Ballentine's Finest

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Ballentine's Finest

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Jun 2019, 23:04

Het zou best wel interessant zijn om de inhoud van zo'n oude fles te vergelijken met die van een een hedendaagse.
0 x

dani12777
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor dani12777 » 11 Jun 2019, 10:02

Goedenmorgen,

Fijn dat er zo wordt meegedacht/gezocht.
Nu aan het werk (werkgever moeten smeken of ik terug kon komen. Had natuurlijk al ontslag genomen :Cry )
Vanmiddag toch eens kijken of het nu een draai dop of kurk is! Die fles van Bernard lijkt er wel erg op!

Wat zou dan het verschil kunnen zijn dat de één €80 is en de ander €20 geschat is?
1 x

Paulini
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Paulini » 11 Jun 2019, 11:05

Hoewel de flessen wel wat leeftijd hebben is de whisky die erin zit niet heel bijzonder. Als je kijkt wat de 17, 21 en zelfs de 30yo opleveren dan denk ik dat een paar tientjes voor die van jou wel reëel is.

Wel denk ik dat de set zoals je hem hebt incl. de doos leuk is om te hebben. Alleen; wie gaat er €100+ uitgeven aan oudere std. ballantine's flessen? Catawiki zou mijn advies zijn.

ps
Leuker was het geweest als het flessen van de 30yo waren :cool:

ps2
had je er nog 1 geopend?
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 11 Jun 2019, 12:10

Hoi Daniël!

Leuke vondst / cadeau!
Ballentine's is natuurlijk wel een heel oud merk en wordt al lang op hele grote schaal geproduceerd. Het is een redelijke blend die zo goed als wereldwijd te verkrijgen is.

Daarom is er ook niet zoveel animo voor de oudere flessen, er is redelijk wat aanbod. Een doos als deze kom je alleen niet zo snel tegen. Maar ja, net wat Paulini zegt, wie gaat er ineens zo'n doos kopen.

Ik zou zeggen, probeer er een paar te veilen, net wat de gek ervoor geeft. Maar koop ook een hedendaagse Ballentine's en zet die eens naast degene die je nu hebt.
Denk dat er trouwens hier ook best mensen zijn die dat willen proeven, dus als je wilt delen, ik houd me aanbevolen.
0 x

dani12777
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor dani12777 » 11 Jun 2019, 17:53

Paulini schreef:Hoewel de flessen wel wat leeftijd hebben is de whisky die erin zit niet heel bijzonder. Als je kijkt wat de 17, 21 en zelfs de 30yo opleveren dan denk ik dat een paar tientjes voor die van jou wel reëel is.

Wel denk ik dat de set zoals je hem hebt incl. de doos leuk is om te hebben. Alleen; wie gaat er €100+ uitgeven aan oudere std. ballantine's flessen? Catawiki zou mijn advies zijn.

ps
Leuker was het geweest als het flessen van de 30yo waren :cool:

ps2
had je er nog 1 geopend?

Had ook bij ontvangst van de flessen geen hoge verwachtingen wat betreft de waarde van de flessen. Zo heb ik ook twee flessen Remi Martin, compleet met cadeau verpakking(2 glazen per doos). En een doos Faucon D'or allemaal minimaal 30 jaar naar verwachting.
Ook daar hetzelfde verhaal. niet meer waard dan een paar tientjes!

Toch bij het oriënteren twijfels ontstaan.

Zie deze fles € 80,00 https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... tch-whisky

en deze winning bid £ 22.50 https://www.just-whisky.co.uk/february- ... lands.html

En ook deze £75.00 https://www.thewhiskyvault.com/ballanti ... 6160-p.asp

Ik ga de doos met inhoud bewaren en kijk op het gemak wat ik er mee doe!
Drink het waarschijnlijk zelf op, met wat hulp natuurlijk :Proost
0 x

dani12777
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor dani12777 » 11 Jun 2019, 17:56

defeatless schreef:Hoi Daniël!

Maar koop ook een hedendaagse Ballentine's en zet die eens naast degene die je nu hebt.
Misschien doe ik dat.

Denk dat er trouwens hier ook best mensen zijn die dat willen proeven, dus als je wilt delen, ik houd me aanbevolen.

houd je in gedachte!
0 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”