Connemara Peated Single Malt Irish Wiskey

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 07 Sep 2021, 22:25

Cask1988 schreef:
cor0566 schreef:Over geweldige verhalen gesproken, SORRY, maar daar word ik al mee " kapot gegooid " .
Whiskyindustrie , Hou daar AUB mee op .
Bah.

Hee maar Cor, ontspan :bigsmile die reactie is van 2016 en zo snel als ie spuwde zo snel was ie ook weer vertrokken :P


:shock:
Dank Arthur voor het erop wijzen dat ik eerst goed moet kijken en dan reageren.
Dat foutje ( excuus ) maak ik helaas vaker.
Dat zet het gebeuren in een iets ander daglicht.
Excuse :domdom :domdom
Groet Cor

Apropos : ik houd echt niet van Harry Potter achtige verhalen bij mijn whisky.
2 x


Terug naar “Ierse Whiskey”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten