VBT 12?
VBT 12?
Zijn er meer forumleden die het leuk zouden vinden als er weer een virtual blind tasting van het forum georganiseerd zou worden?
Ik vond de vorige edities waaraan ik heb deelgenomen, erg geslaagd. Ik vind zelf festivals veel te druk en live proeverijen te veel alcohol in te korte tijd. De VBT's gaven mij de gelegenheid om een aantal samples van tevoren te proeven en op de avond zelf nog enkele samples voor het eerst te proberen. Bovendien vond ik de verhalen achter de flessen vaak interessant en heb ik meerdere verrassende whisky's kunnen proeven.
Mocht er voldoende belangstelling zijn, dan ben ik graag bereid mee te helpen met de voorbereiding.
Ik vond de vorige edities waaraan ik heb deelgenomen, erg geslaagd. Ik vind zelf festivals veel te druk en live proeverijen te veel alcohol in te korte tijd. De VBT's gaven mij de gelegenheid om een aantal samples van tevoren te proeven en op de avond zelf nog enkele samples voor het eerst te proberen. Bovendien vond ik de verhalen achter de flessen vaak interessant en heb ik meerdere verrassende whisky's kunnen proeven.
Mocht er voldoende belangstelling zijn, dan ben ik graag bereid mee te helpen met de voorbereiding.
8 x
- Aaaan taaaaaafel
- Senior

Re: VBT 12?
Freezeroz schreef:Hey Rob, doel je op een nieuwe VBT of een nieuw online forum festival?
Roelof, goede vraag. Ik heb de twee - vanwege het blind proeven - in mijn herinnering enigszins door elkaar gehaald. Ik vind op zich beide leuk:
- VBT: meerdere weken met iedere keer aan het einde van de week de onthulling, geen online meeting en volgens mij gekochte flessen;
- Thuisfestival: online meeting op één avond met vooral door forumleden ingebrachte flessen.
Ik kan me voorstellen dat een VBT intensiever is qua organisatie en een online meeting is wel zo gezellig, maar aan een VBT kunnen wel meer mensen deelnemen. Misschien een poll over houden?
Toevoeging: ik denk toch dat mijn voorkeur uitgaat naar een Thuisfestival. Sorry voor de eventuele verwarring.
1 x
Ik was zelf bij de organisatie van de laatste VBT betrokken en heb later aan volgens mij alle online festivals mee gedaan.
Als laatste VBT organisatie team, hadden we (na een aantal succesvolle forum festivals) besloten dat we de stekker uit de VBT zouden trekken.
Het restantje inleg geld dat nog in de VBT pot zat is dan ook naar de pot van het forum festival gegaan.
Qua organisatie zijn beide best een klus, maar bij de festivals werd een groot deel van het werk al gedaan door degenen die een fles bijdroegen.
Ook als deelnemer gaat mijn voorkeur uit naar een nieuw forum festival.
Als laatste VBT organisatie team, hadden we (na een aantal succesvolle forum festivals) besloten dat we de stekker uit de VBT zouden trekken.
Het restantje inleg geld dat nog in de VBT pot zat is dan ook naar de pot van het forum festival gegaan.
Qua organisatie zijn beide best een klus, maar bij de festivals werd een groot deel van het werk al gedaan door degenen die een fles bijdroegen.
Ook als deelnemer gaat mijn voorkeur uit naar een nieuw forum festival.
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 08 Feb 2025, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Oeh, ja, eens. Bij mij liepen VBT en Forums Festival door elkaar heen. Hier een voorkeur voor de tweede, maar ook aan de eerste doe ik mee.
1 x
Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”