Omdat dit wat mij betreft tevens de basis is voor toekomstige Virtuele Blind Tastings heb ik inderdaad de nodige tijd gestoken in het selecteren van de verschillende componenten. Daarbij speelde de prijs, orderaantallen, kortingen en verzendkosten en mogelijkheden een niet onbelangrijke rol.
Lang gezocht naar het geschikte doosje en hoe het te vullen en de samples te verpakken.
Zo zien 100 doosjes en 100 meter noppenfolie er uit.

- dozen-100_noppenfolie-100m-IMG_0287.jpg (53.63 KiB) 8053 keer bekeken
Flesjes moeten goed herbruikbaar zijn en helder glas vond ik wel belangrijk, al is het maar om zeker te zijn dat er geen verontreinigingen in kunnen zitten. Maar de transparante flesjes vind ik ook wel leuk staan en geven de mogelijkheid over de kleur van de whisky te fantaseren.
En dit zijn 254 sample flesjes van 60ml.

- flesjes-254stuks-IMG_0285.jpg (65.76 KiB) 8053 keer bekeken
De DIN28 hals leek me vrij ideaal. Niet alleen als sluiting maar ook als vul- en schenkopening. Doppen is weer een hoofdstuk apart. Er zijn heel veel verschillende (ook qua prijs).
Lang over gedacht en deze is het geworden. De dop van soepel plastic, met afsluitpad, en met ribbels kan behoorlijk strak worden aangedraaid zonder te breken, en heeft tevens een seal. Als je een gesloten flesje een paar dagen laat staan kun je de dop soms toch weer net even strakker aandraaien

En dat heb ik dus gedaan. Kennelijk met goed resultaat (niet lek, niet openen tijdens transport). Een soort torsie-sleutel zou handig zijn maar die heb ik niet kunnen vinden.

- HWF-VBT-2-samples-leeg-IMG_0349w500.jpg (62.95 KiB) 8053 keer bekeken
Overigens passen allerhande dopjes b.v. ook die van 1,5 liter frisdrank of 0,5 liter Cola flesjes (heel goed zelfs).
Later meer...