Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 11 Okt 2012, 12:35

VBT-3 Sample-2 notities liggen al klaar hier. Doet mij erg veel denken aan een Port Ellen -edit- 1982 GM
Laatst gewijzigd door Soundwave op 11 Okt 2012, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

andre8x8
Senior
Senior

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-2: Voorbereiding

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 11 Okt 2012, 12:37

Piet schreef:
JayDie schreef:Eh, kan ik me vast voor-inschrijven dan? ;-)

Dat is inderdaad een van de aspecten waarover we het nog moeten hebben. Dat ging bij VBT-1 gezien de discussie, min of meer natuurlijk, maar bij VBT-2 nog al ad-hoc (hé andre8x8 ).

Ik heb enorm genoten van VBT-1 en wilde VBT-2 absoluut niet missen. En aangezien de eerste discussies over VBT-2 net voor mijn vakantie opgang kwamen heb ik per ongeluk, met een overigens goed bedoeld topic, de inschrijvingen gestart.
Gelukkig is een ander me nu voor.

BTW
Van VTB-2 ben ik ook weer volop aan het genieten, dus Piet, je raad het waarschijnlijk al.... :P
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HetWhiskyforum - Virtuele Blind Tasting-1, 2: Voorbereid

Ongelezen berichtdoor Yapi » 11 Okt 2012, 13:13

Soundwave schreef:VBT-3 Sample-2 notities liggen al klaar hier. Doet mij erg veel denken aan een Port Ellen -edit- 1982 GM

:o

:lol: ik dacht eerder aan die van MOS, maar zeker 93 punten in mijn boek!
0 x
Afbeelding

bowler63
Actief lid
Actief lid

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor bowler63 » 21 Okt 2012, 13:33

Eh, kan ik me vast voor-inschrijven dan?

ik ook ? :)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Okt 2012, 15:44

bowler63 schreef:
Eh, kan ik me vast voor-inschrijven dan?

ik ook ? :)

Nog even geduld hoor ... hoe we daar mee omgaan, daar ga ik de goegemeente nog even over polsen... Eerst even de huidige VBT-2 tot een goed einde brengen ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Piet
Moderator
Moderator

VBT Inschrijving en betaling

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Okt 2012, 22:32

Ik heb wat vragen en opmerkingen m.b.t. VBT-3 en verder.
Om het overzichtelijk te houden zal ik deze per onderwerp aankaarten.

Betaling
Gezien het verloop van de inschrijving en betaling en de tijd die me dat gekost heeft zie ik me genoodzaakt de VBT's voortaan met vooruitbetaling uit te voeren. Dat heet dan "Inschrijving door vooruitbetaling."

Om de informatie-uitwisseling hiervoor wat makkelijker te laten verlopen heb ik een gebruikersgroep "VBT" in het leven geroepen (beheergroepering van forumgebruikers, zoals we ook kennen "Moderator", "Administrator" etc.). Ook is er een nieuw forum "VBT Betaalinformatie - alleen toegankelijk voor deelnemers" in de rubriek Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen.
Overigens is dat forum alleen zichtbaar voor geregistreerde forumleden en alleen toegankelijk (te lezen) door leden van de VBT-groep. Niet geregistreerde bezoekers krijgen het niet eens te zien.
Daarin staat inmiddels te lezen hoe e.e.a. in zijn werk zal gaan m.b.t. inschrijving.

Mocht het handig zijn dan komt er een groep per VBT zodat die ook te gebruiken is om PB's te versturen... maar dat valt nog te bezien want vraagt ook weer wat extra werk.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: VBT Inschrijving en betaling

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Nov 2012, 08:33

Piet schreef:Ik heb wat vragen

Wat zijn nu precies je vragen? ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Nov 2012, 08:57

JayDie schreef:

Ja zo werkt het niet. Hoezo "in context". Ik schreef:
Piet schreef:Ik heb wat vragen en opmerkingen m.b.t. VBT-3 en verder.
Om het overzichtelijk te houden zal ik deze per onderwerp aankaarten.

En dit was de eerste opmerking.
Niet zo zeer een vraag maar meer een vaststelling waarop eventueel gereageerd kan worden.
Aangezien het voorheen wat vrijblijvender was zou het kunnen dat iemand daar een probleem mee heeft, vandaar.

Probleem voor mij was dat aanmelden-betaling té lang heeft geduurd en dat er mensen op een heel laat moment afhaakten om niet al te sterke redenen.
En zoals ik al eerder schreef, heb ik er niet zo'n probleem mee om wat over te houden maar wel als dat al in samples zit.
Achteraf was er voldoende animo en zelfs een reservelijst maar e.e.a. liep daardoor véél te lang. Als iemand geen geld (meer) heeft om aan een VBT deel te nemen, dan moet die iemand zich niet inschrijven. Dat wordt hiermee voorkomen.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 01 Nov 2012, 09:42

Piet schreef:
JayDie schreef:

Ja zo werkt het niet.

