Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Piet
Moderator
Moderator

Uitvoering HWF Virtuele Blind Tasting-1, 2 en verder...

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Jul 2012, 15:27

In het verlengde van Haalbaarheid "Het Whisky forum Virtual Blind-naT's" even een poll via dit zijspoor.

Ik kom dus toch weer terug op de aanpak die in het eerste bericht van bovenstaand onderwerp al aan de orde kwam.
Veel is hetzelfde gebleven maar er zijn ook enkele veranderingen, o.a. het feit dat we nu bijna 1100 forum leden hebben en destijds maar een paar honderd, met in verhouding evenzoveel actievelingen.

Zoals ik eerder schreef heb ik wederom lang gesproken met Ron Kercher van Tasting Company en RareWhiskySite. Samenwerking biedt een aantal interessante mogelijkheden. Hij heeft qua aanbod wat we zoeken.... echter in de 25ml maat (zie verder)! De tubes sluiten prima en zijn ook goed herbruikbaar.

We gaan uit van 2 maal per jaar. 1-ste in maart-april en de 2-de in september-oktober of oktober-november (ik denk eerder aan een start 2de helft of eind september).

Voor de deelnemers is de procedure nagenoeg gelijk. Ná de sluiting van de inschrijvingen gaan de vooruitbetalingen dan via mij (user-id: Peat). Ik consolideer de betaling en de aflever-adressen en lever die aan Ron.

Ik maak samen met Ron een selectie. Ron heeft al heel veel whiskies in zijn assortiment en kan bestellen bij de meeste importeurs, IB's etc. Hij doet dat tegen concurrerende prijzen. Derhalve kunnen daar ook "interessante koopjes" bij zitten.

Verzending voor de 25ml-set gaat als briefpost. De 50ml-set als pakket. En ja dat is voor België iets duurder.
De eerder geopperde en gebruikte methode van gecombineerd verzenden kunnen we ook bij Ron gebruiken. Dus b.v. 3 of 6 pakketten naar één adres.

De volledige fysieke logistiek is verder in handen van Ron.
De ervaring van Ron is dat briefpost zelfs beter loopt, zeker in het buitenland, dan pakketpost.
We gaan uit van staffels van 27 VBT-sets. En dus de veelvouden daarvan voor deelname (dan zit er volgens Ron ook echt 2,5Cl in elke tube). Afhankelijk van de geselecteerde whiskies kan hiermee flexibel worden omgesprongen.
Ik ben zelf ook deelnemer maar niet blind (wel behoorlijk bijziend trouwens). Mocht er een zending toch mis gaan en zijn we echt leeg dan kan deze dienen als laatste redmiddel.

Kostenindicatie
Hoewel dit indicatief is zal de werkelijke prijs niet veel af gaan wijken en zal ik wellicht een ronde prijs hanteren.
De verpakking is iets aangepast zodat het zwarte doosje nog steviger is én met de briefpost kan !
Dat betekent wel een inhoud van 6 tubes van 2,5cl per HWF-VBT-pakket.
Voordeel daarvan is dat het dus goedkoper wordt,... of er duurdere whiskies in gaan. Verzenden als briefpost in Nederland kost €2,50 en voor België €6,80.
Nadeel is dat je er twee van moet nemen als je toch 5cl wilt hebben, en de daarbij komende overhead. Een inhoud van 5CL was wel breed gedragen!!
In dit geval wordt het als pakket verzonden. Voor Nederland 6,75 (met Track & Trace) en voor België €8,50 (zonder Track & Trace, anders is het €13).

