HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tastings: Logistiek

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tastings: Logistiek

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 18 Feb 2013, 18:36

Nou die van mij drinkt tegenwoordig de lekkerste whisky sneller op dan dat ik zou willen en dat is ook niet alles. Beste is dan denk ik een vrouw die je hobby en passie begrijpt maar er zelf niets van moet hebben ;) Ik probeer dan altijd iets zoet en goedkoops in huis te hebben en haar dat steeds te laten drinken, maar ze pakt toch telkens weer de Yellow Spot die nu dus alweer bijna leeg is.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Feb 2013, 19:13

Uit "HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding"
Piet schreef:Dit is het Servicepoint waar ik de zending gisteren (Zondag dus) heb afgeleverd !
Bij levering "aan huis" (kom ik volgende keer op terug) gaan ze niet naar een ander Servicepoint. Maar dat is nu juist allemaal te volgen via de T&T

Hé Matti, dit stond al op mijn lijst voor VBT-4 maar omdat je er nu toch over begon in "[Ruilen] Chivas 12" (de post stond al klaar als concept omdat het nu nog wat vroeg is).
Matti schreef:Ik vind het eigenlijk nog handiger ook (en dus goedkoper): Ik ben overdag weinig thuis, dus de eerste aflevering van een pakket lukt vrijwel nooit. Als ze het pakje direct naar het servicepunt brengen kan ik daar 's avonds op de weg terug van mijn werk precies nog langs voor ze sluiten :)

Aangezien ik de verzending voor Nederland vanaf VBT-3 met DHL heb gedaan is er in de toekomst ook de optie om je pakketje af te laten leveren op een DHL-Servicepoint. Dat kan handig zijn bij afwezigheid.
Uw pakje op een (huis)adres van de geadresseerde of op een DHL SERVICEPOINT in zijn/haar omgeving of op zijn/haar route te laten bezorgen. De geadresseerde kan het ophalen waar dat het beste uitkomt en wanneer dat het beste schikt. Hij/zij ontvangt een bericht (SMS of email) zodra het pakje gearriveerd is.

Dat is ook nog goedkoper. De prijs ga ik echter niet per zending aanpassen want dat gaat me te veel extra werk kosten (dit ook maar is acceptabel). Een eventueel financieel voordeel komt alle deelnemers van de betreffende VBT of de volgende, ten goede .
Welk DHL SERVICEPOINT kies ik?
U kunt elk DHL SERVICEPOINT kiezen om uw pakje in te leveren! Dicht bij uw huis, uw werk of op uw route! U weet immers zelf wat u het beste schikt! Welk DHL SERVICEPOINT u kiest voor de geadresseerde kunt u uiteraard het beste met hem/haar bespreken.

Dit dient dan bij de inschrijving aangegeven te worden. Maar daar hebben we het over een paar maanden dan wel over :Tongue
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 20 Feb 2013, 19:15

Lijkt mij prima om de keuze te hebben en het gaat mij inderdaad niet om het geld, maar om het gemak.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Piet
Moderator
Moderator

Verzending met T&T voor Nederland en België

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Feb 2013, 15:38

Uit HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-3: Voorbereiding
Soundwave schreef:Het is gelukkig veilig aangekomen. Dat ondanks de verschrikkelijk horkerige SelektVracht bezorger, die helemaal gefrustreerd was dat hij 3 bezorgpogingen heeft moeten doen en nog voor ik 2 trappen af was gelopen al bij de buren begon te bonken op de deuren en vroeg of mijn bel het wel deed. Wat mij betreft in de toekomst gewoon paar euro erbij en lekker met PostNL, kun je zelf nog tijdens het verzendproces eventueel het adres aanpassen en als je het een keer gemist hebt direct online bepalen of je het wil veranderen.

Ná VBT-3 ga ik het weer eens evalueren en eventueel wat polls plaatsen. Ga alvast wel kijken hoe de procedure voor online bulk verzenden werkt bij PostNL (ben net lekker los op DHL FOR YOU).

Ik heb al wel bedacht dat het, afhankelijk van het aantal Belgische deelnemers, handig kan zijn om één aangetekend pakket met T&T naar een deelnemer in België te versturen om het dan van daaruit binnen België te verzenden ook met Track & Trace. Per saldo kan dat goed uitpakken ..... dit overigens los van bovenstaande discussie.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Verzending met T&T voor Nederland en België

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Feb 2013, 15:51

Piet schreef:Ná VBT-3 ga ik het weer eens evalueren en eventueel wat polls plaatsen. Ga alvast wel kijken hoe de procedure voor online bulk verzenden werkt bij PostNL (ben net lekker los op DHL FOR YOU).

Ik herinner het me nu weer. Bij PostNL mag je niet meer dan één pakje gelijktijdig versturen (met MijnPost) als je niet ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel (kan ik wel "oplossen", maar toch) .... da's pas een ware handelsgeest bij PostNL :Cry :HitHead :Tongue
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 23 Feb 2013, 18:45

Piet schreef:Ik heb al wel bedacht dat het, afhankelijk van het aantal Belgische deelnemers, handig kan zijn om één aangetekend pakket met T&T naar een deelnemer in België te versturen

Wat je in 'ons' geval eventueel kan doen is de zending voor Yapi, BWhisky en mij naar één adres sturen. Wij wonen niet ver uit mekaars buurt.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Feb 2013, 19:18

johan brugge schreef:Wat je in 'ons' geval eventueel kan doen is de zending voor Yapi, BWhisky en mij naar één adres sturen. Wij wonen niet ver uit mekaars buurt.

Ook hiervan akte !
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Feb 2013, 09:02

Matti schreef:Lijkt mij prima om de keuze te hebben en het gaat mij inderdaad niet om het geld, maar om het gemak.

Zou dit niet werken voor jou Pieter (Soundwave) ?
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Feb 2013, 12:47

yep, helemaal mee eens :)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 20 Mar 2013, 09:32

Piet schreef:Ik zie dat ik nog geen melding had gemaakt van een ander onmisbaar hulpmiddel. Een schenktuit. Maar wat voor een. Een Nederlandse vinding die ik al heel lang voor wijn gebruik van VacuVin.
Past helaas alleen op "standaard" flessen maar is dan ook perfect.
Heel handig om mooi te doseren en druppelt niet.
...
... en inderdaad, dit is een van de flessen voor VBT-3 8-)

Voor een niet "standaard" flessenhals heb ik overigens ook een schenktuit uit de wijnwereld. Omdat die fles ook uit VBT-3 is en nogal herkenbaar kon ik dit niet plaatsen voor de onthulling.

Een schijfje van geplastificeerd aluminium (denk ik) dat je op moet rollen en in de hals steken. Kan eigenlijk op alle maten. Doseren gaat ietsje minder perfect dan op de VacuVin-tuit maar ook prima.
schenktuit-groot.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 20 Mar 2013, 12:50

Piet schreef:Een schijfje van geplastificeerd aluminium (denk ik) dat je op moet rollen en in de hals steken. Kan eigenlijk op alle maten. Doseren gaat ietsje minder perfect dan op de VacuVin-tuit maar ook prima.

Ja, ken ik van lang geleden. Idee is geloof ik ook een beetje dat het niet drupt doordat het dunne materiaal als het ware de stroom afsnijd...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Aug 2013, 22:29

Zo, de flesjes voor VBT-4 en 5 zijn er. Nu geproduceerd in Italië maar verschil is er nauwelijks. Van nu af aan wel netjes in folie geleverd :-P

De doppen zien er hetzelfde uit maar hebben een andere, nog betere, "inlay".

flesjes-vbt4-ev-IMG_0725s.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 13 Aug 2013, 08:32

Gelukkig, dat scheelt je weer een hoop schoonmaakwerk!
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Aug 2013, 08:56

Kay schreef:Gelukkig, dat scheelt je weer een hoop schoonmaakwerk!

Zo is tie :goedgedaan
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Sep 2013, 21:09

Uit HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-4: Voorbereiding
Piet schreef:Wel blijkt het voor Belgie wat minder soepel te gaan met DHL. Het samengesteld pakket voor Brugge in nu namelijk in Keulen (Internationaal distributie centrum), om van daaruit verder te gaan.
Dat ga ik volgende keer dus wel weer met PostNL verzenden.
0 x

Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”