Pete' Series door Asta Morris

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Rumology
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 Nov 2018, 20:20
Locatie: Bilzen
Contact:

Pete' Series door Asta Morris

Ongelezen berichtdoor Rumology » 07 Mar 2019, 17:33

Heeft er iemand al gehoord van de Vatted Islay Blend van Asta Morris, de Pete' Series?
Ik heb hem voor het eerst geproefd op het whisky festival in Luik en was meteen verkocht, het is niet de zoveelste in de rij maar ook geen uitgesproken enkeling zoals we meestal van Asta Morris gewend zijn. Hij mag er zeker zijn voor z'n prijs en zal menig turfliefhebber bekoren.
Hij heeft een stevige peat, niet te overheersend, mooi olieachtig mondgevoel en een subtiele sherry invloed. Naar mijn mening alles wat erin moet zitten is aanwezig zonder overheersende elementen.

Hieronder vindt je alvast terug wat Bert er zelf over liet noteren op de achterzijde van z'n fles, ik heb wel redelijk wat moeten proeven voor ik alles goed kon lezen :bigsmile . Al goed dat er ergere dingen in het leven zijn dan die opoffering :lol:

More than just peat, 'For Peat's Sake'.

Pete's Series is geboren uit Islay's Blended Malt Scotch Whisky die werd geproduceerd met stevig geturfde gerst.
De eerst rijping onderging hij op ex- bourbon vaten en een finish kreeg hij op hand geselecteerde sherry vaten uit het land van sherry.
Je zal een volle body ervaren, serieus geturfd in een elegante combinatie met de subtiele toetsen van het Pedro Ximenez Sherry vat.
Dit vat zorgt voor de aroma's van gedroogd fruit zoals rozijn, vijgen en dadels vergezeld door toetsen van honing, siroop van druiven, jam en gekonfijt fruit. Gelijktijdig doet hij je ook denken aan geroosterde koffie, donkere chocolade, cacao en zoethout.

Een heerlijk vatted whisky die zeker z'n mannetje kan staan tussen de grote namen op Islay, zacht, peated, fruitig, sherry, maritiem, ... en voor z'n prijs van 54.95 € moet je'm zeker niet laten staan !

Slainthe,
Guy @Rumology.be
2 x

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: Pete' Series door Asta Morris

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 07 Mar 2019, 18:05

Yep yep. Ha de Guy. Ook jouw weg naar dit forum gevonden lees ik en een hoop flesjes achter jouw nickname :goedgedaan

Ik heb Pete NAS al kunnen proeven en was vooral zeer verrast door z’n zachte neus. Was boven de verwachting die ik had voor deze Pete. 87pt
Smaak en finish meer dan behoorlijk. 86Pt.

Categorie BFYB dus.
1 x


Terug naar “Overige Schotse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten