chris schreef:Een Majesty Islay Single Malt 40%.Deze whisky zegt mij niets,als je hem googeld dan kom je uit bij Glenmorangie PLC.
Heeft iemand ervaring met deze whisky?
Ik dacht dat Highland Queen Majesty Whisky een 'huismerk' was van de Gall & Gall. Ik zie hem ook bij de AH webshop, maar AH en Gall & Gall is één, dus het 'zou nog kunnen'.
In de lijst van Schotse whisky labels is Highland Queen (Majesty) ook te vinden en wordt inderdaad gekoppeld aan Glenmorangie PLC. Wanneer je doorklikt op Glenmorangie PLC kom je uit bij Gordon & MacPhail. Wanneer ik dan met Google de site doorzoek vind ik niets terug...
Volgens Passie voor Whisky (Gall & Gall Van der Boog) is de bottelaar van Highland Queen "The Highland Queen Scotch Whisky Company". Ze staan daar ook op de site. Bij Van der Boog staan de Highland Queen's ook als blends vermeldt.
Op deze site valt de "Highland Queen" onder Prem. & De Luxe blends van Macdonald & Muir. Grappig is dat Macdonald & Muir weer doorverwijst naar Glenmorangie PLC

Uiteindelijk kwam ik bij de SWA (Schotch Whisky Association) website uit waar "Highland Queen Majesty" gekoppeld is met Glenmorangie PLC... Denk dat we dat wel kunnen vertrouwen. (Helaas is GlenmorangiePLC.com "Currently under construction"; op Glenmorangie.com staan alleen de "Glenmorangie" expressies). Bij de Highland Queen staat ook: "Blend".
Dan rest nu de vraag... wat zit erin?! Zijn dat de whiskies van Glenmorangie PLC (waaronder Glenmorangie en Ardbeg)?