Uitgaande van een gemiddelde flesprijs van €40 (± €9,- per set van 6x2,5cl) of €50 (± €12,- per set van 6x2,5cl) komen we op de volgende kosten (inhoud, verpakking/handling, verzenden = Prijs):

Nederland
Gemiddelde flesprijs €40
HWF VBT-set-25ml: 9,00 +7,40 +2,50 = €18,60
HWF VBT-set-50ml: 18,00 + 14,80 + 6,75 = €39,50

Gemiddelde flesprijs €50
HWF VBT-set-25ml: 12,00 +7,40 +2,50 = €21,90
HWF VBT-set-50ml: 24,00 + 14,80 + 6,75 = €45,55

België
Gemiddelde flesprijs €40
HWF VBT-set-25ml: 9,00 +7,40 +6,80 = €23,20
HWF VBT-set-50ml: 18,00 + 14,80 + 8,50 = €41,30

Gemiddelde flesprijs €50
HWF VBT-set-25ml: 12,00 +7,40 +6,80 = €26,20
HWF VBT-set-50ml: 24,00 + 14,80 + 8,50 = €47,30

Het aanbieden van 2 soorten wordt erg ingewikkeld al is het maar dat we met hele flessen moeten rekenen.
Bovendien wil ik inderdaad uitgaan van maximaal 26 (buiten mijzelf) deelnemers omreden van hetgeen Matti gisteren schreef in bovenstaand onderwerp.
Matti schreef:Hmm, 'ruim boven de 30' tasting notes doorlezen per sample... Ik weet 't niet. Ik zou oppassen dat niet de (relatief) kleinschalige charme verloren gaat.

Hoe we de inschrijving gaan organiseren is een onderwerp voor later.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

rborghmans
Senior
Senior

Re: Poll: HWF Virtual Blind Tasting-2 en verder

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 23 Jul 2012, 16:14

Vorige keer te lang getwijfeld en niet meegedaan, maar daar had ik nadien serieus spijt van. Dus hopelijk kan ik deze keer wel van partij zijn
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 23 Jul 2012, 17:11

Piet schreef:Hij heeft qua aanbod wat we zoeken.... echter in de 25ml maat (zie verder)! De tubes sluiten prima en zijn ook goed herbruikbaar.

Als ik voor de buisjes moet betalen (op zich natuurlijk volstrekt logisch) dan is het voor mij wel een vereiste dat ik ze inderdaad goed kan herbruiken als sampleflesjes. Ze zien er eerlijk gezegd op het eerste gezicht vrij onpraktisch uit. Hoe worden ze afgesloten?

Piet schreef:...Het aanbieden van 2 soorten wordt erg ingewikkeld al is het maar dat we met hele flessen moeten rekenen.

Wat bedoel je met twee soorten aanbieden?

Een eerste ding dat opvalt is dat twee sets (voor de veelgevraagde 50ml) voor iemand in Nederland meer dan twee keer zo duur is als een enkele set. Dan lijkt me onwenselijk, en is in principe dus op te lossen door twee sets van 25ml te sturen per briefpost.

Wat me tevens opvalt is dat de kosten voor de inhoud omhoog worden afgerond en dat dat zelfs meer is bij flessen van €50 dan bij flessen van €40. Er wordt toch al verdiend aan de flessen zelf doordat ze bij een importeur besteld worden en niet bij de slijter op de hoek?
Wat zijn die handlingkosten precies?

Ik wil niet teveel zeuren :), maar als het een te commercieel tintje krijgt, dan verliest het wat mij betreft ook wat van de charme die ronde 1 had.
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 23 Jul 2012, 18:11

totalatool schreef:Ik wil niet teveel zeuren :), maar als het een te commercieel tintje krijgt, dan verliest het wat mij betreft ook wat van de charme die ronde 1 had.

Zonder al een definitief oordeel te vellen ben ik wel akkoord met wat totalatool hier zegt. De charme van de eerste editie mag niet verloren gaan. Als je gaat samenwerken met een professional ben je waarschijnlijk meer gebonden. In dit geval bijvoorbeeld aan de proefbuisjes... die zijn dan te klein waardoor er meer moet betaald worden of 2 pakketten verzonden moeten worden. Verder is de keuze van de whisky misschien ook beperkter, het leuke aan editie 1 was het grote verschil in bottelingen in de tasting.

Aangezien een tweede editie eventueel in oktober/november zou plaatsvinden hoop ik ook dat er een groot aandeel van de samples bestaat uit nieuwe bottelingen die in die periode traditioneel 'en masse' op de markt komen.

Ik zou dus zeker opnieuw meedoen maar dan op twee voorwaarden : Geen duurdere blind tasting omwille van het samenwerken met een professional + garantie dat er recente bottelingen gesampled worden uit een zéér breed assortiment en dus ook op dat gebied geen toegevingen omdat er samengewerkt wordt met een professional.

Dit zijn mijn eerste bedenkingen, ik wacht nu even tot er concretere plannen volgen. Indien Bart toch weer de organisatie op zich zou nemen wil ik zeker ook helpen met de voorbereiding, het samplen, het labelen, ...

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 23 Jul 2012, 18:33

Ben het in vele opzichten eens, Piet en cs, maar 'n buisje van 25 ml vind ik echt te weinig, daar kun je imho geen uitgebreide, nauwkeurige review over schrijven! Voor de rest ga ik, denk ik, overal mee accoord :)

Overigens heb ik zelf ook nog idee over deze HWF VBT-2 en kom daar in 'n uitgebreid PB bij jou, Piet, op terug.
Zeer binnenkort!!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Jul 2012, 19:26

Ik ben niet onverdeeld enthousiast. Het lijkt mij dat de gegenereerde reclame voor de site van Ron eerder een korting zou moeten opleveren dan wat toch verdacht veel lijkt op winst. En het 2,5cl-verhaal is ook niet ideaal (al was het maar omdat er dubbele kosten gemaakt worden voor sampleflesjes).

Ik zie zelf meer iets in een samenwerking met een (evt wisselende) winkel waarbij wij korting krijgen op onze flessen en zij een mooie grote banner en vermelding in het topic en op de sampleflesjes. We zijn inderdaad met veel tegenwoordig, en die koopkracht mogen we best uitbuiten vind ik.

Wat dan overblijft is het probleem van de continuïteit maar eerlijk gezegd denk ik dat dat wel losloopt. Ik zou bijvoorbeeld zelf best wel één keer per jaar een dag in het vullen, labelen, versturen e.d. willen steken en zo zijn er vast wel meer... En als het dan echt spaakloopt kunnen we altijd nog over op een constructie zoals hierboven beschreven.

Mocht toch voor deze samenwerking gekozen worden dan sluit ik me aan bij BWhisky:
BWhisky schreef:Ik zou dus zeker opnieuw meedoen maar dan op twee voorwaarden : Geen duurdere blind tasting omwille van het samenwerken met een professional + garantie dat er recente bottelingen gesampled worden uit een zéér breed assortiment en dus ook op dat gebied geen toegevingen omdat er samengewerkt wordt met een professional.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Jul 2012, 19:54

totalatool schreef:Als ik voor de buisjes moet betalen (op zich natuurlijk volstrekt logisch) dan is het voor mij wel een vereiste dat ik ze inderdaad goed kan herbruiken als sampleflesjes. Ze zien er eerlijk gezegd op het eerste gezicht vrij onpraktisch uit. Hoe worden ze afgesloten?

Je moet er inderdaad voor betalen.
Het zijn prima buisjes met een aluminium schroefdop met een rubbertje er in. Sluit prima en is vaak te gebruiken. Opening van 12mm (iets groter dan de hals van het VBT-1 flesje).

totalatool schreef:Wat bedoel je met twee soorten aanbieden?

Dat er keuze is een 25ml-set of een 50ml-set te bestellen. Dat wordt lastig i.v.m. de aankoop/gebruik van hele flessen !

totalatool schreef:Een eerste ding dat opvalt is dat twee sets (voor de veelgevraagde 50ml) voor iemand in Nederland meer dan twee keer zo duur is als een enkele set. Dan lijkt me onwenselijk, en is in principe dus op te lossen door twee sets van 25ml te sturen per briefpost.

Vandaar dat ik het hier aankaart. Twee losse pakjes komt wat vreemd over en is inderdaad goedkoper :HitHead
Echter voor die €1,75 meer is het dan wel verzekerd ! Maar twee briefzendingen zou ook geen probleem zijn.

totalatool schreef:Wat me tevens opvalt is dat de kosten voor de inhoud omhoog worden afgerond en dat dat zelfs meer is bij flessen van €50 dan bij flessen van €40. Er wordt toch al verdiend aan de flessen zelf doordat ze bij een importeur besteld worden en niet bij de slijter op de hoek?
Wat zijn die handlingkosten precies?

