Waterford

Als het gaat over Ierse Whiskey.
Slight
Senior
Senior

Re: Waterford

Ongelezen berichtdoor Slight » 01 Dec 2024, 15:57

Ik vrees dat het topic een beetje een andere kant op gaat dan wat eigenlijk de bedoeling was.
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 01 Dec 2024, 16:13

Och, het treft wel de essentie denk ik. Want wat je ook vindt van wat Waterford in de fles stopte, het staat of valt mee P-Q verhouding. En daar schuurde het toch wel wat.
Voor alles is een markt, maar als je (gechargeerd) 80 punten spul wilt verkopen voor € 100 plus wordt het taai. Er is een markt voor dat soort flessen, maar dan heb je het over prijsrange tot 6 tientjes denk ik.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Dec 2024, 17:04

Maar Edwin, ik denk dat we juist wel op één lijn zitten.
Jij kiest ervoor om op de pauzeknop te drukken. Bij Waterford kon dat blijkbaar niet uit, dus dan krijg je dat de boel dicht gaat.
Voor jou is whisky geen hoofdzaak, althans voor zover ik het weet. En blijkbaar kan er bij jou best nog wel een pallet of wat staan in de opslag.

Maar niet iedereen heeft die luxe. Die 100 Proof reeks en die andere met het zwarte label, die wilde men alleen in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk hebben, de overige importeurs hadden nog genoeg. Kennelijk is men dermate verlegen om een cashflow dat er toch zulke prijzen aan gehangen kunnen worden.

En op zo'n moment is de markt bikkelhard. Jij kan een HP 7yo voor €95 aanbieden, SV een HP 18yo voor €95. Tja... dan kun je met nog zo'n een goed verhaal komen en je vatmanagment dat beter (en ook duurder) is. Mensen pakken dan toch die SV.
4 x

Slight
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Slight » 01 Dec 2024, 19:47

Als enthousiastelingen zien we natuurlijk graag dat kwaliteit voorop staat. Maar dat wil niet zeggen dat men bereid is om het bijpassende bedrag ervoor neer te leggen. Per fles ligt de grens voor mij ongeveer bij 100 euro, een bedrag waar ik overigens zelden in de buurt kom. Meestal koop ik liever flessen tussen de 50 en 80 euro omdat ik de prijs-kwaliteit daar doorgaans prima vind.

Ik begrijp dat de echte gekken hier de hobby wellicht anders beleven. Voor hen begint het pas bij 100-300 euro per fles, maar dat is zeker niet waar het grote publiek te vinden is. Als dat de exclusieve IB CS SC UCF markt is waar je op richt als WDS, dan moet je ook realiseren dat daar maar een kleine doelgroep zit, waar veel concurrentie op aast en waar verzadiging ook een factor is. Ook die mensen hebben niet oneindig geld.
Laatst gewijzigd door Slight op 01 Dec 2024, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 01 Dec 2024, 20:33

Slight schreef:... Ook die mensen hebben niet oneindig geld.
En het is maar de vraag of ze dat geld ooit nog in dezelfde mate krijgen. De tekenen zijn niet gunstig.

Mooi als je de recessie kan uitzitten en je kan je wachten tot de markt weer aantrekt. Kan je dat niet zul je toch andere keuzes moeten maken.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 02 Dec 2024, 11:28

defeatless schreef:Maar Edwin, ik denk dat we juist wel op één lijn zitten.
Ja, daar lijkt het wel op Alex :bigsmile
defeatless schreef:Jij kiest ervoor om op de pauzeknop te drukken. Bij Waterford kon dat blijkbaar niet uit, dus dan krijg je dat de boel dicht gaat.
Voor jou is whisky geen hoofdzaak, althans voor zover ik het weet. En blijkbaar kan er bij jou best nog wel een pallet of wat staan in de opslag.

Maar niet iedereen heeft die luxe. Die 100 Proof reeks en die andere met het zwarte label, die wilde men alleen in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk hebben, de overige importeurs hadden nog genoeg. Kennelijk is men dermate verlegen om een cashflow dat er toch zulke prijzen aan gehangen kunnen worden.

En op zo'n moment is de markt bikkelhard. Jij kan een HP 7yo voor €95 aanbieden, SV een HP 18yo voor €95. Tja... dan kun je met nog zo'n een goed verhaal komen en je vatmanagment dat beter (en ook duurder) is. Mensen pakken dan toch die SV.

Verschil zal er altijd blijven en je kunt ook niet alles 1 op 1 vergelijken. Uiteindelijk denk ik dat je als IB alleen een verschil kunt maken op kwaliteit, al zal er altijd een groep blijven die kijkt naar leeftijd op een fles, dat was 'vroeger' al zo en daar is niks veranderd. En ja, de markt is inderdaad erg hard, het woord gunfactor kan wel uit de Van Dale. Niet alleen met whisky hoor, maar dat is met alles van toepassing.
6 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “Ierse Whiskey”