"Afore ye go!" - Bell's

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Ignace
Senior
Senior

"Afore ye go!" - Bell's

Ongelezen berichtdoor Ignace » 26 Feb 2013, 13:03

Zoals ik reeds bij het onderwerp "The Famous Grouse" schreef is Bell's de Whisky die mij definitief fan van het levenswater heeft gemaakt. De laatste fles die ik had heb ik zo'n negen jaar geleden opgedronken. Dat was Bell's in een 1 literfles uit de jaren 1980. Ik heb begin jaren negentig een voorraadje van een tiental van die flessen gehad.

Ik vraag mij af of er onlangs nog iemand Bell's gedronken heeft en mij kan zeggen wat hij of zij er van vond. Ik wil namelijk uit "nostalgie" nog wel een fles kopen, maar vrees dat het toch zou kunnen tegenvallen. Ik heb namelijk het idee dat er ofwel iets met de whisky zou veranderd kunnen zijn of wel met mijn smaakpappillen. Dat laatste is wel zeker!
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Re: "Afore ye go!" - Bell's

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Feb 2013, 13:12

Het is heel goed mogelijk dat een fles uit de jaren 80 anders smaakt dan de huidige flessen. Ik heb geen vergelijk, maar heb de huidige Bell's wel geproefd en kan nou niet direct zeggen dat ik enorm onder de indruk was. Prima instapper, maar er zijn naar mijn mening betere blends (bijv. BNJ of Whyte&Mackay 13yo, al zijn die beiden uit een iets hogere prijsklasse).

Maarrr: er is behoorlijk wat steun voor het standpunt dat blends vroeger beter waren, dus als je een oude botteling te pakken zou kunnen kunnen krijgen kan dat wel eens een prettige verrassing zijn... (of gewoon bocht, dat kan ook ;))
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Ignace
Senior
Senior

Re: "Afore ye go!" - Bell's

Ongelezen berichtdoor Ignace » 26 Feb 2013, 13:43

Het was deze: "Bell's Old Scotch Whisky 'Extra Special".
0 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”