Dublin Liberties Distillery

Als het gaat over Ierse Whiskey.
nick.hildebrand
Actief lid
Actief lid

Dublin Liberties Distillery

Ongelezen berichtdoor nick.hildebrand » 13 Aug 2024, 22:33

Goedenavond liefhebbers,

In oktober ga ik met wat vrienden naar Dublin.
Nu wil ik als liefhebbers natuurlijk in ieder geval één distillery aandoen. Jameson trekt mij niet zo, veel te saai en toeristisch in mijn ogen. Nu zie ik online the Dublin Liberties Distillery. De website ziet er leuk uit en staan ook wel paar interessante flesjes daar in de webshop. Iemand ervaring met deze distillery?
En eventueel nog andere aanraders? Hoe is Roe en Co? Of Pearse Lyons?

Slainthe, Nick
2 x

bodevami
Senior
Senior

Re: Dublin Liberties Distillery

Ongelezen berichtdoor bodevami » 14 Aug 2024, 15:39

nick.hildebrand schreef:Goedenavond liefhebbers,

Nu wil ik als liefhebbers natuurlijk in ieder geval één distillery aandoen. Jameson trekt mij niet zo, veel te saai en toeristisch in mijn ogen. Nu zie ik online the Dublin Liberties Distillery. De website ziet er leuk uit en staan ook wel paar interessante flesjes daar in de webshop. Iemand ervaring met deze distillery?

Slainthe, Nick

Ik ben voor 2 jaar terug wel bij Teeling geweest, leuke rondleiding door een werkende distilleerderij.
De meest exclusieve proeverij op het eind van de tasting vond ik toen erg tegenvallen.
1 x

nick.hildebrand
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor nick.hildebrand » 15 Aug 2024, 18:11

bodevami schreef:
nick.hildebrand schreef:Goedenavond liefhebbers,

Slainthe, Nick

Ik ben voor 2 jaar terug wel bij Teeling geweest, leuke rondleiding door een werkende distilleerderij.
De meest exclusieve proeverij op het eind van de tasting vond ik toen erg tegenvallen.

Oke, dat hoorde ik inderdaad wel van nog een aantal. Ga het nog even bespreken met mijn vrienden en wellicht even langs de shop. Kan daar vast nog wel wat leuks scoren, ookal vaak aan de prijs..
0 x

Bert
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Bert » 07 Okt 2024, 22:37

Recent bezocht.
Teeling is de leukste om te doen. Parkeerplaats voor de deur (betaald). Is de oudste werkende (2015) in Dublin - de lekkerste, iets oudere whiskey (> 9 jaar) die ze schenken is echter afkomstig van de Cooley-distillery, en meteen ook vrij prijzig (16 euro voor een glas). Pearse Lyons is de oudste van de andere drie (2017 - niet op deze locatie). De tour daar is niet heel geweldig (net als de whiskey, waarvan ze er niet heel veel produceren < 100.000 liter). Wel een typische still-opstelling. Roe & Co is wel leuk om te doen (Diageo-stijl), daar maak je een whiskeycocktail aan het eind van de tour. Hebben een eigen botteling, vatsterkte, die wel te hachelen is. Gratis parkeren op de Guinness-parkeerplaats. De Liberties heeft nog geen eigen whiskey (maar is wel heel dicht bij de Teeling-distillery gelegen - 500 meter).
Jameson heeft geen werkende distillery op deze locatie - wel een experience. Wellicht ook leuk: het Irish Whiskey Museum in Dublin. Ben ikzelf helaas nog niet geweest maar op de plaatjes ziet het er veelbelovend uit!
3 x

Terug naar “Ierse Whiskey”