Compass Box expressies

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
sjenkie22
Actief lid
Actief lid

Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor sjenkie22 » 03 Apr 2018, 19:03

Aangezien een korte zoektocht met de zoekfunctie geen centraal compass box expressies onderwerp naar voren bracht leek het mij een goed idee om dit te starten zodat nieuws over of ervaringen met compass box bottelingen hier gedeeld kunnen worden.

Dus bij deze:

Ik heb nog nergens een tweede bron kunnen vinden maar er schijnt een nieuwe botteling aan te komen

Afbeelding
https://maltymates.com/en/whiskynews/new-buzz/new-buzz-compass-box-the-spaniard/
NEW BUZZ
Buzz: Compass Box The Spaniard
Cengiz Jay Derinoz, 3 days ago 0 2 min read
The label application for the latest creation of John Glaser has hit the TTB database. Compass Box The Spaniard gets its name from the famous West Village Bar in New York City – The Spaniard. According to the information, this very limited edition whisky was created in collaboration with Mikey McFerran, co-owner of The Spaniard.

TTB Public Registry has been a good source of information regarding the upcoming new spirits. It should also not be forgotten that there are always possibilities the whisky or any other spirit, even with label approval, may not make it to the market for any reason. Until we receive an official statement from the distillery itself, everything we discuss here should be treated as buzz…

Compass Box The Spaniard comes from a mixture of first-fill and refill American Oak barrels, sherry butt and new French Oak. As usual with all Compass Box expressions, it is non-chilled filtered and does not contain any colouring additives.

Based on the information provided, the notes that the enthusiasts should expect from Compass Box The Spaniard are ‘Deeply complex aroma of sweet dried fruit and sherry wine with a delicate underlying smokiness. A rich full mouthfeel and a very long finish, hinting of fruit, wood and light smoke.’
2 x

TmKing
Senior
Senior

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor TmKing » 04 Apr 2018, 19:31

Ik kuiste een jaartje geleden een fles “this is not a luxury whisky” uit, man, was me dat een prachtige fles! Sindsdien ben ik grote fan! Ben benieuwd welke hier nog zullen worden aangeraden! :Slainte
0 x

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 04 Apr 2018, 19:43

TmKing schreef:Ik kuiste een jaartje geleden een fles “this is not a luxury whisky” uit, man, was me dat een prachtige fles! Sindsdien ben ik grote fan! Ben benieuwd welke hier nog zullen worden aangeraden! :Slainte

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -whisky-cb
0 x

sjenkie22
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor sjenkie22 » 05 Apr 2018, 07:19

De No Name is in mijn ogen zeker een aanrader. Ikzelf zou de Spice Tree altijd in de kast willen hebben.
0 x

zormik
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor zormik » 05 Apr 2018, 23:19

flaming heart is ook een mooie reeks
0 x
Afbeelding

RolfvanderSteen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 05 Apr 2018, 23:41

Ik ben groot fan van Compass Box. Sowieso omdat ze top blends maken, maar ook vanwege hun Transparency campaign (je kan ze steunen).

Alles wat ik tot nu toe van CB gedronken heb is goed, maar echte aanraders zijn wmb de Flaming Heart 5th Edition en de Three Year Old Deluxe. De Hedonism Quindecimus heb ik nog dicht staan en de No Name staat hoog op m'n verlanglijstje :smullen
1 x
Afbeelding Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 09 Apr 2018, 21:00

Ik heb ze ook altijd een goede bottelaar gevonden.
Goede duidelijke standpunten en initiatieven en zeer degelijke en goede whisky's.
Wat betreft hun prijzen vind ik echter dat ze de laatste tijd wat aan het overdrijven zijn.
De hype is tegenwoordig ook groter dan de kwaliteit helaas...
1 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 09 Apr 2018, 21:10

nigel_tufnel schreef:Ik heb ze ook altijd een goede bottelaar gevonden.
Goede duidelijke standpunten en initiatieven en zeer degelijke en goede whisky's.
Wat betreft hun prijzen vind ik echter dat ze de laatste tijd wat aan het overdrijven zijn.
De hype is tegenwoordig ook groter dan de kwaliteit helaas...

Ze hebben wat mij betreft zeker de gunfactor en je kan niet zeggen dat ze slechte whisky bottelen. Maar precies die prijs kwaliteit verhouding valt vaak net de verkeerde kant op, wat me toch weer tegen houd om een fles aan te schaffen.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 09 Apr 2018, 21:22

Wouter1981 schreef:Ze hebben wat mij betreft zeker de gunfactor en je kan niet zeggen dat ze slechte whisky bottelen. Maar precies die prijs kwaliteit verhouding valt vaak net de verkeerde kant op, wat me toch weer tegen houd om een fles aan te schaffen.

Klopt, super concept, leuke ideeën, transparantie,...
Een tijd geleden The Spice Tree gekocht en die was voor z'n 35 euro echt een aanrader.
Maar ondertussen kost hij alweer +50 euro :(
Het lijkt trouwens ook alsof de marketing- & designafdeling serieus wat overuren draait.
Ze lijken al te kunnen teren op hun reputatie en hun prijsbepaling is navenant.
Hun laatste edities: The Double Single Third Edition, Hedonism The Muse,... zijn prijs kwaliteit imho niet meer OK...
1 x

RolfvanderSteen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 10 Apr 2018, 00:58

nigel_tufnel schreef:Hun laatste edities: The Double Single Third Edition, Hedonism The Muse,... zijn prijs kwaliteit imho niet meer OK...

Helemaal mee eens; de Double Single heb ik nog even overwogen, maar toch niet gekocht. De Hedonism Muse steeg direct al boven mijn gangbare budget uit. Het moet wel leuk blijven
0 x
Afbeelding Afbeelding

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 10 Apr 2018, 12:38

Iemand de Muse al geproefd en wellicht een sample beschikbaar?
0 x

sjenkie22
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor sjenkie22 » 10 Apr 2018, 13:27

RolfvanderSteen schreef:
nigel_tufnel schreef:Hun laatste edities: The Double Single Third Edition, Hedonism The Muse,... zijn prijs kwaliteit imho niet meer OK...

Helemaal mee eens; de Double Single heb ik nog even overwogen, maar toch niet gekocht. De Hedonism Muse steeg direct al boven mijn gangbare budget uit. Het moet wel leuk blijven

Ik heb enige tijd geleden de No Name mogen proeven en onlangs ook aangeschaft voor een euro of 85 dacht ik. Deze vond ik de prijs meer dan waard. Genoeg diepgang, duidelijk Ardbeg profiel , al met al erg lekker.

Echter de gemiddelde prijs/kwaliteit verhouding lijkt wel langzaam ten nadele van ons op te schuiven. Volgens is dit meer een algemene trend dan iets wat alleen bij Compass Box terug te vinden is.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Apr 2018, 19:54

sjenkie22 schreef:...Volgens is dit meer een algemene trend dan iets wat alleen bij Compass Box terug te vinden is.
Tot er iemand anders komt die het dan weer ontstane gat opvult; goede kwaliteit voor een goede prijs.

Aan ons de taak die parels op tijd te ontdekken.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 10 Apr 2018, 20:47

Heeft cb ook een core range?

Ben namelijk benieuwd of ze ook zoals andere blends ook steeds een smaak continueren.
Zoals een Red Label, een Teachers noem ze maar op.

Of is het zo dat er steeds nieuwe smaken/flessen op de markt zetten met het idee, op is op.
0 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Apr 2018, 21:47

Ruud W schreef:Heeft cb ook een core range?
Is dat niet The Spice Tree en Great King Street?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Terug naar “Overige Schotse Whisky”