Famous Grouse

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Famous Grouse

Ongelezen berichtdoor GJR » 12 Jul 2012, 21:49

Ooit eens begonnen in een cafe met Famous Grouse en daarna gevolgd door aanschaf van een fles Black Grouse en ik vind hem aangenaam om te drinken in een cafe of tijdens een samenzijn met kennissen/vrienden die geen whisky drinkers zijn. Black Grouse prefeer ik dan wel weer boven de standaard. Ik drink niet veel standaard blends meer, maar mag deze toch wel!
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 13 Jul 2012, 07:46

Het is denk ik ook wel een kwestie van hoe je hem drinkt, dan laat ik het mixen even buiten beschouwing (daar ben ik niet zo van).
Als ik een Famous Grouse drink zoals bijv. een jonge jenever, dus in zo'n klein borrelglaasje, is het best een lekkere borrel, maar ga ik hem drinken als een single malt, dus in mijn geval is dat in een cognac-glas, dan valt hij inderdaad behoorlijk tegen.
Ik denk dus dat je bij dit type whisky het aroma slechts heel lichtjes op moet sniffen, en dus niet ten volle tot je moet laten komen.
Dit type blend heeft gewoon een ander doel.
0 x
Afbeelding

bates
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bates » 14 Jul 2012, 10:39

Gisteren na het werk de pub bezocht en de aardige dame achter de toog liet me eerst een sample proeven.
De geur is lichtjes geturfd, de smaak, (zoals ik het ervaren heb) eerst een kleine turfsmaak en nadien onmiddellijk weg, zeer vluchtig. Ik was niet echt onder de indruk heb toen maar een lekker glas Southern comfort gekozen. Achteraf een zeer goede keuze als aperitief. Nadien nog lekker Indisch gaan eten.
0 x

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 14 Jul 2012, 14:55

Was je van de Southern Comfort wel onder de indruk? :o
0 x
Afbeelding

bates
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bates » 14 Jul 2012, 20:42

Eigenlijk wel. Het is één van mijn favoriete zoete drankjes zoals Ameratto.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Jul 2012, 21:02

Overigens staat het fles-ontwerp van de Naked Grouse Blended Scotch Whisky nu in de WW Whisky Design Awards top 10 van categorie-1.

Als hij er in blijft (nog 47 dagen te gaan) dan komt hij in de finalisten-poll in sept/okt/nov !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 15 Jul 2012, 22:20

Naked grouse krijgt trouwens van Serge Valentin 85 punten op whiskyfun. Een no-brainer dus voor mij om voor die prijs er eentje in huis te halen... ben eens benieuwd

er zijn er toch genoeg ;)
0 x
Afbeelding

mchammett
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor mchammett » 10 Nov 2012, 11:31

Ik was wel blij verrast door de Famous Grouse Portwood finish. Doet voor mij niet onder voor een gemiddelde malt. Als er tenminste zoiets bestaand als een gemiddelde malt. But you catch my drift.
0 x

Ignace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ignace » 26 Feb 2013, 12:52

Ik heb enkel goede tot zeer goede herinneringen aan The Famous Grouse! Maar Bell's heeft mij indertijd helemaal aan de whisky gekregen. Ik zal er eens een nieuwe topic over starten, ik ben een beetje nieuwsgierig of er hier liefhebbers zijn die nog wat Bell's gedronken hebben de laatste tijd.

"Afore ye go!" :)
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 26 Feb 2013, 15:04

Voordat ik single malt "ontdekte" dronk ik jaren lang alleen maar blends. Ik heb zo'n beetje alle gangbare blends van de gemiddelde slijterij geprobeerd en uiteindelijk was Famous Grouse absoluut mijn favoriet. Nog altijd heb ik eigenlijk standaard een fles staan als "slobber whisky" zogezegd. Soms vind ik het zonde om een relatief dure single malt te drinken en dan pak ik een Grouse. Black Grouse moet ik nog proberen maar gaat er zeker eerdaags van komen.
0 x
BAM! - ook op Facebook

Marshammie
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Marshammie » 26 Feb 2013, 16:09

Zowel de famous grouse als de naked grouse zijn bij mij als blend favoriet.

Dus +1 :hoera
0 x
Afbeelding

Slainte

MichelC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MichelC » 27 Feb 2013, 11:16

De naked grouse heb ik een tijdje terug gehad op een proeverij in Almelo, stond op de stand samen met The Balvenie, en die vond ik toen best lekker.

Ik heb er zelf nog niet een van thuis staan. Wel een black grouse en gisteren een mini famous grouse soldaat gemaakt (met een paar druppels Ardbeg 10yo...mijn eigen black grouse? :-P)
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Famous Grouse 40 jaar oud

Ongelezen berichtdoor Piet » 27 Aug 2013, 21:04

THE FAMOUS GROUSE 40YO OLDEST WHISKY TO DATE
The Famous Grouse is releasing its oldest and most exclusive edition to date, a 40-year-old blended Scotch whisky, which will launch in Schipol Airport.

Just 276 decanters of The Famous Grouse 40 Year Old blend have been made, with only 50 on sale in the UK. Each is hand-engraved with a bespoke design of the brand’s iconic red grouse perched in foliage. Bottles are sealed with a Scottish silver stopper and come in a luxury wooden gift box. Having been matured in ex-Sherry casks, each of the whiskies in the blend was carefully selected for its unique character.

“This is an intensely fruity, fragrant and slightly spicy whisky. On the nose you have ripe mango, crushed coriander, cardamom and dill with a hint of sandalwood. The palate offers sweetness with banana and citrus, along with gingerbread and a light peat smoke – it’s a real joy,” gushed master blender Gordon Motion. RRP: £2,000 (€2322)

Afbeelding
Schiphol to be sole retailer of Famous Grouse 40yo
For a six-week period, Amsterdam Airport Schiphol (AMS) will be the only location worldwide to sell whisky brand Famous Grouse’s new and rare 40-year-old when it launches next month.

Just 276 decanters of the 40 year old product – the whisky house’s oldest blend to date – have been made available, of which AMS will get the first six from mid-August until the end of September.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Famous Grouse 40 jaar oud

Ongelezen berichtdoor totalatool » 28 Aug 2013, 07:21

Piet schreef:THE FAMOUS GROUSE 40YO OLDEST WHISKY TO DATE
RRP: £2,000 (€2322)

Het eerste dat in me opkwam was dat ik voor dat geld liever een Lagavulin 37yo zou kopen, met een beetje wisselgeld in mijn zak voor iets dat ik vervolgens ook nog daadwerkelijk zou kunnen drinken. Waar gaat het heen met de prijzen?
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Famous Grouse 40 jaar oud

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 28 Aug 2013, 08:30

totalatool schreef:Waar gaat het heen met de prijzen?

Naar het oostblok en Azië.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Terug naar “Overige Schotse Whisky”