Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Yapi » 01 Nov 2012, 13:30

Piet schreef:
Matti schreef:Lijkt mij prima, al zou ik die aankondiging een tijdje (bijv. een week) voor de daadwerkelijke opening van de inschrijving doen om mensen die niet zo vaak langskomen of op vakantie zijn oid een eerlijke kans te geven.

Goed idee. Ik zal inderdaad een vooraankondiging doen.

Nog even bekijken hoe lang van tevoren. Voor de september/oktober VBT valt het helemaal lastig qua (lange)vakanties dus zal dat wellicht een paar weken eerder zijn.

ik had het geen probleem gevonden om nu nog een weekje of 2 VBT te doen. Ik bedoel, je had het voor mij gerust een week of 2 later mogen laten beginnen, zo heb je meer kans op nieuwe bottelingen en reviews.
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Nov 2012, 13:31

Yapi schreef:ik had het geen probleem gevonden om nu nog een weekje of 2 VBT te doen. Ik bedoel, je had het voor mij gerust een week of 2 later mogen laten beginnen, zo heb je meer kans op nieuwe bottelingen en reviews.

Om zodoende de voorbereiding wat meer ná de Zomervakanties te laten vallen is dat zeker iets waarover ik na ga denken.
Ik zat met de ongeveer 3 weken spreiding van de herfstvakanties (NL en BE) in oktober maar dat maakt dan niet uit omdat die er nu ook in vielen. Ná oktober, November/december wordt wel héél laat ... of is dat een soort van fixatie mijnerzijds?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 02 Nov 2012, 19:23

ah, ik denk gewoon aan beginnen in eerste of tweede week van oktober, en eindigen ergens half november. Lijkt me ideaal. December zou ik niet meer doen, is al zo wat de cadeautjes en feestdagenmaand, met reeds veel familiale verplichtingen...
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 02 Nov 2012, 19:24

Yapi schreef:ah, ik denk gewoon aan beginnen in eerste of tweede week van oktober, en eindigen ergens half november. Lijkt me ideaal. December zou ik niet meer doen, is al zo wat de cadeautjes en feestdagenmaand, met reeds veel familiale verplichtingen...

Second.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Nov 2012, 20:36

Matti schreef:
Yapi schreef:ah, ik denk gewoon aan beginnen in eerste of tweede week van oktober, en eindigen ergens half november. Lijkt me ideaal. December zou ik niet meer doen, is al zo wat de cadeautjes en feestdagenmaand, met reeds veel familiale verplichtingen...

Second.

Op zich is vanaf 1ste/2de week oktober ook prima, maar het zal mede afhangen van mijn vakantieplannen. Met regelmaat een of twee weken in 2de helft sept/1ste helft okt. en vaak lastminute maakt het plannen niet eenvoudiger :(
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Alternatieve VBT "invulling"

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Nov 2012, 13:38

De huidige formule blijkt prima te voldoen maar omdat er toch wat verschillende geluiden waren, b.v. iets van een sample overhouden, wat meer, te weinig,... en m.b.t. de totale duur van een VBT, lang, zouden dit, aangezien het past binnen de huidige opzet, nog opties zijn ter overweging.

Vandaar een niet bindende poll "Alternatieve VBT "invulling" " zodat ik me een idee kan vormen over de meningen hierover.

In principe gaan we weer voor 42 deelnemers maximaal en met 6 samples van 50ml (optie A).

Alternatief: Indien ik de flesjes helemaal vul, dus met 60ml dan zou gelden ruim 11 samples per fles, is 35(*) deelnemers totaal. Tegen dezelfde prijs betekent dat gemiddeld goedkopere whisky.
Of de prijs zou hoger worden (b.v. €45 i.p.v. €40).

Of: Tegen dezelfde prijs maar dan 5 samples van 60ml.

Maak je mening kenbaar in de poll "Alternatieve VBT invulling".

