Vervolg na de Double Black

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Sjoerdos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Vervolg na de Double Black

Ongelezen berichtdoor Sjoerdos » 21 Mar 2015, 23:52

Hallo mede whisky genieters!
Ik begin sinds een jaartje steeds meer van de whisky's gaan genieten en heb laats de Double Black gekocht van JW. Deze bevalt mij erg goed en het rokerig tintje vind ik heerlijk!

Hebben jullie een soort van follow-up voor mij voor na deze whisky?
alle tips zijn natuurlijk van harte welkom! :hoedaf
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Vervolg na de Double Black

Ongelezen berichtdoor whiksy » 22 Mar 2015, 01:26

Dit rijtje ongeveer aflopen tot het TE rokerig voor je wordt... En als je het na dit rijtje nog steeds niet rokerig genoeg is, kom je hier weer advies vragen :bigsmile
- De gewone JW Black
- Sheep Dip
- Ardmore Traditional Cask
- Longrow Peated
- Talisker 10yo
- Caol Ila 12yo
- Ledaig 10yo
- Ardbeg 10yo
- Laphroaig 10yo
- Kilchoman Machir Bay
- Lagavulin 16yo
Van sommige flessen zijn kleine versies verkrijgbaar, of probeer samples uit om miskopen te voorkomen. Succes met de zoektocht :duimop
2 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 22 Mar 2015, 08:56

whiksy schreef:Dit rijtje ongeveer aflopen tot het TE rokerig voor je wordt... En als je het na dit rijtje nog steeds niet rokerig genoeg is, kom je hier weer advies vragen :bigsmile
- De gewone JW Black
- Sheep Dip
- Ardmore Traditional Cask
- Longrow Peated
- Talisker 10yo
- Caol Ila 12yo
- Ledaig 10yo
- Ardbeg 10yo
- Laphroaig 10yo
- Kilchoman Machir Bay
- Lagavulin 16yo
Van sommige flessen zijn kleine versies verkrijgbaar, of probeer samples uit om miskopen te voorkomen. Succes met de zoektocht :duimop
mooi opgesomd van je op deze manier. Ik weet niet hoe rokerig de JW DB is maar een Highland Park 12yr misschien nog ergens boven in het lijstje?
1 x
Afbeelding

Sjoerdos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Sjoerdos » 22 Mar 2015, 09:36

Bedankt voor de reactie beide! Ik zie genoeg namen die ik al heb zien staan in de slijterij. Ik ga er zeker binnenkort een paar proberen :D
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 22 Mar 2015, 11:24

Graag gedaan :)
de hp12 heb ik er buiten gelaten, kwestie van persoonlijke smaak. Ik denk dat ie minder rokerig / minder robuust overkomt dan een jw black label. Maar ik ben bevooroordeeld, ben geen hp fan.
0 x

Sjoerdos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Sjoerdos » 22 Mar 2015, 18:36

Ik heb zelf nog niet zo veel ervaring, de hp heb ik ook nog niet gehad!
Heb zelf de "bekendere" / commerciëlere whisky's gehad. Red Label, Jack Daniels, Jameson, Glentalloch, GlenGrant en Glenmorgain. De JW DB is eigenlijk mijn eerste duurdere whisky. dus ik ben benieuwd wat ik nog meer ga ontdekken :)
0 x

Nielsvanp
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 22 Mar 2015, 23:37

Finlaggan Original Peat past imo ook nog in dit rijtje. Voordeel is dat het een hoop betaalbare drams zijn dus een mooie manier om te beginnen.
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 23 Mar 2015, 00:01

Nielsvanp schreef:Finlaggan Original Peat past imo ook nog in dit rijtje. Voordeel is dat het een hoop betaalbare drams zijn dus een mooie manier om te beginnen.

Yep, die past ook ergens onderaan in het rijtje.
0 x

Sjoerdos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Sjoerdos » 23 Mar 2015, 17:04

Top! Ga ik die er ook bij zetten (heb zelf ook een lijstje met whisky's die ik nog wil gaan proberen). Wederom bedankt! Het is mijn eerste post hier en ik ben blij dat ik lid ben geworden :Proost
1 x

Maldhyr
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Maldhyr » 23 Mar 2015, 18:37

Ik ben niet een enorme 'roker', maar ik kan de "The Six Isles" wel aanraden als instapper. Het is een leuke blended malt van de 6 Islays. Hoort ergens bovenaan en is niet duur voor wat hij biedt. Ik denk dat deze leuk op stapt naar de Ledaig.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 23 Mar 2015, 20:28

whiksy schreef:
Nielsvanp schreef:Finlaggan Original Peat past imo ook nog in dit rijtje. Voordeel is dat het een hoop betaalbare drams zijn dus een mooie manier om te beginnen.

Yep, die past ook ergens onderaan in het rijtje.

Heel ver onderaan mag ik hopen? Wat een bocht douwen ze daar bij Finalagan in een fles zeg! Snap werkelijk niet dat mensen dat kopen, als ik om budgettaire redenen veroordeeld zou worden tot het drinken van Finlagan stop ik met whisky :vies
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 23 Mar 2015, 20:50

Het is duidelijk dat je niet van finlagan houdt. Ik geef ts alleen een indicatie welke whisky's in zijn smaak zouden kunnen vallen, hoe lager op de lijst, hoe rokeriger (ongeveer). Persoonlijk vind ik finlagan erg veel op lagavulin lijken, dus inderdaad, wat mij betreft ook onder aan de lijst ergens. Heb je toch je zin.
0 x

Sjoerdos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Sjoerdos » 23 Mar 2015, 21:02

Ik vind juist het rokerige tintje bij de JW DB erg lekker, mag van mij nog wel meer in de whisky voorkomen!
0 x

Nielsvanp
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 23 Mar 2015, 22:01

Sjoerdos schreef:Ik vind juist het rokerige tintje bij de JW DB erg lekker, mag van mij nog wel meer in de whisky voorkomen!

Alle hierboven genoemde whisky's, ook de finlaggan ;), hebben dat rokerige tintje. En zoals je hierboven ook ziet betekent dat niet automatisch dat je ze lekker vindt. Ze sluiten nu goed aan bij het door jou aangegeven "smaakprofiel".
1 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

Sjoerdos
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Sjoerdos » 23 Mar 2015, 22:13

Nielsvanp schreef:
Sjoerdos schreef:Ik vind juist het rokerige tintje bij de JW DB erg lekker, mag van mij nog wel meer in de whisky voorkomen!

Alle hierboven genoemde whisky's, ook de finlaggan ;), hebben dat rokerige tintje. En zoals je hierboven ook ziet betekent dat niet automatisch dat je ze lekker vindt. Ze sluiten nu goed aan bij het door jou aangegeven "smaakprofiel".

Begrijpelijk dat smaken verschillen, ik kan in ieder geval de komende tijd vooruit met deze lijst van whisky's. Goed om te zien dat de community je graag helpt ^^ Meer suggesties zijn altijd welkom.
1 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”