Ik wil niet teveel zeuren , maar als het een te commercieel tintje krijgt, dan verliest het wat mij betreft ook wat van de charme die ronde 1 had.

Die afronding heb ik gedaan om dat ik voor deze poll niet met centen ga werken. Wordt er niet duidelijker op en zou de indruk wekken dat het dat is. Het is een betrouwbare indicatie van de uiteindelijke prijs. De cent-getallen staan in de tekst... maar ook die zijn indicatief zoals aangegeven.
Echter, ben ik zo wie zo van plan af te ronden. Als iedereen een paar dubbeltjes betaald kan ik een potje maken om de whisky aankopen wat flexibeler te maken zonder daarbij het schip in te gaan en zonder telkens met centen te moeten leuren.

Verpakking/handling is €7,40. Let wel dat alleen al het doosje dat Bart gebruikte bij (onze) PostNL €2,50 kost !!
0 x

QPO-80-03
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor QPO-80-03 » 23 Jul 2012, 19:57

Ik vind dat Matti met zijn reactie 1000% gelijk heeft. Idem voor Bwhisky v.w.b de soorten whisky
0 x
Iemand zei ooit eens tegen mij: "Blijven lachen, het kan altijd erger."
Ik lachte, wat denk je...... het werd erger!!!

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Jul 2012, 20:12

Het lijkt mij allemaal behoorlijk dubbel en ook een verschil in behoeftes...

als organisator van het eerste evenement moet ik zelf zeggen dat ik het met veel plezier heb gedaan, en inderdaad enkele gemaakte kosten niet bij heb gerekend. Tegelijk was dat ook nooit de bedoeling, aangezien iets dergelijks organiseren terwijl je met je passie bezig bent iets onbetaalbaars is. De beleving was heerlijk intens en elke week genieten als alle reviews binnen komen. En dat bedoel ik bijvoorbeeld met dat avondje cinema van 20 euro. Als ik een whiskywinkel binnen stap en mag selecteren, is me dat de rit van 10 euro meer dan waard. Dat is dan een 'kost' die ik niet doorreken, te veel plezier aan verbonden ;)

Ik denk dat ik in het voorstel van Piet een soort keuze voor eenvoud en gemak herken, laat het aan een professional over, dan heb je weinig zorgen en het kost nagenoeg niets extra. Tegelijk vind ik dat er voldoende animo is op het forum zelf om de tasting opnieuw door leden in elkaar te steken. Eerder vanuit een behoefte ook te kunnen genieten van het organiseren van een evenement waar je 100% met je passie bezig bent, en een behoefte naar verbinding en betrokkenheid toe.

Ik zou zeggen, Piet, als er zoveel mensen zijn die het willen organiseren terwijl ze onafhankelijk zijn en heel erg nauw bij het forum betrokken, geef ze die vrijheid, het zal de flow op het forum alleen maar ten goede komen, en zoals bij mij, je kijkt toe achter de schermen zodat het goed is (zelfs met een professional zou ook dat nog nodig zijn, 't Is per slot van rekening nog steeds jouw forum als administrator). Je deed dat prima!
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Jul 2012, 20:18

Yapi schreef: [...] vind ik dat er voldoende animo is op het forum zelf om de tasting opnieuw door leden in elkaar te steken. Eerder vanuit een behoefte ook te kunnen genieten van het organiseren van een evenement waar je 100% met je passie bezig bent, en een behoefte naar verbinding en betrokkenheid toe. [..]

Dit. Ik probeerde het in mijn post ook al onder woorden te brengen, maar dat lukte niet en dus heb ik het maar weggelaten, maar Yapi weet hier voor mij de kern te raken. Voor wat betreft het geld: ik zou het zelf geen enkel probleem vinden er als organisator financieel bij in te schieten, dan koop ik wel een fles whisky minder die maand :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Jul 2012, 21:07

Om dit vast af te vangen voor @totalatool
Piet schreef:Verpakking/handling is €7,40. Let wel dat alleen al het doosje dat Bart gebruikte bij (onze) PostNL €2,50 kost !!

