Dimple - John Haig 1972

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Fredo82
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Dimple - John Haig 1972

Ongelezen berichtdoor Fredo82 » 13 Mei 2017, 17:04

Ik heb een oude fles Dimple, onaangebroken in orginele doos in bezit. Nu staat staat nergens op de doos of dit een blend of single malt is. Weet iemand dit? In 1984 gekocht, dus ruim 40 jaar oud:

Dimple - John Haig & co. Ltd.
Distillers Markinch Scotland

Ook zou ik willen weten hoeveel deze fles kan opbrengen. Ik hoor het graag van iemand die er meer verstand van heeft. Helaas lukt het me niet om een foto erbij te doen, want het bestand is schijnbaar te groot voor dit forum...
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Dimple - John Haig 1972

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 13 Mei 2017, 17:50

Fredo82 schreef:Ik heb een oude fles Dimple, onaangebroken in orginele doos in bezit. Nu staat staat nergens op de doos of dit een blend of single malt is. Weet iemand dit? In 1984 gekocht, dus ruim 40 jaar oud:

Dimple - John Haig & co. Ltd.
Distillers Markinch Scotland

Ook zou ik willen weten hoeveel deze fles kan opbrengen. Ik hoor het graag van iemand die er meer verstand van heeft. Helaas lukt het me niet om een foto erbij te doen, want het bestand is schijnbaar te groot voor dit forum...

Ook welkom op het forum Fredo82.
Allereerst is googelen een goed begin.
Het is verbazend hoeveel info je zelf kan vinden.
Als je trouwens de tijd neemt om het forum even door te nemen zie je dat hier een onderwerp voor is:
Het "hoe veel is mijn whisky waard"-topic
Het is daar waar je best je vraag stelt.
Het is trouwens niet de tijd die de whisky in de fles zit die de leeftijd bepaald.
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Mei 2017, 22:25

Wat nigel_tufnel zegt
En anders €30,-
3 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!
De hele maand mei: koop voor €50,- of meer en krijg verzending gratis!

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 13 Mei 2017, 22:29

yep, veel meer zal het niet zijn.

het is verrassend hoeveel oude Dimple (ook Chival Regal) uit de jaren 70 er nog in kasten en kelders staat. :bigsmile
0 x
Afbeelding

Fredo82
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Fredo82 » 14 Mei 2017, 17:45

Bedankt voor de reacties! Ik heb al enige research gedaan. De fles lijkt exact op deze fles:
https://www.masterofmalt.com/whiskies/h ... sky-1970s/

Echter staat hier ook niet of dit een blend of single malt is
op de fles of doos. Weet iemand waarom dit is? Die fles is toch voor 220 euro te koop namelijk.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 14 Mei 2017, 18:24

Fredo82 schreef:Bedankt voor de reacties! Ik heb al enige research gedaan. De fles lijkt exact op deze fles:
https://www.masterofmalt.com/whiskies/h ... sky-1970s/

Echter staat hier ook niet of dit een blend of single malt is
op de fles of doos. Weet iemand waarom dit is? Die fles is toch voor 220 euro te koop namelijk.

Dat is een winkel voor goudzoekers. Vandaar de prijs.
1 x

vbreemen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor vbreemen » 14 Mei 2017, 20:05

Een lekkere blend. Rijk zul je er niet van worden, 30 à 40 euro als je er iemand voor vindt.

Groet,
Maarten
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 18 Mei 2017, 09:15

Tsja...., daar gaan we weer. Weer een nieuw lid wat het bericht dat ie krijgt van onze moderator totaal niet leest. Terwijl het allemaal zo duidelijk is toch? We beginnen altijd hier; Even voorstellen, dat vinden we leuk !

In het geval van iedereen die met een oude fles denkt in 1 x het begrotingstekort te dichten snap ik wel dat je niet de moeite neemt je eerst even voor te stellen; je kijkt niet verder of er al een topic is waar je post in past en maakt maar gelijk een nieuw topic aan. Waarschijnlijk zul je dit bericht niet eens meer lezen, je hebt al antwoord gekregen op je vraag (jammer genoeg) en komt hier denk ik nooit mee terug. Hooguit wanneer je uit een erfenis nog een keer een fles bocht krijgt waarvan je hoopt dat het de kip met de gouden eieren is.

Persoonlijk vind ik het jammer dat er nog mede leden zijn die de moeite nemen iemand antwoord te geven die zelf niet eens de moeite heeft genomen zelf te zoeken en/of zich voor te stellen.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 18 Mei 2017, 09:42

Oogadal schreef:Tsja...., daar gaan we weer. Weer een nieuw lid wat het bericht dat ie krijgt van onze moderator totaal niet leest. Terwijl het allemaal zo duidelijk is toch? We beginnen altijd hier; Even voorstellen, dat vinden we leuk !

