Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 672
Lid geworden op: 06 Jul 2015, 11:05

Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 11 Feb 2019, 20:53

Iemand mee bekend?

Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

De unieke combinatie van bergen, meren en poëzie van het Lakes district in het Engelse graafschap Cumbria heeft UNESCO ertoe gebracht dit op de lijst van werelderfgoed te zetten. Te midden van deze spectaculaire natuur in het dorpje Sethmurthy ligt een 160 jaar oude Victoriaanse boerderij die door Paul Currie, zoon van de whisky legende Harold Currie en mede-oprichter van de Arran distilleerderij, gerestaureerd werd tot The Lakes Distillery.

De distilleerderij is bekend voor The One Blend op basis van whisky afkomstig van de Britse eilanden, en haar gin en wodka (denk aan de baubles, met gin of wodka gevulde kerstballen die we met mooie resultaten lanceerden tijdens de afgelopen kerstperiode). The Lakes heeft vanaf de allereerste dag whisky te rijpen gelegd, nu is het moment gekomen om hun eerste single malt voor te stellen.

Na Genesis, de allereerste single malt van The Lakes die op Whisky Auctioneer al voor gemiddeld £ 900 van de hand ging, presenteren we u nu in exclusiviteit de Quatrefoil Collection.

Quatrefoil is een vierdelige serie met de namen, Faith, Hope, Luck en Love die telkens met een jaar tussentijd gelanceerd zal worden: elke referentie is gelimiteerd tot 3500 flessen wereldwijd die de indrukwekkende rijpingscapaciteit van The Lakes spirit in de kijker zetten. Deze unieke collectie, voornamelijk gebaseerd op ex-sherryvaten, zal integraal gebotteld worden op 56,5% ABV zonder koude filtratie of toevoeging van kleurstof.

We presenteren u met trots de eerste botteling: Faith is gerijpt op een zorgvuldig gekozen mix van Spaanse en Amerikaanse barrels en hogsheads , een mix van Bourbon, Oloroso en PX vaten, die zorgt voor een profiel van vanille, kaneel en gedroogd fruit.
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 11 Feb 2019, 21:05

Jonadawi schreef:Iemand mee bekend?
.... al voor gemiddeld £ 900 van de hand ging,
Nee, gezien de doelgroep waarschijnlijk nooit niet.

Is blijkbaar bedoeld voor de diplomaten van de Unesco.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 672
Lid geworden op: 06 Jul 2015, 11:05

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 11 Feb 2019, 21:21

Reichenbach schreef:
Jonadawi schreef:Iemand mee bekend?
.... al voor gemiddeld £ 900 van de hand ging,
Nee, gezien de doelgroep waarschijnlijk nooit niet.

Is blijkbaar bedoeld voor de diplomaten van de Unesco.


Dat was de eerste bottling.

Het gaat nu om de tweede bottling die ze uitbrengen.

Het wordt een vierluik
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 11 Feb 2019, 21:33

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... akes-faith

Nog binnen te slepen in België voor 'een fractie' van de prijs.. en ik heb een sterk vermoeden dat zelfs dat een factor 5 á 10 te hoog is.. :bigsmile
0 x
2 ∞ & →

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 672
Lid geworden op: 06 Jul 2015, 11:05

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 11 Feb 2019, 21:39

squaadgras schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/120983/the-lakes-faith

Nog binnen te slepen in België voor 'een fractie' van de prijs.. en ik heb een sterk vermoeden dat zelfs dat een factor 5 á 10 te hoog is.. :bigsmile



Lezen kan lastig zijn. De £900 was de veilingprijs vande Genesis. De lakes heeft een release prijs van ongeveer €250. Of het €250 waard is geen idee. Ben benieuwd of iemand er mee bekend is
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 11 Feb 2019, 22:05

Sh*t, je hebt me gesnapt.. Ik had het nauwelijks gelezen want ik ben nl. nogal allergisch voor marketing gimmicks, dan haak je bij zo'n lapje tekst af na een regel of anderhalf.

3 jaar oude meuk dat voor £900,- het pand verlaat.. of nog erger "Bottle #1 sold for £7900+10%". De (whisky)wereld is koekoek! :bigsmile
0 x
2 ∞ & →

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 672
Lid geworden op: 06 Jul 2015, 11:05

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 11 Feb 2019, 22:17

squaadgras schreef:3 jaar oude meuk dat voor £900,- het pand verlaat.. of nog erger "Bottle #1 sold for £7900+10%". De (whisky)wereld is koekoek! :bigsmile


De whiskywereld is al jaren koekoek! En sommige hebben veel te veel geld.
0 x

Rumology
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 Nov 2018, 20:20
Locatie: Bilzen
Contact:

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor Rumology » 07 Mar 2019, 17:37

Jonadawi schreef:
Reichenbach schreef:
Jonadawi schreef:Iemand mee bekend?
.... al voor gemiddeld £ 900 van de hand ging,
Nee, gezien de doelgroep waarschijnlijk nooit niet.

Is blijkbaar bedoeld voor de diplomaten van de Unesco.


Dat was de eerste bottling.

Het gaat nu om de tweede bottling die ze uitbrengen.

Het wordt een vierluik

Een kleine correctie. De versie quatrefoil "Faith" van The Lakes is de eerste die men uitbrengt van het vierluik.
0 x

Gebruikersavatar
Smede77
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 Jan 2023, 18:09
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 26 Feb 2023, 09:30

https://www.whiskysite.nl/nl/the-lakes-single-malt-whiskymakers-reserve-no-5-07.html

Misschien nog leuk voor iemand om van deze aanbieding in februari gebruik te maken.

Ben zelf een paar jaar terug bij de distilleerderij geweest, heb daar een paar mooie blends mogen proeven, de singles waren er toen nog niet. Heb daar the one blend sherry finish gekocht en die is mijzelf meer dan goed bevallen.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
francken
Actief lid
Actief lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 Jan 2010, 10:23

Re: Whisky The Lakes Quatrefoil 'Faith',

Ongelezen berichtdoor francken » 26 Feb 2023, 17:56

Smede77 schreef:https://www.whiskysite.nl/nl/the-lakes-single-malt-whiskymakers-reserve-no-5-07.html

Misschien nog leuk voor iemand om van deze aanbieding in februari gebruik te maken.

Ben zelf een paar jaar terug bij de distilleerderij geweest, heb daar een paar mooie blends mogen proeven, de singles waren er toen nog niet. Heb daar the one blend sherry finish gekocht en die is mijzelf meer dan goed bevallen.



Meestal koop ik een single cask. Maar ik heb deze geproefd tijdens Whisky aan het Strand, en vond het toch best wel lekker.
Toch minder een sherry bom dan ik verwachtte, ondanks de PX en de Oloroso vaten.
Leuke aanbieding, ik had er natuurlijk meer voor betaald. :Cry
1 x


Terug naar “Overige Schotse Whisky”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten