Grain whisky

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Grain whisky

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 09 Apr 2016, 00:27

Geen idee. Ik wist niet eens dat die bestond.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als bbqen; als je haast hebt moet je er niet aan beginnen

Zie me niet als schuldige. Je hoeft me niet te huldigen.
Wie niet kan delen kan niet vermenigvuldigen.

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 09 Apr 2016, 10:28

Nino schreef: Is de Teeling single grain ook niet nas?

Yep, voor zover mij bekend wel. Ik vond 'm overigens best de moeite waard (84/100), al zijn die Ieren wel erg zoet.
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 09 Apr 2016, 10:36

Heb hem tussendoor op het wfnn gehad vorig jaar.
Vraag me niet wat ik er van vond :nat
0 x
Afbeelding

"You live more for 5 minutes going fast on a bike than other people do in-
all of their life" Marco Simoncelli

Breedút_Genietsje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 09 Apr 2016, 10:44

En; wat vond je er van ?

:gnif
0 x
• Whisky's are like women, its their differences that make them intriguing
• Typ en spelfouten in de bovenstaande tekst dienen alleen ter vermaak van de lezer

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 09 Apr 2016, 10:55

Breedút_Genietsje schreef:En; wat vond je er van ?

:gnif

Voor m'n gevoel heeft hij wel 4 uur lucht nodig en alvorens 8 andere drammetjes drinken voordat hij een beetje open komt :bigsmile
1 x
Afbeelding

"You live more for 5 minutes going fast on a bike than other people do in-
all of their life" Marco Simoncelli

tuur
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor tuur » 09 Apr 2016, 12:14

zelf vind ik de teeling grain super lekker voor grain whisky had hem al een half jaartje staan en zie nu dat hij op de wwa uitverkozen is tot de beste grain whisky van ierland !!
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 09 Apr 2016, 12:29

Buunermond schreef:Weet iemand hier iets meer over de strathcolm single grain whisky's kan er namelijk niets over terug vinden op whiskybase.Com.

Zag drie flessen voor leuke prijzen was wel benieuwd hierna http://www.dramtime.nl/Strathcolm

Ja, ik heb die 12 yo laatst geproefd bij Dramtime. Niet de moeite waard. Het is geen distillery trouwens, maar een bedachte merknaam door Intercaves die cash ruikt. Intercaves is een wijnhuis en dat zullen ze waarschijnlijk wel goed doen. maar dat wil niet zeggen dat je whisky ook tot een succes kunt maken.
Daarom heeft ie ie 'm ook naar 40% teruggebracht waarschijnlijk. Mooi laten staan is het beste advies wat ik je kan geven :bigsmile
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Buunermond
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Buunermond » 09 Apr 2016, 19:08

Oogadal schreef:
Buunermond schreef:Weet iemand hier iets meer over de strathcolm single grain whisky's kan er namelijk niets over terug vinden op whiskybase.Com.

Zag drie flessen voor leuke prijzen was wel benieuwd hierna http://www.dramtime.nl/Strathcolm

Ja, ik heb die 12 yo laatst geproefd bij Dramtime. Niet de moeite waard. Het is geen distillery trouwens, maar een bedachte merknaam door Intercaves die cash ruikt. Intercaves is een wijnhuis en dat zullen ze waarschijnlijk wel goed doen. maar dat wil niet zeggen dat je whisky ook tot een succes kunt maken.
Daarom heeft ie ie 'm ook naar 40% teruggebracht waarschijnlijk. Mooi laten staan is het beste advies wat ik je kan geven :bigsmile

bedankt voor je bericht laat ik ze ook maar eens staan of zal een vragen of ze hem nog open hebben staan kan ik hem ff proberen
0 x
Afbeelding

Skiddilly
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Skiddilly » 09 Apr 2016, 20:18

Buunermond schreef:
Oogadal schreef:

bedankt voor je bericht laat ik ze ook maar eens staan of zal een vragen of ze hem nog open hebben staan kan ik hem ff proberen

Vraag je wel even of ze hem vast willen inschenken voordat je thuis wegrijdt :Tongue
3 x
Afbeelding
“Too much of anything is bad, but too much good whiskey is barely enough.”
- Mark Twain

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 09 Apr 2016, 20:24

Maakt bij deze weinig uit, het was niks, het is niks en het wordt ook niks :P
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

caskstrength
Site Admin
Site Admin

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 10 Apr 2016, 15:32

Hebben jullie ooit iets gehoord over het feit dat single grain over het algemeen goedkoper is dan single malt? Heeft dit te maken met de kosten van de ingrediënten en het distillatieproces, ligt het ook aan pure marketing, of ligt het aan beiden?
0 x
Paul
Op volle sterkte, niet gefilterd, zonder toevoegingen!
Samplelijst met aanbiedingen, sets, en kortingen! | Mijn tasting notes | Afbeelding (alleen voor WB-friends)

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 10 Apr 2016, 22:27

Ligt puur aan ingrediënten en wijze van distilleren. Zo'n column ramt er even wat hecoliters door in no time.
Zodra het in het vat zit is er natuurlijk geen verschil meer qua jaarlijkse waarde opbouw, je begint alleen met een lager startbedrag.
Laatst gewijzigd door Oogadal op 11 Apr 2016, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 10 Apr 2016, 23:21

caskstrength schreef:Hebben jullie ooit iets gehoord over het feit dat single grain over het algemeen goedkoper is dan single malt? Heeft dit te maken met de kosten van de ingrediënten en het distillatieproces, ligt het ook aan pure marketing, of ligt het aan beiden?

Ik heb die vraag ook al eens gesteld en volgens het antwoord dat ik kreeg komt het er op neer dat de productiekosten gewoon lager zijn.
0 x
Of course size matters. No one wants a small glass of whisky.

Een glas whisky is goed voor de gezondheid. De rest van de fles is goed voor de moraal.

hoogheid2015
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 12 Apr 2016, 09:33

Vraagje over temperatuur verschil van een Grain , omdat deze vrij lang moet ademenen en op temperatuur komen om goed tot zijn recht te komen .
klapt een grain sneller dicht als hij kouder wordt. of is het in het algemeen not done om een whisky zeg maar ca 10 graden te laten afkoelen.

Misschien kan deze vraag beter in het domme vragen bestaan niet topic, maar ja zat toevallig aan een grain.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Apr 2016, 10:10

Over het algemeen neemt smaakbeleving af met afnemende temperatuur (ijs wordt om die reden vrij hoog in smaak gebracht dacht ik).

Misschien een leuk experimentje Rene? Een graan en een malt naast elkaar zetten (verdelen over 4 glaasjes). 2 de koelkast/vriezer in. Vervolgens naast elkaar zetten, eerst op kamertemperatuur proeven, en daarna de voorgekoelden. Ik schat dat je van de eerste blijer wordt (mocht het buiten niet 30+ graden zijn :lekker ).
1 x
squaadgras | Whiskydudes | Reviews (@ whiskybase.com)

Terug naar “Overige Schotse Whisky”