Jouw Irish whiskey?
Re: Jouw Irish whiskey?
Volgens mij heb ik een nieuwe favoriete Ier: Redbreast 12. Poeh hee, wat een fijne whisky is dat! Zacht, maar kruidig, lekker volle smaak, echt een heerlijke whisky! Ben zeer verrast dat 'ie zo lekker is. Hij is toch weer heel anders dan de andere Ieren die ik heb geproefd. Echt zeer de moeite waard!
0 x
- Wolfe Tone
- Actief lid

ElwinB schreef:Volgens mij heb ik een nieuwe favoriete Ier: Redbreast 12. Poeh hee, wat een fijne whisky is dat! Zacht, maar kruidig, lekker volle smaak, echt een heerlijke whisky! Ben zeer verrast dat 'ie zo lekker is. Hij is toch weer heel anders dan de andere Ieren die ik heb geproefd. Echt zeer de moeite waard!
Was je überhaupt bekend met Pure Pot still whiskey? If not, dan zijn er nog wel wat andere whiskies die je zullen bevallen!
0 x
“I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.” ~ Tom Waits
Wolfe Tone schreef:ElwinB schreef:Volgens mij heb ik een nieuwe favoriete Ier: Redbreast 12. Poeh hee, wat een fijne whisky is dat! Zacht, maar kruidig, lekker volle smaak, echt een heerlijke whisky! Ben zeer verrast dat 'ie zo lekker is. Hij is toch weer heel anders dan de andere Ieren die ik heb geproefd. Echt zeer de moeite waard!
Was je überhaupt bekend met Pure Pot still whiskey? If not, dan zijn er nog wel wat andere whiskies die je zullen bevallen!
Wolfe som dan eens een paar
toppertjes op als je wil die er bovenuit steken volgens U.
0 x
Wolfe Tone schreef:ElwinB schreef:Volgens mij heb ik een nieuwe favoriete Ier: Redbreast 12. Poeh hee, wat een fijne whisky is dat! Zacht, maar kruidig, lekker volle smaak, echt een heerlijke whisky! Ben zeer verrast dat 'ie zo lekker is. Hij is toch weer heel anders dan de andere Ieren die ik heb geproefd. Echt zeer de moeite waard!
Nou ja, ik heb laatst een Green Spot gehad, wat ik ook een erg lekkere whiskey vond. En dat schijnt ook een Pure Pot Still whiskey te zijn. Maar verder niet, nee! Welke zou je me aanraden?
0 x
- Wolfe Tone
- Actief lid

Green Spot is idd prima. Powers John's Lane wordt momenteel ook als één van de allerbeste gezien. Middleton heeft onder eigen naam ook een aantal oudere Pot still whiskeys.
0 x
“I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.” ~ Tom Waits
- screenerke
- Actief lid

deze heb ik op de plank staan
bushmill org goed voor irish koffie
bushmill 10 y
voor de rest ben ik nieuw dus zoek het allemaal nog een beetje uit
bushmill org goed voor irish koffie
bushmill 10 y
voor de rest ben ik nieuw dus zoek het allemaal nog een beetje uit
0 x
- OuweDilettant
- Actief lid

Connemara Peated Single Malt is heerlijk. Bushmills Single Malt 16 years is ook lekker. Nu ga ik een steden trip naar Dublin boeken (een afscheidskado van mijn werkgever bij m'n pensionering) om enkele minder bekende Ierse whiskeys te kunnen proéven.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Als redelijke whisky noob is Jameson eigenlijk de enige Irish die ik gedronken heb, voor zover ik weet.
Staat bij mij wel altijd een fles van in de kast, dat dan wel, vind hem namelijk lekker en niet duur, dus ideaal te gebruiken als zgn. slobber!
Staat bij mij wel altijd een fles van in de kast, dat dan wel, vind hem namelijk lekker en niet duur, dus ideaal te gebruiken als zgn. slobber!
0 x
Clontarf is heerlijk! De Single Malt maar ook zeker de Black Irish, zo zacht en veel fruit (ik proef vooral groene appels). Echt heerlijk als afwisseling van al het Schotse geweld.
Frank
Frank
0 x
-
sweetspeed
- Actief lid

Sluit ik me bij aan; Connemara CS en de "gewone" Connemara staan bij mij gebroederlijk naast een Coal Ila 12, een Bruichladdig 3P, een CELP en een Springbank in de kast, de sectie "peat".
Hype of niet, een peaty whisky gaat er bij mij altijd in......de wat subtielere whisky met een bijzondere finish daar moet ik echt voor in de stemming zijn.
Hype of niet, een peaty whisky gaat er bij mij altijd in......de wat subtielere whisky met een bijzondere finish daar moet ik echt voor in de stemming zijn.
0 x
Pellie schreef:Redbreast 12 yo Cask Strength
Yeah, I love it
Groetjes
Suri

0 x
Jock schreef:Mijn favo's:
1. Red Breast
2. Green Spot
3. Connemara Cask Strength
4. Magilligans single malt Peated pure pot still
And last but not least van Daily Dram ( Bresser en Timmer) The Angel's Port(al) 15 yrs Cooley
Helemaal mijn lijstje, tenminste.. 1 tot en met 3, Magilligans ken ik niet. Maar die Redbreast...... de 12y is al zo gruwelijk lekker zeg!!
0 x