Geintje, Piet! :gnif

Maar vwb vooruit betalen, dat vind ik niet meer dan normaal. Doe je toch ook bij een bestelling in een webshop...?!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Nov 2012, 10:45

JayDie schreef:[...] vwb vooruit betalen, dat vind ik niet meer dan normaal. Doe je toch ook bij een bestelling in een webshop...?!

Jup, helemaal niet vreemd om mensen vooruit te laten betalen idd. Zeker als het om dit soort relatief verwaarloosbare bedragen gaat.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Piet
Moderator
Moderator

Hoe inschrijven voor een VBT?

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Nov 2012, 12:18

Inschrijving. .... Nee niet nu en niet hier ;)
Hoe gaan we dat in het vervolg doen?

Ik stel voor dat ik die op enig moment, wederom ruim vóór de geplande startdatum, open zet in onderwerp "HWF VBT-X: Ik doe mee! ", en dit tevens duidelijk zichtbaar maak onder, mededelingen, als "Aanmelding voor HWF VBT-X: INSCHRIJVING OPEN".
Dan gaat de inschrijving op volgorde van aanmelding én betaling binnen 14 dagen. Indien geen betaling, inclusief een PB naar Peat met NAW-gegevens binnen die termijn volgt (alleen indien nieuw of gewijzigd), dan komt de inschrijving te vervallen (kan wel opnieuw gedaan worden).

Hoewel er bij de vorige VBT een reservelijst was, die ik voorrang zou kunnen geven, kan dat ook weer problemen geven b.v. doordat die personen al een tijd niet meer actief zijn geweest en ik dan wederom in de wacht kom te staan met de inschrijvingen.

Suggesties en opmerkingen welkom.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Nov 2012, 12:21

Matti schreef:
JayDie schreef:[...] vwb vooruit betalen, dat vind ik niet meer dan normaal. Doe je toch ook bij een bestelling in een webshop...?!

Jup, helemaal niet vreemd om mensen vooruit te laten betalen idd. Zeker als het om dit soort relatief verwaarloosbare bedragen gaat.

Wel mee eens. Mijn terughoudendheid was omdat het wat langer kan duren dan een levering bij een gemiddelde webshop. Maar daar ben ik inmiddels overheen ;)
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Nov 2012, 12:43

Piet schreef:
Matti schreef:Jup, helemaal niet vreemd om mensen vooruit te laten betalen idd. Zeker als het om dit soort relatief verwaarloosbare bedragen gaat.

Wel mee eens. Mijn terughoudendheid was omdat het wat langer kan duren dan een levering bij een gemiddelde webshop. Maar daar ben ik inmiddels overheen ;)

Jup, je hebt hier te maken met liefhebbers he :) Ik heb mijn betaling voor Maltstock van volgend jaar ook al weer gedaan, geen centje pijn (nouja... ;)).
Laatst gewijzigd door Matti op 01 Nov 2012, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Matti
Moderator
Moderator

Re: Hoe inschrijven voor een VBT?

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Nov 2012, 12:47

Piet schreef:Inschrijving. [...] Ik stel voor dat ik die op enig moment, wederom ruim vóór de geplande startdatum, open zet in onderwerp "HWF VBT-X: Ik doe mee! ", en dit tevens duidelijk zichtbaar maak onder, mededelingen, als "Aanmelding voor HWF VBT-X: INSCHRIJVING OPEN".
Dan gaat de inschrijving op volgorde van aanmelding én betaling binnen 14 dagen. Indien geen betaling, inclusief een PB naar Peat met NAW-gegevens binnen die termijn volgt (alleen indien nieuw of gewijzigd), dan komt de inschrijving te vervallen (kan wel opnieuw gedaan worden).

Lijkt mij prima, al zou ik die aankondiging een tijdje (bijv. een week) voor de daadwerkelijke opening van de inschrijving doen om mensen die niet zo vaak langskomen of op vakantie zijn oid een eerlijke kans te geven.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Nov 2012, 13:02

Matti schreef:Lijkt mij prima, al zou ik die aankondiging een tijdje (bijv. een week) voor de daadwerkelijke opening van de inschrijving doen om mensen die niet zo vaak langskomen of op vakantie zijn oid een eerlijke kans te geven.

Goed idee. Ik zal inderdaad een vooraankondiging doen.

Nog even bekijken hoe lang van tevoren. Voor de september/oktober VBT valt het helemaal lastig qua (lange)vakanties dus zal dat wellicht een paar weken eerder zijn.
0 x

Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”