Online blind tasting hoe gaat dat? Discussie

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.
Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Online blind tasting hoe gaat dat ?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Sep 2010, 13:48

Danieq schreef:Is het niet gewoon makkelijker om een partner in de buurt te vinden voor een whiskyavondje? Dan kun je gewoon bij elkaar gaan zitten en dat is misschien ook nog wel leuker.

Zeker! Maar... helaas zitten in de direct omgeving (zeg 10km) geen whiskyliefhebbers... Heb al diverse oproepen op diverse plaatsten gezet... Want inderdaad... samen een avond zitten en 'real' tasten is (nog) beter dan Online!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Online blind tasting hoe gaat dat ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Sep 2010, 16:14

Danieq schreef:Het klinkt allemaal wel erg ingewikkeld. Is het niet gewoon makkelijker om een partner in de buurt te vinden voor een whiskyavondje? Dan kun je gewoon bij elkaar gaan zitten en dat is misschien ook nog wel leuker. Of hebben jullie dat al geprobeerd te organiseren?

Zoals John al aangaf is het deels zoeken naar mogelijkheden bij gebrek aan beter. Neemt niet weg dat het best heel leuk kan zijn, maar ja die verzend kosten. Wellicht komt het er nog van.

Ik heb hetzelfde dilemma als John. Ik ken hier in de buurt nauwelijks whiskyliefhebbers. Er zijn er genoeg, te oordelen aan het aantal NaT's dat de locale slijters organiseert. Maar kennelijk is er niemand in Lelystad die dit forum volgt want dat zou een manier zijn om een groepje bij elkaar te sprokkelen. Met drie of vier mensen kom je al een heel end.

Dus Danieq, ik wens jou daarbij meer succes.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Online blind tasting hoe gaat dat ?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Sep 2010, 16:44

Piet schreef:maar ja die verzend kosten

Opzich is dat 'probleem' opgelost met het type flesjes wat ik nu heb (die ik jou gestuurd heb, Piet, maar nog beter, die ik René en Johan gestuurd heb; type "Flügel"). 20ml; daar moet je dan mee akkoord (en lijkt me genoeg wanneer je meerdere whiskies op een avond NaT). Of je vult dubbele flesjes...

Niet dan?

Ik ga even teruglezen waar we gestrand waren... 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Online blind tasting hoe gaat dat ?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 03 Sep 2010, 16:56

Qua hoeveelheid is dat zeker voldoende, alleen kan er zich een 'probleem' stellen bij het afsluiten van zo'n flesje.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Online blind tasting hoe gaat dat ?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 03 Sep 2010, 17:37

JayDie schreef:Ik ben afgelopen donderdag even bij onze apotheek langs gegaan. Hij had verschillende flesjes. Mijn minimum is toch wel 20ml. Ik heb nu een 15-tal flesjes meegekregen (hij gebruikte ze toch niet meer) waarmee ik even ga proberen of ze door de brievenbus kunnen :duimop

Ze kunnen dus (net) door de brievenbus! :hoera

Gisteren de overige 90+ flesjes op kunnen halen. Hij hoefde er niets voor, maar zo ben ik niet: heb een mooi pakketje met lekkers gemaakt en gegeven!

Wat zijn nu nog de impediments?


@Piet: hij heeft er ook schenkringen bij gedaan. Maar ik vermoed dat wanneer je de kurken inlay eruit haalt, het flesje dus 'verder' kan sluiten en er dan een tape-je omheen doet, het ook goed gaat!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Online blind tasting hoe gaat dat ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Sep 2010, 21:20

JayDie schreef:Wat zijn nu nog de impediments?

Dat ze bij jouw staan ?

Ik weet niet of mijn drogist ze heeft en geeft. Zouden dan toch in redelijke aantallen via Internet te bestellen moeten zijn, toch ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Online blind tasting hoe gaat dat ?

Ongelezen berichtdoor Piet » 03 Sep 2010, 22:00

Ik was even vergeten dat er ook nog een andere context is i.v.m. Forumproeverij? maar dan on-line.
Ik zal er weer eens over gaan denken wat de mogelijkheden zijn. De donkere dagen komen er weer aan en wie weet. Stevige platte flesjes van 20ml die door de brievenbus gaan. Wellicht een optie.

