Goedemiddag,
Ik heb een vraag. Onlangs heb ik een fles whisky van een oom ontvangen en ik ben benieuwd wat het is. De fles lijkt best oud. Ik kan er alleen niets over vinden. Misschien een van de kenners onder ons?
Het betreft een fles "White Label" van John Dewar & Sons Ltd.
Zie foto bijlage. Iemand een idee?
Dewars "White Label"
-
- Senior
Dewars "White Label"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x
-
- Forum goeroe
Re: Dewars "White Label"
Foto is niet zichtbaar voor me
Staat ie hier niet tussen? https://www.whiskybase.com/search?q=Dew ... hite+label
Staat ie hier niet tussen? https://www.whiskybase.com/search?q=Dew ... hite+label
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x
-
- Actief lid
Als ik de fles op de foto vergelijk met wat er in auctions gepasseerd is, zou het een fles kunnen zijn van eind de jaren 1960. Veel jonger kan natuurlijk ook. Op de achterkant of op de doos staat vaak een code die meer informatie kan verstrekken.
Hoe dan ook zal de waarde tussen de 50 en de 100 euro liggen, waarschijnlijk meer richting 50.
Hoe dan ook zal de waarde tussen de 50 en de 100 euro liggen, waarschijnlijk meer richting 50.
0 x
-
- Senior
Bram84 schreef:Foto is niet zichtbaar voor me
Hoi Bram,
Dank voor je reactie.
Vreemd dat je de bijlage niet kan zien. Ik zie de fles er zo niet tussen staan. Het etiket wijkt vaak af. De whisky is 43%, het 'wapen' op het etiket is rood. Dat wijkt af van de whiskies in de lijst.
0 x
-
- Senior
dcw schreef:Als ik de fles op de foto vergelijk met wat er in auctions gepasseerd is, zou het een fles kunnen zijn van eind de jaren 1960. Veel jonger kan natuurlijk ook. Op de achterkant of op de doos staat vaak een code die meer informatie kan verstrekken.
Hoi,
Er zit helaas geen doos meer bij de fles. Het is een draaidop, geen kurk. De fles zit aan de zijkant onder de krassen en er drijft wat prut in de whisky.
Dat zal de waarde ook niet ten goede komen.
0 x
-
- Moderator
Gezien het feit dat de fles 75cl bevat, maar wel geïmporteerd is door een Nederlands bedrijf is dit waarschijnlijk een fles van voor 1990. Sinds 1990 is namelijk 70cl verplicht. https://www.diffordsguide.com/en-nl/enc ... ttle-sizes.
Verder zou het tof zijn als er aan de achterkant van de fles nog een code staat of op het etiket aan de binnenkant, even met een zaklampje schijnen (vooorbeeld). Daar zou je evt. nog een hoop uit kunnen halen.
Verder zijn krassen jammer, maar bezinksel is niet erg. Ook je vul niveau is nog goed.
Bij informatie over flessen op dit forum is de waarde altijd €30,- trouwens. Er zijn werkelijk miljoenen van deze flessen geproduceerd, dus iets heel bijzonders is het waarschijnlijk niet.
Ik zeg: een nieuwe fles white label kopen en deze naast de nieuwe proeven.
Verder zou het tof zijn als er aan de achterkant van de fles nog een code staat of op het etiket aan de binnenkant, even met een zaklampje schijnen (vooorbeeld). Daar zou je evt. nog een hoop uit kunnen halen.
Verder zijn krassen jammer, maar bezinksel is niet erg. Ook je vul niveau is nog goed.
Bij informatie over flessen op dit forum is de waarde altijd €30,- trouwens. Er zijn werkelijk miljoenen van deze flessen geproduceerd, dus iets heel bijzonders is het waarschijnlijk niet.
3 x
-
- Senior
defeatless schreef:Gezien het feit dat de fles 75cl bevat, maar wel geïmporteerd is door een Nederlands bedrijf is dit waarschijnlijk een fles van voor 1990. Sinds 1990 is namelijk 70cl verplicht. https://www.diffordsguide.com/en-nl/enc ... ttle-sizes.
Dank voor de informatie. Ik de achterkant van het etiket nog eens goed bekijken.
0 x
-
- Nieuwkomer
Ik heb zo n zelfde fles dus met rood koninklijk wapen en in 1935 was het al zwart dus denk ik dat ie ouder dan dat jaar is mijn fles is 4,5 liter in een schommel zou graag willen weten wanneer het verkleurd is
0 x
-
- Senior
Mike1966 schreef:Ik heb zo n zelfde fles dus met rood koninklijk wapen en in 1935 was het al zwart dus denk ik dat ie ouder dan dat jaar is mijn fles is 4,5 liter in een schommel zou graag willen weten wanneer het verkleurd is
Hallo Mike.
Probeer het anders eens met leestekens en hoofdletters.
Voor nieuwe leden: Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Succes!
2 x
Terug naar “Overige Schotse Whisky”