Burnside-expressies

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
caskstrength
Site Admin
Site Admin

Burnside-expressies

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 04 Jan 2016, 17:39

Mijn eerste Burnside op, de 2006 Anam nah-Abla 6 yo. Burnside is met Glenfiddich geteaspoonde Balvanie.

Ik moest eerst nog eens goed gaan zoeken want in het begin rook ik lijm en kruiden zoals jeneverbes en moest aan een bourbon denken. Toen bleek dat er ook nog een bourbon met de naam Burnside bestaat dacht ik dat ik gek werd. De lijmgeur verdween redelijk snel en er bleef een voor 6 jaren oud tamelijk smaakvolle dram over. De first fill heeft zijn effect niet gemist.

Overall nog wel jong en toch al wel vrij bitter naar het einde. Verder een in mijn opinie redelijk geslaagde combi van vooral caramel-toffee, leer, maggi, tabak en gedroogde vijgen. Water is essentieel.

Mocht je 'm voor niet te veel geld tegen komen en eens een bijna volboed Indie Balvenie willen proeven, dan is deze fles het overwegen waard.
1 x
Paul
Op volle sterkte, niet gefilterd, zonder toevoegingen!
Mijn tasting notes | Afbeelding (alleen voor WB-friends)

JacobaEd
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Burnside-expressies

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 06 Jan 2016, 09:09

caskstrength schreef:Mijn eerste Burnside op, de 2006 Anam nah-Abla 6 yo. Burnside is met Glenfiddich geteaspoonde Balvanie.

Ik moest eerst nog eens goed gaan zoeken want in het begin rook ik lijm en kruiden zoals jeneverbes en moest aan een bourbon denken. Toen bleek dat er ook nog een bourbon met de naam Burnside bestaat dacht ik dat ik gek werd. De lijmgeur verdween redelijk snel en er bleef een voor 6 jaren oud tamelijk smaakvolle dram over. De first fill heeft zijn effect niet gemist.

Overall nog wel jong en toch al wel vrij bitter naar het einde. Verder een in mijn opinie redelijk geslaagde combi van vooral caramel-toffee, leer, maggi, tabak en gedroogde vijgen. Water is essentieel.

Mocht je 'm voor niet te veel geld tegen komen en eens een bijna volboed Indie Balvenie willen proeven, dan is deze fles het overwegen waard.

tjemig, wel 64 % :Pipersmile
0 x

caskstrength
Site Admin
Site Admin

Re: Burnside-expressies

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Jan 2016, 09:17

Yep, dat was heavy... Daarom is water toevoegen in mijn optiek essentieel ;)
1 x
Paul
Op volle sterkte, niet gefilterd, zonder toevoegingen!
Mijn tasting notes | Afbeelding (alleen voor WB-friends)

Terug naar “Overige Schotse Whisky”