30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Archief en ervaringen van voorbije festiviteiten, evenementen, N&T's m.b.t. andere distillaten dan Whisky.
Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Mei 2012, 08:43

Op Twitter:
Ron Abuelo Import NL schreef:Rum twitter-tasting op 30 mei 2012, 20:00 uur. 3x Ron Abuelo rums proeven. Deelname € 5,-


  • Ron Abuelo Anejo
  • Ron Abuelo 7y
  • Ron Abuelo 12y

I'm in!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor Matti » 11 Mei 2012, 10:48

Ik ook! (hé, snel reageren, fancy!)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Mei 2012, 21:27

Mijn volgorde:
  1. Ron Abuelo 7y
  2. Ron Abuelo 12y
  3. Ron Abuelo Anejo
Die 7yo komt wel een flesje van bij een volgende bestelling. 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Mei 2012, 21:32

Die van mij:

  1. Ron Abuelo 7y
  2. Ron Abuelo Anejo
  3. Ron Abuelo 12yo (jammer, wel een erg volle smaak maar erg weeig, overrijp fruit)
En ook bij mij komt de 7yo mee met de volgende bestelling :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Mei 2012, 21:50

Ja, ik zag de activiteit.

Ik begrijp dat het lastig is maar zouden jullie (o.b.v. je whisky ervaring) een ± score durven hangen aan de nummer één (of aan allen) ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor Matti » 30 Mei 2012, 21:59

Hmm, da's inderdaad lastig. De vraag is dan natuurlijk wat je vergelijkt. Daarnaast heb ik zo weinig ervaring met rum dat ik nog niet weet wat een 95 is en wat een 75. Maar vergeleken met de rum die ik het beste ken (Appleton 12yo) zou ik hem een vergelijkbare score geven: midden 80's. Hij heeft veel Bourbon-invloed en kan zich wat mij betreft ook meten met de Elijah Craig 12yo die ik heb staan.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Mei 2012, 07:59

Piet schreef:Ik begrijp dat het lastig is maar zouden jullie (o.b.v. je whisky ervaring) een ± score durven hangen aan de nummer één (of aan allen) ?

Ik zal later m'n notes eens plaatsen. Wat opmerkelijk was, was dat de 7yo enorm zoet was en de 12yo (m.i.) duidelijke kersensmaak had wat me deed denken aan de Jim Beam Red Stag (cherry infused). Daarnaast deed de geur van mandarijnen en sinaasappel me denken aan Canadian Whisky.

Geen van de Whiskies heeft me dermate verbluft dat die bovenaan m'n beste spirit lijsje staat (dat topic over je top whisky), maar voor de prijs hoef je het niet te laten en er staat wel een Ron Abuelo 7yo op m'n shortlist :lekker

Mooie kleurverschillen in de rums: http://twitpic.com/9r167x (zonder karamel kleurstof); van achter naar voren (licht naar donker) de proefvolgorde.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Wolfe Tone
Actief lid
Actief lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 Apr 2012, 18:24

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor Wolfe Tone » 31 Mei 2012, 10:04

Ik was niet op de tasting, maar ben wel bekend met Abuelo. Ik vind zelf juist de 12-jarige het lekkerst van deze drie. Net wat voller en zoeter van smaak, maar dat mag ook wel, het is tenslotte rum, geen whisky. En rum mag best een beetje weeïg, zoetig, tropisch smaken vind ik.

Sowieso prima rum trouwens, die Abuelo.
0 x
“I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy.” ~ Tom Waits

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Mei 2012, 10:41

Matti schreef:Hmm, da's inderdaad lastig. De vraag is dan natuurlijk wat je vergelijkt. Daarnaast heb ik zo weinig ervaring met rum ....

Inderdaad maar los van ervaring en vergelijk met andere Rum's is het wat is wat mij betreft grotendeels voor alle distillaten gelijk, zaken zoals genoemd in De smaak van whisky geanalyseerd.
En inderdaad zou het zeker helpen als je er een had geproefd met een score van 100. Maar ook bij whisky houd ik daarvoor een gaatje open, vandaar ook de ± ;)

Ik vraag het eigenlijk omdat ik al decennia geen Rum meer op heb, niet van onder de indruk geweest, maar ook op die markt is er e.e.a. veranderd, vandaar.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 720
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 10:47
Locatie: Zierikzee
Contact:

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor GJR » 31 Mei 2012, 21:38

Piet schreef:
Matti schreef:Hmm, da's inderdaad lastig. De vraag is dan natuurlijk wat je vergelijkt. Daarnaast heb ik zo weinig ervaring met rum ....

Inderdaad maar los van ervaring en vergelijk met andere Rum's is het wat is wat mij betreft grotendeels voor alle distillaten gelijk, zaken zoals genoemd in De smaak van whisky geanalyseerd.
En inderdaad zou het zeker helpen als je er een had geproefd met een score van 100. Maar ook bij whisky houd ik daarvoor een gaatje open, vandaar ook de ± ;)

Ik vraag het eigenlijk omdat ik al decennia geen Rum meer op heb, niet van onder de indruk geweest, maar ook op die markt is er e.e.a. veranderd, vandaar.


Piet als je wil, ik heb een fles Abuelo 7 staan. Wil je best een sample hiervan opsturen. Kan je eens kijken wat je van deze rum maakt.

Had zelf niet te veel ervaring met rum, maar ik vind de 7 voor mijn smaak net wat smakelijker dan de 12 die ik ietwat te zoet ben gaan vinden. Ik heb ook meegedaan aan de twittertasting en blijf ze alle drie goed vinden voor wat ze zijn na drie aparte keren proeven. Mooiste is echter m.i. de Centuria, maar ja dat is prijstechnisch andere koek (130 euro indien nog beschikbaar)
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: 30 mei 2012: Ron Abuelo Rum Twaisting

Ongelezen berichtdoor Piet » 02 Jun 2012, 10:03

GJR schreef:Piet als je wil, ik heb een fles Abuelo 7 staan. Wil je best een sample hiervan opsturen. Kan je eens kijken wat je van deze rum maakt.

Bedankt voor het aanbod Gert-Jan :goedgedaan ... maar ik laat nog wel eens zoiets meekomen bij een Whisky bestelling ;)
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.


Terug naar “Archief: Ervaringen van voorbije evenementen "andere distillaten"”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast