Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,..)
Re: Johnnie Walker serie (Red - Black - Green - Gold - Blue,
Weinig info over hun nieuwe range te vinden??
Opvallend.
Opvallend.
0 x
Valon schreef:Weinig info over hun nieuwe range te vinden??
Opvallend.
Als je wat terug leest in dit topic, zie je dat de Platinum en de nieuwe Gold wel besproken worden.
Wat wil je weten?
Maar dit topic is inderdaad ooit ontstaan toen alleen nog de 'oude' labels verkrijgbaar waren...
0 x
Doel eigenlijk op de Explorers Club Collection. 
0 x
Valon schreef:Doel eigenlijk op de Explorers Club Collection.
Ok, that makes sense

Ik als tester weet: "Assumption is the mother of all f*ck-up's"...
0 x
Kan niet anders dan je hier gelijk in te geven.
2013 komt de range op de markt.
No agestatement: ''Prices don't necessarily reflect the age of the liquid but the “rarity of the flavours'', Aldus Steve White.
2013 komt de range op de markt.
Diageo unveiled the first whiskies of its Johnnie Walker Explorers’ Club Collection at TFWA Cannes yesterday.
The products are part of an innovation drive that will see a number of exclusive Johnnie Walker collections launched in the channel.
The first series from the Explorers’ Club Collection, named The Trade Routes Series, builds on the brand’s heritage as a pioneer of the category.
The Spice Road ($43 for 1 litre), The Gold Route ($95 for 1 litre) and The Royal Route ($159 for 1 litre) make up the series.
None of the expressions carry age statements; all are 40% abv.
The whiskies will be staggered in their release; The Spice Road launches to global travel retail now, The Gold Route will arrive in February/March and The Royal Route in May/June - at which point the collection will be available as a three-whisky pack.
Answering questions from journalists at the event, Steve White, marketing director for the brand, said the expressions' prices don't necessarily reflect the age of the liquid but the “rarity of the flavours”.
White said the Johnnie Walker Explorers’ Club Collection campaign would be “the biggest we have ever run in travel retail” and that “we think that it is the biggest anyone has ever run [full stop].”
No agestatement: ''Prices don't necessarily reflect the age of the liquid but the “rarity of the flavours'', Aldus Steve White.
0 x
De laatste reactie is al even geleden, maar voor mij is tot nog toe de green label het lekkerste.
En stiekem hoop ik dat de platinum en blue label (die ik waarschijnlijk begin volgend jaar thuis gestuurd krijg) mij beide beter bevallen als de green.
En ik weet niet wat de rest van de black vind, maar ik had hem pas nog op en viel me een beetje tegen.
En stiekem hoop ik dat de platinum en blue label (die ik waarschijnlijk begin volgend jaar thuis gestuurd krijg) mij beide beter bevallen als de green.
En ik weet niet wat de rest van de black vind, maar ik had hem pas nog op en viel me een beetje tegen.
0 x
Vergeet ook de Double Black niet. En zoals gezegd de nieuwe Gold Reserve.
0 x
Gisteren de Blue Label eens geprobeerd.
ik heb er maar 1 woord voor: Goddelijk.
Hij is duur, maar ik vind dat het de prijs meer dan waard is.
0 x
Pimvdh schreef:maar ik vind dat het de prijs meer dan waard is.
0 x
Pimvdh schreef:Gisteren de Blue Label eens geprobeerd.
Het is inderdaad een lekkere whisky, maar zoveel geld heb ik er niet voor over.
Lijkt me dat er voor dat bedrag toch meer uitgesproken smaken te verkrijgen zijn.
Ik vind hem persoonlijk (als beginner) niks typisch van smaak hebben en dat mag je toch wel verwachten voor dat geld lijkt me. Het blijft wel een makkelijk drinkbare whisky.
0 x
Uit Even mezelf voorstellen: EdwinWalker:
EdwinWalker schreef:Zelf ben ik enorm benieuwd naar de smaak van de johnnie walker Quest, toen deze uitkwam zat deze boven de Blue label en ze noemde het zelfs een "cask conditioned whisky". Maar gezien de prijs, niet even iets om zelf te proberen. Maar heb ook nog geen review gezien. Iemand hier er ooit aan mogen ruiken en proeven?
Mvg, Edwin
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- MichelC
- Top bijdrager

Nou, ik ben vanavond aan het genieten van een glaasje Green label.
Kan iemand mij helpen met wat ik ruik, het is een soort van herkenbare geur die ik ook in de andere JW's heb geroken en ik kan het niet plaatsen. Ik wil niet zeggen dat het een penetrante lucht is, misschien een beetje fris, zuur bovenop en onderop een zoete lucht mss. zelfs een beetje karamel
de afdronk vind ik heel erg zacht, met een lekkere licht rookje
(vergeef me als ik allemaal verkeerde dingen zeg)
edit: zou het iets van appel kunnen zijn?
Kan iemand mij helpen met wat ik ruik, het is een soort van herkenbare geur die ik ook in de andere JW's heb geroken en ik kan het niet plaatsen. Ik wil niet zeggen dat het een penetrante lucht is, misschien een beetje fris, zuur bovenop en onderop een zoete lucht mss. zelfs een beetje karamel
de afdronk vind ik heel erg zacht, met een lekkere licht rookje
(vergeef me als ik allemaal verkeerde dingen zeg)
edit: zou het iets van appel kunnen zijn?
0 x
Ik kan mijn proefnotitie hier wel neerzetten, maar alleen jij weet wat _jij_ ruikt, dus dat doe ik maar niet. Als jij denkt dat je appel ruikt, dan is dat zo 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- MichelC
- Top bijdrager

nou dat is een beetje ja/nee, want de nosing/tasing notities hebben vaak wel iets algemeens, waarom zouden we anders notities lezen uit een boekje of kijken naar een review.
Het kan toch geen kwaad wat jou notities zijn en de mijne, wellicht zelfs leerzaam.
en ik weet ook niet of ik het juiste ruik en/of kan plaatsen
Het kan toch geen kwaad wat jou notities zijn en de mijne, wellicht zelfs leerzaam.
en ik weet ook niet of ik het juiste ruik en/of kan plaatsen
0 x
Tuurlijk is het af en toe goed om te vergelijken, maar wat ik wil zeggen is dat er niet zo iets is als 'het juiste ruiken'. Zoals bijvoorbeeld bij de Blind Tasting op dit forum vaak genoeg te zien is halen 10 verschillende mensen vaak 10 (heel) verschillende dingen uit dezelfde whisky.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “Overige Schotse Whisky”