Hartelijk dank voor de reacties tot dusver!
liefmans schreef:heeft niks met fraude te maken, is gewoon een oude fles.
40% is pas in 1988 een Schotse/Britse wet geworden en pas in 1990 een Europese wet. Voor 1988 kon dit dus gewoon als whisky gelabeld worden.
Bedankt voor de jaartallen, was ik inderdaad ook al naar op zoek maar kon ik tot op heden nog niet vinden. Goed om te weten :goedgedaan
defeatless schreef:
Dat zou kunnen, maar dan is deze fles wel in uitmuntende conditie. Overigens zijn de rest van de google hits over de distiller van zwaar voor die tijd.
Wel gek dat deze volgens de Amerikaanse archieven, gevestigd was in Delft. Of waren er toen ook al belastingconstructies.
De conditie kan op zich wel - de fles heeft altijd in een vitrine kast gestaan bij degene van wie ik hem heb overgenomen. Was van een oudere man die nu naar een verzorgingshuis is en daardoor zijn volledige whiskycollectie aan het verkopen was vanwege van een groot huis naar een klein flatje ofwel ruimtegebrek. Hij gaf zelf aan dat hij deze ooit eens mee terug had genomen van vakantie want deze stond in het deel met whiskies meegenomen van vakantie maar kon zich de precieze vakantie niet meer herinneren. Dat het etiket zo aangetast is komt waarschijnlijk omdat hij een roker is...
Enne... belastingconstructies zijn van alle tijden hoor, brievenbusfirma's zijn echt geen uitvinding van de afgelopen jaren.
edwinedje schreef:
Wellicht een mailtje naar de Loch Lomond Distillery aan wagen?
:Slainte
Yup - ga ik zeker doen. Heeft me ook met een oudere Glen Talloch de jaren opgeleverd waarin dat etiket gebruikt werd :)
Ok, mocht iemand meer weten dan lees ik dat graag hier, ondertussen ga ik Loch Lomond Group contacten. Laat het resultaat uiteraard hier weten.