het mackinlay merk

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
henrihenrynl
Senior
Senior

het mackinlay merk

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 21 Jan 2015, 22:25

in mijn zoektocht naar wat ik dacht een aparte blend whisky kwam ik mackinlay tegen. ze zijn te vinden in 5, 12 en 21 jaar original of de 75cl USA legacy labels, gebotteld in de jaren 60,70 en 90 op 40 en vrij uniek voor een "gewone" scotch ook op 43%.

na wat dieper spitten in google kwam ik ook uit bij een merk onder de label; black dog whisky, oude mininaturen laten ook labels met gebotteld door mackinlay in leith. bij de zoektocht en zowel bij oude als nieuwe flessen duikt whyte en mackay in connectie met unitedspirits.in het meest op, meestal gelinkt aan de (overgehypte?) shackleton replica versie, maar gezien de history van het huidige merk, zijn ze door zoveel overnames gegaan dat zowel de originele stokerij als recepten zijn verdwenen.

wie zijn deze flessen ook al tegen gekomen of weet meer te vertellen over beide merken, hun content of wie heeft ze geproefd?
0 x

johan
Senior
Senior

Re: het mackinlay merk

Ongelezen berichtdoor johan » 21 Jan 2015, 22:30

Ik heb een paar flessen Mackinlay legacy 12 gehad.
1 uit de jaren 70 en 1 uit de jaren 60.
Die uit de jaren 70 was heerlijk!
De fles uit de jaren 60 heb ik onlangs geopend , is iets minder maar nog steeds erg goede whisky.

Blends als deze hebben de klasse van een goede single malt.
0 x

henrihenrynl
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 21 Jan 2015, 22:59

hallo johan, ze halen inderdaad gemiddeld een maltmaniacs monitor score van 80 punten, de blackdog scoort wat minder maar daar is ook slechts 1 van, o wacht er is daarvan nog 1 op dit forum bronze vermelding uit 2010 heb je zelf nog proefnotities gemaakt van je flessen?
0 x

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 21 Jan 2015, 23:08

Nee, ik maak nooit meer notities.
Ik geniet alleen(meestal)
0 x

henrihenrynl
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 21 Jan 2015, 23:23

slim :) en zodra het lekker wordt gaat het schrijven van notities ook niet zo goed. althans bij mij :gnif dus geen note is een goede whisky
0 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”