Compass Box expressies

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
noble
Senior
Senior

Re: Compass Box expressies

Ongelezen berichtdoor noble » 09 Mei 2019, 21:20

The Circle......
0 x

Yvesss88
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 14 Jun 2019, 12:08

Hey lijkt erop dat volgende week The Circle arriveert in NL. Zo'n 140-150eu mag ie kosten als ik het goed heb. (Bind me er niet op vast :-P)

Wat denken we überhaupt van Compass Box? Valt mij op dat er steeds meer expressies komen waarin de Ardbeg verdwijnt en de prijs omhoog gaat. Blijft dit nog lang leuk? :Scratch
0 x
Het begint met een W en de rest wisknie meer.....

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 14 Jun 2019, 12:28

Leuk vind ik het al heel lang niet.
Ben nooit heel enthousiast geweest over CB, het is gewoon net niet, of heel duur.
Daarnaast is mijn favoriete distillery vaak het hoofdbestanddeel, maar heb ik hem liever gewoon als single malt

Mijn stelling is daarom nog steeds:
Compass Box: what a waste of perfectly good Clynelish

Merk trouwens dat er steeds meer kritiek op CB komt sinds ze verkocht zijn.
Wordt nu vaak verbasterd naar Corporate Box, omdat ze hun 'onafhankelijkheid' zouden hebben verkwanseld.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 15 Jun 2019, 17:37

Wouter1981 schreef:Leuk vind ik het al heel lang niet.
Ben nooit heel enthousiast geweest over CB, het is gewoon net niet, of heel duur.
Daarnaast is mijn favoriete distillery vaak het hoofdbestanddeel, maar heb ik hem liever gewoon als single malt

Mijn stelling is daarom nog steeds:
Compass Box: what a waste of perfectly good Clynelish

Merk trouwens dat er steeds meer kritiek op CB komt sinds ze verkocht zijn.
Wordt nu vaak verbasterd naar Corporate Box, omdat ze hun 'onafhankelijkheid' zouden hebben verkwanseld.

Nou, ieder zijn mening :goedgedaan
Ik vind dat ze nog steeds meesterlijke blended malts uitbrengen, vooral dan de premium releases tussen 100 en 200€.
Vaak zit er in hun toppertjes inderdaad een behoorlijk aandeel Clynelish verwerkt.
Als ik zo om me heen kijk dan zitten blended malts opnieuw in de lift, het aandeel in de rekken neemt toe.
Persoonlijk vind ik dat Clynelish ook behoorlijk aan de prijs is tegenwoordig, zeker voor hun 20+ jaar oude releases.
In de premium Compass Box releases zit ook vaak oud distillaat dus ik vind de prijzen nog goed meevallen.
1 x
Afbeelding

Implar
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Implar » 10 Jul 2019, 17:03

Ik ben de laatste dagen een aantal Compass Boxen aan het proeven en ik moet toegeven, het valt toch vaak tegen, zeker als ik de prijs bekijk.
Ik was er fan van maar begin toch af te bouwen... Transistor, Stranger & Stranger, ... stellen me teleur.
0 x

Yvesss88
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 10 Jul 2019, 21:30

Implar schreef:Ik ben de laatste dagen een aantal Compass Boxen aan het proeven en ik moet toegeven, het valt toch vaak tegen, zeker als ik de prijs bekijk.
Ik was er fan van maar begin toch af te bouwen... Transistor, Stranger & Stranger, ... stellen me teleur.

Helaas moet ik je mening delen. Maar wel wat betreft de releases van de laatste tijd inderdaad. De No Name is namelijk wel erg goed hoor. Ook de delilah en juveniles zijn niet gek maar ja de prijzen......pfff
0 x
Het begint met een W en de rest wisknie meer.....

Terug naar “Overige Schotse Whisky”