Bij de 5cl-set wordt dat inderdaad 2 maal Verpakking/handling omdat dat hun standaard is, hetgeen dan in "ons" nadeel uitpakt.... mede daarom ook hier deze poll!

Yapi schreef:Ik denk dat ik in het voorstel van Piet een soort keuze voor eenvoud en gemak herken, laat het aan een professional over, dan heb je weinig zorgen en het kost nagenoeg niets extra. Tegelijk vind ik dat er voldoende animo is op het forum zelf om de tasting opnieuw door leden in elkaar te steken. Eerder vanuit een behoefte ook te kunnen genieten van het organiseren van een evenement waar je 100% met je passie bezig bent, en een behoefte naar verbinding en betrokkenheid toe.

Ik zou zeggen, Piet, als er zoveel mensen zijn die het willen organiseren terwijl ze onafhankelijk zijn en heel erg nauw bij het forum betrokken, geef ze die vrijheid, het zal de flow op het forum alleen maar ten goede komen, en zoals bij mij, je kijkt toe achter de schermen zodat het goed is (zelfs met een professional zou ook dat nog nodig zijn, 't Is per slot van rekening nog steeds jouw forum als administrator). Je deed dat prima!

Matti schreef:Dit. Ik probeerde het in mijn post ook al onder woorden te brengen, maar dat lukte niet en dus heb ik het maar weggelaten, maar Yapi weet hier voor mij de kern te raken. Voor wat betreft het geld: ik zou het zelf geen enkel probleem vinden er als organisator financieel bij in te schieten, dan koop ik wel een fles whisky minder die maand

Ik begrijp jullie maar proberen jullie ook even mij te begrijpen. Ik denk dat Yapi dat overigens goed verwoord.
Ook van mij zit er aardig wat tijd in, zowel direct zichtbaar op het forum als achter de schermen.
Hoewel de procedure er nu staat is het niet echt handig als er telkens een andere organisator is/organisatoren zijn.
En hoewel Yapi de uitvoerende kracht was voel ik me wel degelijk verantwoordelijk om onder de naam Het Whisky Forum en via dit forum kwaliteit te leveren. Ik denk dat Bart als relatief beginner best veel steun aan Christof heeft gehad.
Hoe dat bij een volgende vrijwilliger zal gaan, met alle goede bedoelingen, geen idee !!
De volgende VBT blijft dan afwachten en is eenvoudig te onderschatten ook door iemand die het enthousiast oppakt. Voor de keuze van de whiskies is toch wel wat ervaring nodig alsmede de historie van hetgeen hier op het forum gebeurt.

Een aspect waaraan waarschijnlijk niemand nog denkt is dat ik geen flauw idee heb of hetgeen we hier doen legaal is. Het is per slot een open activiteit die we hier bedrijven. Toegankelijk voor een ieder die de eenvoudige vragen bij inschrijving juist kan beantwoorden. Ook geen check op leeftijd. Mede daarom ga ik liever in zee met een professionele (ik heb in dit geval juist niet de term commerciële gebruikt) partij, om mogelijke problemen voor te zijn.

De suggestie:
Matti schreef:Ik zie zelf meer iets in een samenwerking met een (evt wisselende) winkel waarbij wij korting krijgen op onze flessen en zij een mooie grote banner en vermelding in het topic en op de sampleflesjes. We zijn inderdaad met veel tegenwoordig, en die koopkracht mogen we best uitbuiten vind ik.

Zie ik eigenlijk niet zitten. Al was het maar omdat dat mij weer heel wat extra tijd gaat kosten (de een heeft 3cl samples, de ander 10cl weer een ander, etc. etc.).

Nu ik dit hier allemaal neerzet.... :o .... ik zal nog eens serieus overwegen om het in eigen beheer te doen..... Dat kwam ook op ongeveer €40 voor een 50ml-set (inclusief alles, iets duurder voor België) en dat blijkt geen probleem .... Bovenstaande puntje staat dan echter nog...

