Advies Single Grain whisky

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Advies Single Grain whisky

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 25 Jan 2021, 22:27

Oogadal schreef:Grains zijn bij Whiskydudes zeker geen ondergeschoven of achtergesteld kindje.. :bigsmile

D’r komt een bijzonder plezierige aan 1 maart en ook bij de volgende releases zal er vrijwel zeker een single grain zitten. :lekker

Tot zover het onbeschaamde pluggen....

1 maart staat in de agenda hoor. Die eerdere Girvan was ook al erg plezierig en voor mij een eye-opener, dat ook een jonge grain al erg mooie resultaten kan opleveren.
1 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Jan 2021, 23:23

Oogadal schreef:Grains zijn bij Whiskydudes zeker geen ondergeschoven of achtergesteld kindje.. :bigsmile

D’r komt een bijzonder plezierige aan 1 maart en ook bij de volgende releases zal er vrijwel zeker een single grain zitten. :lekker

Tot zover het onbeschaamde pluggen....

Afbeelding
:P
2 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 26 Jan 2021, 08:52

Ik heb laatst nog een sample van een Strathclyde uit '92 geprobeerd, wat een fijn spul zeg!

Misschien heeft Henri 'm nog wel op zijn samplelijst staan, mocht je 'm willen proberen.
0 x

Hubert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Hubert » 26 Jan 2021, 18:30

Mark schreef:Ik heb laatst nog een sample van een Strathclyde uit '92 geprobeerd, wat een fijn spul zeg!

Misschien heeft Henri 'm nog wel op zijn samplelijst staan, mocht je 'm willen proberen.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... de-1992-lt

Als je deze bedoeld kan ik dat zeker beamen. De enige grain die ik tot nu toe heb geproefd.
Herinnert mij er weer aan dat ik me ook nog in grains moet gaan verdiepen :lol:
1 x

Mark
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Mark » 27 Jan 2021, 21:56

Hubert schreef:
Mark schreef:Ik heb laatst nog een sample van een Strathclyde uit '92 geprobeerd, wat een fijn spul zeg!

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... de-1992-lt

Als je deze bedoeld kan ik dat zeker beamen. De enige grain die ik tot nu toe heb geproefd.
Herinnert mij er weer aan dat ik me ook nog in grains moet gaan verdiepen :lol:

Dat is 'm inderdaad! Ik vond 'm echt heel bijzonder, heerlijk! Zo zacht en delicaat.
0 x

Jeronimoss
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Jeronimoss » 12 Mei 2021, 14:08

Ik heb vandaag weer een mooie 29yo Cambus aan mijn collectie toegevoegd. Ook met Port Dundas en Strathclyde al hele mooie ervaringen en er is ook nog een 30yo Invergordon onderweg. Ja, ik ben een liefhebber van mooie oude grains.
0 x
Whisky is meer dan alleen een sterke drank, sterker nog, het is een hobby.

Afbeelding

Thewowbar1986
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 23 Mei 2021, 20:32

Hier ook liefhebber van lekkere oude grains...(lijkt soms wel oude rum), vooral invergordon heel heel goede ervaringen mee...cambus en port dundas....je mag me er wakker voor maken! :duimop
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’

Interesse in samples...stuur je email in pb voor de prijslijst
Open flessen —> https://www.whiskybase.com/profile/thew ... collection

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 22 Jun 2021, 12:54

Ik laat me ook graag nog wat verder adviseren over grains. Ik lees mee... Tot nu toe eigenlijk altijd wel positieve ervaringen mee gehad (die Girvan van Whiskydudes vond ik ook echt super geslaagd).

Iemand algemene tips waar je op moet letten met grains aanschaffen? Leeftijd, bepaalde distilleerderijen (werden hier al een paar genoemd)? Hoe te oriënteren? Heb je dezelfde subcategorieën grains als single malt (peated, sherried, etc.) of vallen die meer onder dezelfde noemer?
1 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”