Red Breast 12 vs. Red Breast 12 CS
-
- Actief lid
Red Breast 12 vs. Red Breast 12 CS
Ik geniet nu al een tijdje lang van een fles Red Breast 12 yo, geweldige kennismaking met Ierse whisky.
Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden naar de cask strength versie van deze whisky. Een stuk
prijziger, maar is het de ervaring ook waard???
Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden naar de cask strength versie van deze whisky. Een stuk
prijziger, maar is het de ervaring ook waard???
0 x
-
- Senior
-
- Actief lid
Re: Red Breast 12 vs. Red Breast 12 CS
Haha, da's kort maar krachtig inderdaad. Toevallig iemand op het forum nog samples van Redbreast 12 CS, 15 yo & 21 yo te koop?
0 x
-
- Senior
Maandje geleden zat ik in Dublin.
Benieuwd naar de Red Breast 12, na de avond ervoor een goed verhaal van de bartender van The Whisky Palace gehad te hebben over Single Pot Still WhiskEy (onder begeleiding van een random new make spirit).
Dus ik bestel een RB12, vraag nog om een tasting glass, ' yes yes, we have whisky glasses, don't worry' .
Duurt even maar meneer komt terug. 'Sir, I see you like to drink fancy, but unfortunately the Redbreast 12 is empty, but I've poured ya something else, It's the same taste, same alcohol, it's called Cask Strength'
Ok kerel, bedankt, ik ga wel fancy mn RB12CS uit een tumbler drinken.
Wow! Lekker spul! zelfde alcohol% als de normale 12? Nee, zoals de naam Cask Strength al doet vermoeden.
Aanrader, voor 60euro kun je leuke flessen kopen, deze is er een van, eens wat anders dan Schots.
(Overigens werd ik wel 10 pond gecharged voor de RB12CS, da's ongeveer een kwart van de prijs van een fles, voor een dram
)
Overigens later die avond (na de nodige bieren en whiskeys) nog de RB12 geproefd, maar mijn oordeel daarover is niet helemaal representatief
Een van beiden of wellicht allebei komen wel in m'n kast te staan over een tijdje...
P.S. Waarom mag ik maar 5 smileys in een bericht plaatsen?!?
Benieuwd naar de Red Breast 12, na de avond ervoor een goed verhaal van de bartender van The Whisky Palace gehad te hebben over Single Pot Still WhiskEy (onder begeleiding van een random new make spirit).
Dus ik bestel een RB12, vraag nog om een tasting glass, ' yes yes, we have whisky glasses, don't worry' .
Duurt even maar meneer komt terug. 'Sir, I see you like to drink fancy, but unfortunately the Redbreast 12 is empty, but I've poured ya something else, It's the same taste, same alcohol, it's called Cask Strength'

Ok kerel, bedankt, ik ga wel fancy mn RB12CS uit een tumbler drinken.
Wow! Lekker spul! zelfde alcohol% als de normale 12? Nee, zoals de naam Cask Strength al doet vermoeden.
Aanrader, voor 60euro kun je leuke flessen kopen, deze is er een van, eens wat anders dan Schots.
(Overigens werd ik wel 10 pond gecharged voor de RB12CS, da's ongeveer een kwart van de prijs van een fles, voor een dram

Overigens later die avond (na de nodige bieren en whiskeys) nog de RB12 geproefd, maar mijn oordeel daarover is niet helemaal representatief

Een van beiden of wellicht allebei komen wel in m'n kast te staan over een tijdje...

P.S. Waarom mag ik maar 5 smileys in een bericht plaatsen?!?
0 x
-
- Moderator
roylubbers schreef:P.S. Waarom mag ik maar 5 smileys in een bericht plaatsen?!?
Piet @ Aantal smiley's per bericht
Er was er maar een de baas... en hij heeft/had wel gelijk... Maar dat is een persoonlijke mening.
Meer on topic... ik heb de Red Breasts recentelijk in Ierland geproefd... en die zijn best goed te doen [understatement].
Heb toevalligerwijs een 12 y/o als Kertskado gehad, maar ben nu wel nieuwsgierig naar de CS.

1 x

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
-
- Actief lid
Bedankt voor de reacties! Ik had vorig jaar op een whisky festival ook al enthousiaste verhalen van iemand gehoord over de Redbreast CS, en Jim Murray schrijft in zijn boekje de CS ook zowat de hemel is, dus ik was benieuwd hoe dat hier op het forum was. Morgen is het bij een grote dranksite volgens mij Irish whisky dag, eens kijken of ze de Redbreast CS nog met een goede korting aanbieden. 

0 x
-
- Senior
Tijnsel schreef:Bedankt voor de reacties! Ik had vorig jaar op een whisky festival ook al enthousiaste verhalen van iemand gehoord over de Redbreast CS, en Jim Murray schrijft in zijn boekje de CS ook zowat de hemel is, dus ik was benieuwd hoe dat hier op het forum was. Morgen is het bij een grote dranksite volgens mij Irish whisky dag, eens kijken of ze de Redbreast CS nog met een goede korting aanbieden.
Die whiskydagen bij drankgigant waren echt maar flauwe boel..
1 x
-
- Actief lid
Bummer, geen Redbreast CS in de aanbieding. Beetje flauwe actie idd, niet veel variatie in het Ierse aanbiedingsaanbod.
0 x
-
- Senior
Tijnsel schreef:Bummer, geen Redbreast CS in de aanbieding. Beetje flauwe actie idd, niet veel variatie in het Ierse aanbiedingsaanbod.
Ook de voorbije dagen niet. Enkele euro's korting op eenvoudige flessen.
0 x
-
- Forum goeroe
Van die CS bestaan ook verschillende versies. Ik ga mijn open fles komende week eens naast een sample van een andere versie zetten, eens zien of die nog veel van elkaar verschillen.
0 x
-
- Senior
Ik hasd laatst de RB12 weer geproefd. Man man man een van mijn top favorieten! In Dublin vorig jaar ook de RB15 en de RB21 geproefd. Ben verliefd op dit merk en zou het iedereen aanraden (al is de RB21 wel aan de dure kant)
1 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
-
- Actief lid
RedBreast CS is in de aanbieding bij whiskysite.nl
mijn flesje binnen vandaag en nu voor het eerst aan het proeven. Echt heerlijke whisky!
mijn flesje binnen vandaag en nu voor het eerst aan het proeven. Echt heerlijke whisky!
0 x
-
- Top bijdrager
Ik zie dat van de 12 jarige CS er 2 flessen worden aangeboden:
- b1/13
- b1/16
Weet iemand het verschil?
- b1/13
- b1/16
Weet iemand het verschil?
0 x