Help

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
19dave91
Senior
Senior

Help

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 25 Jan 2017, 22:17

Ik kwam deze tegen en als impuls aankoop heb ik hem meegenomen. Echter kan ik hem niet vinden op whiskybase :Scratch

De verkoper kon mij helaas ook verder niet veel vertellen over de whisky, buiten de smaak. Via google gezocht, en er schijnt er ook nog 1 te zijn met een blauwe leeuw erop. Verder had ik ergens gelezen dat het een botteling is uit de jaren 80, en dat zou volgens de verkleuring van de verpakking en fles wel kunnen kloppen.

Echter kon ik hem voor dit geld niet laten staan. Daar was ik te nieuwsgierig voor :bigsmile

Wie o wie kan me er wat meer over vertellen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x
Afbeelding

FGG
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Help

Ongelezen berichtdoor FGG » 27 Jan 2017, 08:28

Ik kan 5 "King of Scots" vinden bij deze bottelaar, maar deze zit er niet bij. Toevoegen dan maar, je hebt redelijk wat info.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Freddy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Freddy » 27 Jan 2017, 16:43

Hier is hij volgens mij nog te koop http://www.whiskyantique.com/blended-wh ... 32159.html
Wat de proefnoties betreft is dit volgens mij de zelfde whisky als in de glazen fles.
0 x
Afbeelding

Het leven is mooi met een lekker glas whisky en een goeie sigaar!

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 27 Jan 2017, 22:24

De keramieken fles is wel een bijzondere aanvulling en zeker een extra input op whiskybase.
Maar als oude bottelingen is het altijd wel een risico. Keramiek is in die zin toch net wat minder dicht dan glas en de kans op doorademen is groter.
Dus om die reden is het mogelijk dat het basisproduct hetzelfde was, maar als je ze naast elkaar open trekt, er toch een smaakverschil bestaat.
0 x
Afbeelding

19dave91
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 29 Jan 2017, 10:47

FGG schreef:Ik kan 5 "King of Scots" vinden bij deze bottelaar, maar deze zit er niet bij. Toevoegen dan maar, je hebt redelijk wat info.

Daar heb ik nog niet over nagedacht. Ga ik van de week even doen. Even rustig kijken hoe dat gaat, maar je kan er in de toekomst misschien anderen mee helpen

André schreef:De keramieken fles is wel een bijzondere aanvulling en zeker een extra input op whiskybase.
Maar als oude bottelingen is het altijd wel een risico. Keramiek is in die zin toch net wat minder dicht dan glas en de kans op doorademen is groter.
Dus om die reden is het mogelijk dat het basisproduct hetzelfde was, maar als je ze naast elkaar open trekt, er toch een smaakverschil bestaat.

Ik heb hem eerder als een gedronken, zonder dat ik achtergrond info had gezocht. Nu was ik er wel benieuwd naar. De smaak was naar mijn mening in ieder geval goed
0 x
Afbeelding

easmits
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor easmits » 29 Jan 2017, 19:14

Ik vermoed late jaren '80, gezien de afwezigheid van symbolen. Van Wees was toen al actief, dus dat zou moeten kloppen. Prima blend van Douglas Laing, Jeroen Koetsier had 'm mee naar Whisky in Leiden vorig jaar.

Cheers,
Emile
0 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”