Ik ga ook eens even nalezen wat we er allemaal al over gezegd hebben. Wordt vervolgd :goedgedaan
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Feb 2012, 11:54

Ook al ben ik dan een 'beginner' op whiskyvlak, die blindproeverij wil ik best ook wel organiseren. Kan het in samenspraak met een heel erg goeie whiskyshop doen, en ik heb wel enkele whiskykenners die me erbij kunnen helpen (zitten niet op dit forum, er zit zelfs een 'malt maniac' tussen :o :hoera ).

Ik zou zelf denken aan 5 samplers, Dus 5 flessen, en 14 deelnemers. Totaalprijs voor de 5 samplers 25 euro (dan zit je aan een gemiddelde prijs van 70 euro per fles, daar kun je al super deals mee doen). Of 20 euro (is nog steeds 56 euro de fles)
Je kunt er een zeer goede prijs kwaliteit fles in stoppen, OB of IB's, single malts, goeie blends, rariteiten, enz. Leuke zal zijn om er de duurste uit te halen, de goedkoopste, welke smaakpalet vind je er in terug enz. Welk land, blend of single malt enz.

lijkt dit iets?
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 24 Feb 2012, 11:56

I'm in.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Feb 2012, 12:59

Count me in ! :duimop

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

liefmans
Senior
Senior
Berichten: 439
Lid geworden op: 01 Mar 2011, 21:33
Locatie: Lokeren (B)

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor liefmans » 24 Feb 2012, 13:24

leuk idee, maar houd er wel rekening mee dat je 50-70 cnt per sampleflesje kosten gaat hebben en dat je waarschijnlijk aan de meeste mensen nog verzendingskosten moet vragen. Zelfs als je geen kosten voor verpakkingsmateriaal rekent komt er toch snel 7,5 - 10 euro bij per deelnemer.

Al met al wel eens leuk om te doen hoor
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Feb 2012, 13:34

liefmans schreef:leuk idee, maar houd er wel rekening mee dat je 50-70 cnt per sampleflesje kosten gaat hebben en dat je waarschijnlijk aan de meeste mensen nog verzendingskosten moet vragen. Zelfs als je geen kosten voor verpakkingsmateriaal rekent komt er toch snel 7,5 - 10 euro bij per deelnemer.

Al met al wel eens leuk om te doen hoor


ja, daar had ik wel rekening mee gehouden. Vermoed dat die 7 euro voor de meeste niet echt een verschil gaat maken... Ik kan uiteraard verkeerd zijn :?

En tegelijk denk ik ook wel, als ik het in samenwerking met een shop doe, we wel hier of daar wat korting kunnen krijgen (reclame + afname 5 flessen)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Feb 2012, 13:48

Ter informatie of herinnering.

We hebben destijds al eens gekeken naar de mogelijkheden en kosten. Nu zijn we in elk geval met meer forumleden.

Wel of niet als briefpost of pakketpost, etc. speelt een rol in de totaalkosten.
Zie Sampleflesjes, al dan niet briefpost, welke en waar ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor Yapi » 24 Feb 2012, 14:11

Piet schreef:Ter informatie of herinnering.

We hebben destijds al eens gekeken naar de mogelijkheden en kosten. Nu zijn we in elk geval met meer forumleden.

Wel of niet als briefpost of pakketpost, etc. speelt een rol in de totaalkosten.
Zie Sampleflesjes, al dan niet briefpost, welke en waar ?


goed om weten! Ik ga straks eens een apart topic aanmaken, kunnen we een meeting en de blind sampling even uit elkaar halen!
0 x
Afbeelding

Ruval
Senior
Senior
Berichten: 347
Lid geworden op: 11 Dec 2009, 12:30

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor Ruval » 24 Feb 2012, 15:02

Klinkt zeker interessant. Ik denk dat ik er inmiddels wel klaar voor ben! ;-)
0 x


Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten