Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Poll: Welke (in)vulling heeft je voorkeur voor komende V

Ongelezen berichtdoor whiksy » 08 Nov 2013, 15:24

Ik vind het een geweldig evenement en doe graag nog een keer mee. Tot 50,- schrijf ik me sowieso in, inhoud vond ik al voldoende.
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 08 Nov 2013, 16:23

Ik heb gestemd op 60ml en een lichte prijsverhoging. Ik wil in het vervolg graag weer meedoen. Een ietwat grotere inhoud vind ik zelf wel prettig, dan kun je net even iets meer en dus beter proeven. En ter compensatie kan de prijs dan iets omhoog. Veel duurder hoeft het van mij niet te worden in ieder geval, want dat maakt de drempel om mee te doen dan iets te hoog. Dan zou ik meer uitgeven aan een VBT dan aan een fles whisky zelf, en dat gaat me net iets te ver.
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 08 Nov 2013, 16:25

Piet schreef:Dankzij de sponsoring én nog betere inkoop v.w.b. whiskies, verpakking en distributie is het inderdaad aardig gelukt ... tot op heden... De accijnsverhoging van januari 2014 kan ik komend jaar nog aardig dekken uit voorraad...

Accijnsverhoging is nog wel het minste probleem als ik zie dat het nu steeds meer gemeengoed wordt, zelfs bij onafhankelijken, dat 20-jarige whisky's nu makkelijk 120€ kosten.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 08 Nov 2013, 18:39

turfsmurf schreef:Accijnsverhoging is nog wel het minste probleem als ik zie dat het nu steeds meer gemeengoed wordt, zelfs bij onafhankelijken, dat 20-jarige whisky's nu makkelijk 120€ kosten.

Helaas. En inderdaad daar kan de belasting niet tegenop.
Daarom schrok ik gisteren ook een beetje toen ik de jubileum-botteling van van Wees zag, die er om bekend staan (stonden) zeer redelijke tot zelfs lage prijzen te hanteren:
Caol Ila 1982 30 Years "500th" Ultimate Selection 55.2% ... € 179,-
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Dutch-Drammer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Dutch-Drammer » 11 Nov 2013, 14:22

Ik heb gestemd op maakt me niet zoveel uit ik doe toch wel weer mee.
In principe kon ik me wel in alle opties vinden en dan kom je volgens mij op bovenstaande uit.
Ik heb me met de laatste VBT uitstekend vermaakt en veel geleerd en vooral geleerd dat er nog veel te leren en ontdekken valt. Dit kan dus zowel met duurdere als goedkopere whiskies.
En inderdaad wordt het gouden goedje steeds wat duurder om welke reden dan ook.
Zelf koop ik liever whiskies waarvan ik vermoed dat ze wat beter zijn dan whiskies waarvan ik hoop dat ze goed zijn.
Het gaat me dan niet om de prijs maar het blijkt dat mijn ideeen van wat ik lekker zou gaan vinden meestal wat duurder uitpakken. En desondanks blijkt steeds weer dat dit niet waar hoeft te zijn.
In een VBT hoeft dus helemaal geen duurdere whisky te zitten, belangrijker is dat ik er wat van leer en dat het me verrast ( bij voorkeur in positieve zin ).
Ik denk dat Piet wat dat betreft uitstekende keuzes heeft gemaakt en weer zal maken, als het de ene keer dus wat duurder uit zal vallen dan de andere keer zou mij dat ( binnen redelijke grenzen ) niet uitmaken.
0 x
Afbeelding
Friend of Laphroaig & Member of The Ardbeg Committee

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Nov 2013, 12:29

Nog even de aandacht vragen voor:
Piet schreef:Zojuist een poll geplaatst voor HWF VBT deelnemers en potentiële deelnemers.
Graag daar je stem uit brengen (indien van toepassing) en hier de discussie voeren.

Poll: Welke (in)vulling heeft je voorkeur voor komende VBT's

Dank,
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Nov 2013, 15:23

Piet schreef:Nog even de aandacht vragen voor:

Oh oooo, 21 stemmers maar :o
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 18 Nov 2013, 18:23

Voilà, net gestemd.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 18 Nov 2013, 22:55

ik voel dat ik met bv 3cl genoeg heb om een whisky te proeven, eerste indruk. Dus zou voor mij voldoende zijn. De inhoud mag gerust wat duurder. Die optie gekozen dan ook.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Nov 2013, 23:38

Yapi schreef:ik voel dat ik met bv 3cl genoeg heb om een whisky te proeven, eerste indruk. Dus zou voor mij voldoende zijn. De inhoud mag gerust wat duurder. Die optie gekozen dan ook.

Dan doel je op "Volume maakt mij niet uit en inhoud mag wel wat duurder" neem ik aan ?

Met meerderheid van stemmen is in het verleden al besloten dat "men" 2,5 of 3CL té weinig vind en graag de 5Cl als minimum had.

0 x

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 18 Nov 2013, 23:41

Piet schreef:
Yapi schreef:ik voel dat ik met bv 3cl genoeg heb om een whisky te proeven, eerste indruk. Dus zou voor mij voldoende zijn. De inhoud mag gerust wat duurder. Die optie gekozen dan ook.

Dan doel je op "Volume maakt mij niet uit en inhoud mag wel wat duurder" neem ik aan ?

Met meerderheid van stemmen is in het verleden al besloten dat "men" 2,5 of 3CL té weinig vind en graag de 5Cl als minimum had.

ja, maar dan is het wel wat verwarrend... "volume maakt mij niet uit"... aangezien dit momenteel meerderheid van stemmen heeft. Wat verstaan die mensen dan onder "volume maakt mij niet uit"? Elk een fles ;)
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Nov 2013, 23:50

Yapi schreef:ja, maar dan is het wel wat verwarrend... "volume maakt mij niet uit"... aangezien dit momenteel meerderheid van stemmen heeft. Wat verstaan die mensen dan onder "volume maakt mij niet uit"? Elk een fles

De poll gaat alleen over de huidige 5Cl of de voorgestelde 6Cl met de gerelateerde prijs-varianten.
Doel is juist dan te gaan van 42 naar 35 deelnemers. Zo staat het ook in de toelichting.

Anders wordt het een andere poll :HitHead
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 19 Nov 2013, 11:09

Agree!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 19 Nov 2013, 11:43

Ik heb nog niet gestemd, voornamelijk omdat ik het echt niet weet. Ik heb aan de laatste VT duidelijk minder plezier beleefd dan aan voorgaande, en ik kan er de vinger niet goed op leggen wat daar de oorzaak van was. Ik had minder tijd, maar ik vraag me af of dat de enige reden was.
Misschien kwam het wel mede doordat ik steeds behoorlijk in het duister tastte. Het was m'n eerste Yoichi, m'n eerste Aberfeldy, m'n eerste Littlemill, en m'n tweede Millstone na een kleine dram Millstone PX nog niet zo lang geleden. Nou is dat op zich erg leuk, maar dat, samen met het opnemen van een blended malt, maakte het uiterst moeilijk voor me om een educated guess te doen op basis van mijn ervaring. En laat nou net dat element voor mij ook echt meerwaarde hebben.

Overigens zou ik niet graag naar 3cl gaan, want ondanks dat dat zeker voldoende is voor een (eerste) notitie, komt dan de mogelijkheid voor het herproeven na de onthulling wel erg onder druk te staan. Voor mij zou dan 4cl (2x 2cl) een betere tussenweg zijn.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Nov 2013, 11:45

JayDie schreef:

Agree!

+ 2
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”