In het geval van iedereen die met een oude fles denkt in 1 x het begrotingstekort te dichten snap ik wel dat je niet de moeite neemt je eerst even voor te stellen; je kijkt niet verder of er al een topic is waar je post in past en maakt maar gelijk een nieuw topic aan. Waarschijnlijk zul je dit bericht niet eens meer lezen, je hebt al antwoord gekregen op je vraag (jammer genoeg) en komt hier denk ik nooit mee terug. Hooguit wanneer je uit een erfenis nog een keer een fles bocht krijgt waarvan je hoopt dat het de kip met de gouden eieren is.

Persoonlijk vind ik het jammer dat er nog mede leden zijn die de moeite nemen iemand antwoord te geven die zelf niet eens de moeite heeft genomen zelf te zoeken en/of zich voor te stellen.

Denk dat je het verkeerd ziet Edwin.
Denk dat deze mensen gewoon deze bijzondere flessen aan de liefhebber gunt. :)
3 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 18 Mei 2017, 10:43

:domdom Dat ik dat niet in de gaten heb.... :Cry
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Mei 2017, 21:35

Oogadal schreef:Persoonlijk vind ik het jammer dat er nog mede leden zijn die de moeite nemen iemand antwoord te geven die zelf niet eens de moeite heeft genomen zelf te zoeken en/of zich voor te stellen.
Misschien in een ijdele hoop om de man (of vrouw) toch tot een leuke en lekkere liefhebberij te bewegen.

Of als hij (zij) nog geen man (vrouw) is omdat hij (zij) nog geen baardgroei (of andere begroeiing) heeft, en dus nog niet mag drinken, uit te nodigen om te wachten tot de volwassenheid om ervan te kunnen genieten.

Dat de man of vrouw die de volwassenheid nog niet heeft bereikt of nooit zal bereiken, dat kun je misschien bij een eerste posting wel inschatten maar nooit zeker weten.
Jammer genoeg blijkt vaak dat die eerste inschatting wel juist, maar laten we hopen dat af en toe de gelukzoeker met de fles kan worden bewogen zijn geluk in die fles te vinden maar dan wel op een verstandige manier.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Mei 2017, 21:44

Reichenbach schreef:
Oogadal schreef:Persoonlijk vind ik het jammer dat er nog mede leden zijn die de moeite nemen iemand antwoord te geven die zelf niet eens de moeite heeft genomen zelf te zoeken en/of zich voor te stellen.
Misschien in een ijdele hoop om de man (of vrouw) toch tot een leuke en lekkere liefhebberij te bewegen.

Of als hij (zij) nog geen man (vrouw) is omdat hij (zij) nog geen baardgroei (of andere begroeiing) heeft, en dus nog niet mag drinken, uit te nodigen om te wachten tot de volwassenheid om ervan te kunnen genieten.

Dat de man of vrouw die de volwassenheid nog niet heeft bereikt of nooit zal bereiken, dat kun je misschien bij een eerste posting wel inschatten maar nooit zeker weten.
Jammer genoeg blijkt vaak dat die eerste inschatting wel juist, maar laten we hopen dat af en toe de gelukzoeker met de fles kan worden bewogen zijn geluk in die fles te vinden maar dan wel op een verstandige manier.

hele mooie lap tekst, maar je loopt duidelijk pas sinds 11 februari 2017 (in ieder geval geregistreerd ) hier rond. :bigsmile ;)
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Mei 2017, 22:00

henri schreef:hele mooie lap tekst, maar je loopt duidelijk pas sinds 11 februari 2017 (in ieder geval geregistreerd ) hier rond. :bigsmile ;)
Kun je jezelf alvast voorbereiden op de lappen tekst ik hier over een paar jaar neer ga tikken. Ook gefrustreerd of hopelijk niet, met de juiste borrel valt het misschien mee.
4 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 18 Mei 2017, 22:14

Reichenbach schreef:
henri schreef:hele mooie lap tekst, maar je loopt duidelijk pas sinds 11 februari 2017 (in ieder geval geregistreerd ) hier rond. :bigsmile ;)
Kun je jezelf alvast voorbereiden op de lappen tekst ik hier over een paar jaar neer ga tikken. Ook gefrustreerd of hopelijk niet, met de juiste borrel valt het misschien mee.

de lappen tekst zijn welkom hoor ;)

doelde alleen vooral op het feit dat we door de jaren geleerd hebben dat de kelder van opa met een mooie fles hier al vaker voorbij gekomen is :bigsmile
2 x
Afbeelding

Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 18 Mei 2017, 22:34

Ah zo. Nederland heeft dus erg veel kelders. En overleden opa's.

Dan kan ik me er wat bij voorstellen dat het wat gaat vervelen.
0 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”