Redbreast Expressies

Als het gaat over Ierse Whiskey.
Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Redbreast Expressies

Ongelezen berichtdoor Paulini » 07 Okt 2021, 10:40

heren, hier iemand al de redbreast PX gezien of gedronken? Is volgensmij een vervolg op de lusteau

https://www.redbreastwhiskey.com/en-en/
0 x

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 07 Feb 2023, 11:12

Ralfy geen fan van deze expressie. (Ik persoonlijk wel)
Hij heeft het wel over E150 en chill filtering, terwijl deze Redbreast volgens mij zijn natuurlijke kleur heeft en non-chill filtered is.

0 x
Afbeelding
(open flessen)

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 07 Feb 2023, 11:39

Ralfy is zo langzamerhand een nogal zelfingenomen zeiksnor aan het worden. Beweert vaak van alles zonder fatsoenlijk onderzoek te doen, of hij checkt slecht één enkel bronnetje dat mooi aansluit bij zijn mening. Ik heb ook sterk het gevoel doet hij nogal vatbaar is voor complot theorietjes.

Ik ken laatste batches van de RB 12 CS verder niet, maar de meest recente die ik heb gehad (ik dacht 2018) was echt helemaal prima. Ik geloof best dat er mindere batches tussen zitten, maar deze 80 punten lijken toch ook deels gebaseerd op z'n eigen waanideeën.
0 x

Ms2213
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ms2213 » 14 Feb 2023, 00:23

HammerHead schreef:Ralfy is zo langzamerhand een nogal zelfingenomen zeiksnor aan het worden. Beweert vaak van alles zonder fatsoenlijk onderzoek te doen, of hij checkt slecht één enkel bronnetje dat mooi aansluit bij zijn mening. Ik heb ook sterk het gevoel doet hij nogal vatbaar is voor complot theorietjes.

Ik ken laatste batches van de RB 12 CS verder niet, maar de meest recente die ik heb gehad (ik dacht 2018) was echt helemaal prima. Ik geloof best dat er mindere batches tussen zitten, maar deze 80 punten lijken toch ook deels gebaseerd op z'n eigen waanideeën.

Zelf recentelijk Ralfy ontdekt. Ben oudere filmpjes gaan kijken en toen maar gaan bingen. Moet zeggen dat ik me aansluit bij wat je zegt. Ik merk dat de video’s steeds meer 1 kant op gaan. En af en toe zegt hij iets wat idd complot regio begint op te gaan. Als hij geen bron heeft vervolgt hij vaak ‘I can’t be sure, but….’.

Hij heeft zeker veel kennis, de verhaaltjes van ‘vroeger’ zijn ook leuk. Maar hij heeft ook een platform waarmee hij veel mensen van mening kan doen veranderen. Er zijn sommige merken waar hij scores aan geeft waarvan ik het niet begrijp. Maar goed, ieder z’n ding. Je ziet ook dat grote corporaties het kijken, bijv zijn Glendronach chill filtered rant. Bladnoch zat nog in de comments. Dat is wel interessant om te zien. Maar soms draaft ie door als een paard met oogkleppen op.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Feb 2023, 18:40

Wel mee eens hoor. Ik mag graag naar zijn filmpjes kijken en heb er ook erg veel van geleerd. Dankzij hem heb ik Springbank leren kennen en waarderen voordat het roofgoed werd en nog stof stond te vergaren op de schappen.

Aan de andere kant moet je zijn mening en opmerkingen zeker wel wegen. Na een aantal afleveringen weet je hoe je zijn punten moet waarderen en wat je met een korrel zout moet nemen. Uiteindelijk bepaal je zelf wat je lekker en goed vind.

Maar met zijn mening dat de belastingdienst eigenlijk een criminele organisatie is die je jouw geld afperst kan ik het alleen maar eens zijn. :bigsmile
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Mar 2023, 20:35

JoachimV10 schreef:Ralfy geen fan van deze expressie. ..

Iets meer enthousiast over de 15 jarige:
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 08 Mar 2023, 22:54

84 is ook niet overdreven. Maar als ik het goed heb, geeft ie nu wat minder snel hoge scores.
Beide scoor ik in iig een stuk hoger dan respectievelijk dan 80 en 84
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Koning
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Koning » 12 Mar 2023, 14:21

De Redbreasts zijn non-chill filtered, maar wel bijgekleurd met E150. Ralfy is nogal een principieel figuur, zozeer dat hij een middelmatige 'natuurlijke' whisky bijna per definitie hoger zal scoren dan een steengoede bijgekleurde gekoelfilterde dram. Heb geen zin om dat hele Redbreast filmpje te kijken, maar het zal me niks verbazen als bij mede door de karamelbijkleuring lager scoort. De Redbreast 12 CS vind ik zelf trouwens gewoon een goede dram, net als de 21. Die scoorde tijdens een HWF blind tasting ook erg goed.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Ierse Whiskey”