Compass Box expressies

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Yvesss88
Senior
Senior

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 06 Jan 2025, 09:29

We zijn bijna een jaar verder sinds het vertrek van John. Er zijn 2 nieuwe core range expressies toegevoegd. De nectarosity en de crimson cask. De nectarosity is zijn geld zeker waard. Past goed naast de orchard house.

De crimson cask is ook smaakvol, lichte turfrook. Naar mijn inziens prima in de aanbieding maar standaard te duur. Maar ach we hebben het over compass box :P

Daarnaast zit de Hedonism ook in een nieuw jasje en wordt een jaarlijkse release. De nieuwe overigens nog niet geproefd...
1 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 06 Jan 2025, 19:30

Yvesss88 schreef:.... De nectarosity is zijn geld zeker waard. Past goed naast de orchard house.
Vind ik de Orchard House een erg lekkere 'fruitige' zomer blend. Hoe verhoudt de Nectarosity zich daartoe; Bloemig en zoet?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 07 Jan 2025, 08:21

Klopt inderdaad. Ik zou er weer eens in moeten duiken om alle smaken eruit te halen. Ze staan hier allebei open. Er zit ook een licht bitter zuurtje in van grapefruit weet ik nog.
1 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 16 Jan 2025, 21:55

Eergister weer nieuws bij Compass Box vandaan.
Na 50 jaar stopt dr. Alan Rutherford met werken. (Als je vroeg met pensioen wilt dan verdient de whiskyindustrie dus niet genoeg :P)

Neil Everitt van Brocksman Gin neemt het stokje over.

Dat jullie het even weten :schotland
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 17 Jan 2025, 01:41

Met dit nieuws gloort er toch weer een beetje hoop voor CB....

De hele 'harde kern' is zo langzamerhand aan het vertrekken. Maar nu is er weer een mooie en eigenwijze man aan het roer gekomen, die wars is van alle grote jongens en lekker doet wat hij denkt dat goed is. En daarmee toch al 15 jaar een team kan voorzien van inkomen en heel veel mensen van een bijzondere gin kan laten genieten.

Ik sprak John Glaser een paar jaar geleden met het 25 jarig bestaan van Bresser en Timmer. Hij had toen net 25% van zijn aandelen verkocht aan Bacardi om zo een gegarandeerde stroom aan vaten te krijgen.
In dat gesprek verzekerde hij mij dat 'de grote jongens' echt geen vinger in de pap zouden krijgen, maar dat dit alleen was om zo voldoende whisky van een door hem gewenste kwaliteit te bemachtigen.
Ik dacht dat ik hier een beetje met blablabla weggestuurd werd.

Maar dit stemt toch wel weer goede hoop.
2 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”