Voorlopig laat ik de poll nog even staan. Per slot hebben we nog maar van enkele forumleden een reactie.
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 23 Jul 2012, 21:26

Ik snap je bezorgdheid Piet maar...als Bart het ziet zitten om ook een tweede editie te organiseren ( hij kan alvast op hulp van mij rekenen als dat nodig is ) dan is deze hele discussie dus eigenlijk niet nodig?

Ondertussen heeft hij de ervaring dus één en ander zal wss nog vlotter verlopen... Ik zie dus niet meteen een noodzaak om het over een andere , professionelere, boeg te gooien?
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Jul 2012, 22:22

Piet schreef:Zie ik eigenlijk niet zitten. Al was het maar omdat dat mij weer heel wat extra tijd gaat kosten (de een heeft 3cl samples, de ander 10cl weer een ander, etc. etc.).

Hoe gaat dit jou dan meer tijd kosten? Jij hoeft geen contact te hebben met die winkel, dat kan de organisator doen en verder gaat het precies zoals bij VBT1. En ik heb het niet over samples, maar volle flessen die we zelf samplen.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Jul 2012, 23:41

Matti schreef:Hoe gaat dit jou dan meer tijd kosten? Jij hoeft geen contact te hebben met die winkel, dat kan de organisator doen en verder gaat het precies zoals bij VBT1. En ik heb het niet over samples, maar volle flessen die we zelf samplen.

Ah, sorry had ik verkeerd uitgelegd. Maar dan heb ik een ander probleem. Ik ging er namelijk vanuit dat ik dat zou doen als zijnde de eigenaar van dit forum. Ik zou er wat problemen mee hebben dat telkens iemand anders (die ik niet eens persoonlijk ken) uit naam van dit forum met handelaren gaat onderhandelen. Vandaar dat ik er vanuit ging dat e.e.a. op mijn bordje komt ! Mijn zorgpuntje voor deze aanpak blijft nog even staan.

Overigens kan die aanpak ook een belemmering zijn. Je bent dan afhankelijk van het aanbod i.c.m. de prijsstelling van één leverancier, al dan niet met korting kan dit nog steeds ongunstig aanpakken. En wellicht ook een belemmering zijn v.w.b. de samenstelling van een VBT-set.
Daarbij komt natuurlijk dat je ook niet te veel wilt spreiden bij de aanschaf omdat dan de verzendkosten toch weer uit de klauwen zouden kunnen gaan lopen. Weer wel interessant om op goede aanbiedingen in te spelen.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 24 Jul 2012, 01:49

Als newbie geef ik toch graag ook mijn misschien irrelevante mening.
Allereerst maakt de prijs mij niet zo ontzettend veel uit. Ik heb er sowieso vertrouwen in dat de mensen die het organiseren het met de beste bedoelingen doen en dat er hier niet gehandeld wordt uit winstbejag. Dat het relatief duurder is dan wanneer ik gewoon een fles koop, doet er ook niet echt toe. Je betaalt ook voor de ervaring. Mijn voorkeur zou uitgaan naar 50cl, maar ik zou ook mee willen doen als het minder was.
Daar komt echter het volgende probleem.... het voorstel van de beperkte inschrijvingen. Ik begrijp het goed wanneer het nu eenmaal een veelvoud van iets moet zijn ivm logistiek, maar wat betreft het moeten doorlezen van notities...? Je bent toch niet verplicht om alles te lezen of mis ik iets/begrijp ik iets niet in de opzet van de VBT?

PS
Als er een manier is waarop ik zou kunnen helpen dan lijkt mij dat erg leuk. Ik woon in Den Haag, kom regelmatig bij Van Zuylen en werk in de ICT. Wie weet dat één van deze dingen van nut kan zijn. Desnoods maak ik een simpel websiteje als www. virtualblindtasing .nl met een registratieformulier. Zo ben je op het oog iets losser van je forum. Wat daar tevens bij kan helpen is als je iets van een gezamenlijke betaalaccount zou aanmaken als Paypool. secure. paypool. com

Anyway succes! Hoop dat ik mee kan doen en zoniet dan proef ik wel gewoon van mijn eigen flessen en samples met de ogen dicht ;)
Laatst gewijzigd door Piet op 24 Jul 2012, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voorbeeld URLs even voorbeeld gemaakt
0 x

Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”