quest for history - LANGS Whisky

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Mr_B
Nieuwkomer
Nieuwkomer

quest for history - LANGS Whisky

Ongelezen berichtdoor Mr_B » 16 Jan 2014, 04:52

Beste

Zoals gezegd is mijn whiskybar nog niet zo uitgebreid zoals ik hier kan zien bij sommige personen van het forum. Ik hoop ooit zo'n collecties te bezitten ! Nu, ik ben opzoek naar meer informatie omtrent een whisky dewelke ik cadeau gekregen heb van een familielid. De enige uitleg is dat hij deze fles ooit eens gekregen hebben als cadeau, verder weten ze er niets van.
Ondertussen heb ik al enkele malen een email verstuurd naar Ian Macleod Distillers Ltd. of ze mij kunnen helpen met informatie betreffende de fles die ik gekregen heb. Ik had contactgegevens gekregen maar die contactpersoon kon mij ook niet verder helpen. Ik heb al wat info gevonden omtrent Langs whisky, maar ik wil meer specifiek informatie omtrent dit type fles. Er staat de vermelding De luxe op, dat op andere LANGS flessen niet vermeld staat (?) Heb ik hier iets mooi of heb ik gewoon water met een bepaald smaakje in mijn kast staan ? Ook uiteraard, wat zou de prijs van deze fles kunnen zijn ?
Ik heb de belofte gemaakt aan mijn familielid dat ik deze fles nooit zal open doen en hem bewaren zoals hij ze steeds bewaard heeft.

Hierbij voeg ik enkele foto's toe zodat jullie zelf eens kunnen kijken, een foto zegt meer dan duizend woorden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan sturen waar ik informatie kan vinden maar ik hoop dat iemand me hier op dit forum alles kan zeggen over deze fles.
Alvast bedankt !!!

Marco
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Re: quest for history - LANGS Whisky

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 16 Jan 2014, 08:18

Tja, wat wil je weten. Het is een 12-jarige blend. Uit 1974.
43%. Waarde zo'n €30,-
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Jan 2014, 09:45

Mr_B schreef:Ik heb de belofte gemaakt aan mijn familielid dat ik deze fles nooit zal open doen en hem bewaren zoals hij ze steeds bewaard heeft.

Dat is wel erg plechtig hoor.

Ik vrees net als mijn voorganger dat de fles minder bijzonder is dan je wellicht denkt/hoopt.
Om de kwaliteit van de inhoud te bepalen zul je hem waarschijnlijk toch moeten openen omdat de kans klein is dat je er een proefnotitie van gaat vinden.

"De luxe" staat er waarschijnlijk bij omdat het een 12 jaar oude blend is.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

rarewhiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor rarewhiskysite » 16 Jan 2014, 11:30

Er zijn nog wel wat meer 'Langs flessen' uit die tijd en nieuwer kijk maar eens op:
http://www.rarewhiskysite.com/blends/more-about-blends/langs.html

De laatste zijn niet erg best. De versie 'Langs 12 jaar' is redelijk tot goed in vergelijk met veel huidige blends maar zeker geen toppertje. Mijn advies probeer eerst eens een paar oude blends van voor 1975 en vergelijk die met een paar huidige blends.

Succes
0 x

Mr_B
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Mr_B » 16 Jan 2014, 15:30

Zoals gezegd heb ik al verschillende emails verstuurd en ik kreeg nooit een deftig antwoord. Maar de mensen van Ian Macleod Distillers Ltd hebben mij steeds zonder morren altijd proberen verder te helpen met de zoektocht.
Daarom had ik een tijdje terug nogmaals ( misschien tot vervelends toe ) een mailtje gestuurd, dit omdat hun oplossingen nooit echt iets konden "oplossen"
Vandaag heb ik een mailtje terug ontvangen en hierin staat een beetje uitleg van de fles. Het is uiteraard ook niet echt veel info maar ze tonen toch weer aan dat ze de klanten willen helpen.

Dear Sir,
Many thanks for your enquiry about Lang’s 12 YO. The bottling you have is typical of the style from the 70’s.

Ian Macleod distillers only bought the brand in 2003 therefore we were not the producers of your bottle. We know from the history and the blending side of Lang’s that not much will have changed and that Lang’s has always been one of the blends with the highest malt content in Scotland, around 40% malt content. The heart of the Lang’s blend is Glengoyne Single Malt, which is a soft, mellow and sherried single malt.

I hope this information will help you.
Kind regards.
Antony McCallum
Rare Malt Manager

Dus als ik bij deze hier even een klein dankwoordje mag plaatsen en zeker naar Kathleen Crammond gericht. Ze stond steeds klaar met een direct antwoord op al mijn mails. :goedgedaan

Ja, de belofte om de fles niet te openen heb ik gedaan gewoon ook omdat ik het een mooie fles vind.
Maar zoals piet schreef :
Om de kwaliteit van de inhoud te bepalen zul je hem waarschijnlijk toch moeten openen omdat de kans klein is dat je er een proefnotitie van gaat vinden.

Dan zal iedereen nog een jaar of 20 moeten wachten op een proefnotitie, want mijn kennis is nog maar zo klein, dat ik echt niet kan oordelen of beoordelen op smaak enz... Ik ben zelf mijn weg nog maar aan het zoeken in de ontzettend grote wereld van whisky.

Alvast bedankt voor de snelle reacties hier !!!
0 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”