VBT 8 ?

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor MBC » 05 Mar 2016, 23:33

maart-2014...VBT5, februari-2015...VBT6, oktober-2015...VBT7, ???-2016 VBT8

just being curious :bigsmile

:Party
6 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Daveen
Senior
Senior

Re: VBT 8 ?

Ongelezen berichtdoor Daveen » 07 Mar 2016, 16:05

Daar ben ik inmiddels ook heel erg benieuwd naar. Nog nooit meegedaan, maar ik zou graag aansluiten bij VBT 8.
1 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 24 Mar 2016, 12:59

Ja, Matti, Yapi... Wanneer gaan we weer? :)
2 x
BAM! - ook op Facebook

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 12 Apr 2016, 22:27

Duurt nog wel even denk ik, die mannen hebben het druk zat op dit moment.
2 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 14 Apr 2016, 18:19

Ooow? Waarmee dan... :P :P
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Apr 2016, 18:21

Ze spelen voor Dr. Pol.
2 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 14 Apr 2016, 22:28

zal pas voor in het najaar zijn denk ik. Laat het jullie vooral niet tegenhouden zelf initiatieven te nemen, zo veel mogelijkheden! :Pipersmile
1 x
Afbeelding

roylubbers
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor roylubbers » 14 Apr 2016, 23:13

Ja Bart, je zou eens zelf initiatief nemen :duimop :respect :hoedaf
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 14 Apr 2016, 23:22

0 x
Affirmanti incumbit probatio

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 14 Apr 2016, 23:36

Yapi schreef:zal pas voor in het najaar zijn denk ik. Laat het jullie vooral niet tegenhouden zelf initiatieven te nemen, zo veel mogelijkheden! :Pipersmile

Misschien iets meer informatie/reden?

Maart/april meende ik te lezen.
Ik denk die zijn al druk bezig ivm geen reacties hier. :roll:
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Apr 2016, 23:44

Op dit moment kan er moeilijk een VBT gehouden worden, want we gaan binnenkort starten met een 43 % tasting de 6 weken zal duren.

Yapi schreef:Laat het jullie vooral niet tegenhouden zelf initiatieven te nemen, zo veel mogelijkheden!

+ 1
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 15 Apr 2016, 00:04

johan brugge schreef:Op dit moment kan er moeilijk een VBT gehouden worden, want we gaan binnenkort starten met een 43 % tasting de 6 weken zal duren.

Yapi schreef:Laat het jullie vooral niet tegenhouden zelf initiatieven te nemen, zo veel mogelijkheden!

+ 1

Had het idee dat die tasting los stond van het vastgestelde "traditie" vbt zoals Piet die 2 keer in het jaar bedoeld had.

Niet om zout te strooien op een open wond hoor maar vind dit wel een beetje typerend zoals wat er gebeurd is met dubbele polls houden...we doen toch wel wat we willen!
Daarnaast had ik als actief forumlid graag dan op de hoogte geweest dat geplande (maart/april) vbt zou komen te vervallen.

Zo jammer dit!!
3 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Apr 2016, 00:55

Nino schreef:Niet om zout te strooien op een open wond hoor maar vind dit wel een beetje typerend zoals wat er gebeurd is met dubbele polls houden

Ik kan hier een heleboel op antwoorden, maar ik wil geen nieuwe polemiek starten. De gang van zaken van de '43 % tasting' is in niets te vergelijken met de dubbele polls.

Nino schreef:...we doen toch wel wat we willen!

Ja kom, zeg. Even normaal doen aub. Ik zal je even wat achtergrond informatie geven. Yapi heeft mij per PB gevraagd of ik geen flessen in mijn collectie had met een alcoholpercentage van 43 %. Hij vond het een tof idee om eens een tasting te organiseren met zo'n alcoholpercentage. Uiteindelijk is dit spontaan uitgegroeid tot een volwaardige tasting waarbij we met z'n beiden de organisatie voor onze rekening zouden nemen.

Nino schreef:Had het idee dat die tasting los stond van het vastgestelde "traditie" vbt zoals Piet die 2 keer in het jaar bedoeld had.

Die 2 VBT's per jaar waren toch geen verplichting? Of zie ik dat verkeerd. Het gaat m.i. nog altijd om een vrijwilligers initiatief en de mods, die de VBT's organiseren, moeten ook de mogelijkheid hebben om dit in mekaar te steken. (EDIT: en er kruipt echt wel heel veel werk en tijd in) Werk en andere factoren, zoals voorgaande discussie, kunnen altijd roet in het eten gooien. En met al dat geklooi op het forum de laatste weken kan ik best begrijpen dat de mods met hun gedachten bij andere zaken waren dan bij een nieuwe VBT. Mijn excuses dus dat Bart en ik de eerste VBT van het jaar gekaapt hebben.

Nino schreef:Zo jammer dit!!

Wat ik nog het meest jammer vind is dat ik jouw naam niet zie staan tussen de 29 forumleden op mijn deelnemerslijst.
4 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 15 Apr 2016, 07:31

1. Van mij hoef je geen polemiek te starten hoor.
2. Ik doe volgens mij wel normaal, en mag ik dat gewoon vinden toch?
3. Ehh nee geen verplichting, maar gezien dat het wordt aangegeven in een vast topic door piet toendertijd gemaakt, mogen we er toch enigszins vanuit gaan. Met mij deden anderen dat ook (ben niet de enige die zich dat afvroeg volgens mij)
4. Bewust niet gedaan omdat ik er immers vanuit ging dat dit er aan zat te komen Johan, daarom staat mijn naam niet op die lijst.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Apr 2016, 11:32

Je kan toch wel verwachten dat:

1) als Yapi en ik bezig zijn met een tasting bezig zijn hij niet direct tijd heeft om een nieuwe VBT te organiseren. Al van 8 maart (ik heb nog even mijn PB's gecheckt) zijn we in de weer om flessen te selecteren, namen en adressen te verzamelen, betalingen regelen etc. We zijn nu al een maand verder en we moeten nog beginnen met de samples over te gieten.
2) als Matti al weken druk in de weer is om overal brandjes te blussen hij ook eerst andere katten te geselen heeft dan een nieuwe VBT te starten.

Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat je durft te insinueren dat deze '43 % tasting' ontstaan is uit een attitude van "we doen toch wel waar we zin in hebben". Dat je dit ook typisch vind voor de gang van zaken zoals met de dubbele polls gaat er bij mij ook niet in. Heel dit gebeuren en de VBT's gebeuren nog steeds helemaal vrijblijvend en zonder winstbejag.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 15 Apr 2016, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
7 x

Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”