(*) Zou later eventueel 46 kunnen worden maar nog niet voor VBT-3 en wellicht VBT-4.
0 x

ElwinB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ElwinB » 05 Nov 2012, 14:23

Ik heb gekozen voor optie D. Dus: dezelfde opzet, maar dan met 60cl flesjes. Ik heb gemerkt dat ik meer baat heb bij wat grotere hoeveelheden om echt goed te kunnen proeven. Dus ik ben dan wel bereid om iets meer te betalen voor 60cl samples.
Verder vind ik 6 samples helemaal niet teveel, ik vind het precies goed zo.
0 x
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 05 Nov 2012, 14:38

A: één dram in een Glencairn (3cl) en dan nog voor een grand-tasting 2cl (Libbey). Prima!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 05 Nov 2012, 15:03

Ik ben gegaan voor C, 60cl is dat beetje extra om twee keer vollledig te kunnen proeven met nog een beetje over voor na de onthulling en zeker als minstens 1 van de samples gesponsord is kan je voor net iets minder budget nog prima bottelingen vinden die (en dat vind ik het belangrijkste) ook qua kostprijs weer beter binnen bereik van de meerderheid komen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Nov 2012, 15:30

Matti schreef:... en zeker als minstens 1 van de samples gesponsord is kan je voor net iets minder budget nog prima bottelingen vinden die (en dat vind ik het belangrijkste) ook qua kostprijs weer beter binnen bereik van de meerderheid komen.

Even los van de volume discussie.
Hoewel we niet altijd uit kunnen gaan van sponsoring, is het vinden van sponsors wel een van mijn belangrijkste motivaties om naar het festival in Den Haag te gaan over twee weken.
Bij twee sponsors voor één VBT vind ik het toch ook heel leuk om er een lekkere en interessante whisky bij te doen die zo wie zo qua prijs voor de meeste deelnemers buiten het budgettair bereik ligt.
Voor de andere samples zal ik zeker ook kijken naar courante en recente (betaalbare) nieuwe releases.

Ik ga proberen of ik in Den Haag zelfs al een "buffer" kan opbouwen 8-)
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 05 Nov 2012, 16:12

Piet, sta je open voor het aanreiken van een sponsor door anderen? Ik ken namelijk iemand die marketing werk doet voor een aantal merken van Diageo. Ik zou natuurlijk wel een balletje op kunnen gooien bij haar...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Nov 2012, 19:15

Soundwave schreef:Piet, sta je open voor het aanreiken van een sponsor door anderen? Ik ken namelijk iemand die marketing werk doet voor een aantal merken van Diageo. Ik zou natuurlijk wel een balletje op kunnen gooien bij haar...

Dat kan nooit kwaad (*)... er zitten overigens ook wat sales en marketeers op het forum, ook dames, meestal niet heel actief maar wel voorgesteld.

Ik ken vrij veel professionals en kan ze ook benaderen maar door dat in persoon te doen in Den Haag denk ik dat het wat sneller en beter werkt.

*) Wel achter de schermen graag. De extra publiciteit volgt pas ná sponsoring 8-)
0 x

OJH
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OJH » 06 Nov 2012, 21:36

Vond het helemaal prima zo, dus A houden zo :duimop
0 x

TGIF
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor TGIF » 07 Nov 2012, 17:17

Het zou van mij 4x 60ml mogen zijn voor de huidige prijs. Iets meer financiele ruimte voor mooie bottelingen, zeker met de toekomstige accijns geen slecht idee. :SadHead
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Nov 2012, 19:21

TGIF schreef:Het zou van mij 4x 60ml mogen zijn voor de huidige prijs. Iets meer financiele ruimte voor mooie bottelingen, zeker met de toekomstige accijns geen slecht idee. :SadHead

Dat heb ik er niet als alternatief bijgezet omdat daar eerder geen belangstelling voor was en ik zelf daar niet enthousiast over ben aangezien dan in verhouding de overhead per sample nog hoger wordt, en die is al substantieel.

Ik kan de optie er nu niet meer bij plaatsen in de poll omdat ik dan alle eerdere stemmen weer kwijt ben. Maar laat het hier maar horen als daar meer animo voor is.
0 x

Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”