Chivas Regal Ultis

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
Mermur
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Chivas Regal Ultis

Ongelezen berichtdoor Mermur » 09 Jul 2018, 13:38

Iemand hier ervaring met de Chivas Regal Ultis? Ik las het stuk over blended malts op Scotch Whisky en heb nog altijd een zwak voor Chivas Regal (een sample van de 18 y.o. en een fles van de 12 y.o. behoorden tot de eerste whisky's die ik dronk).
0 x
Afbeelding

19dave91
Senior
Senior

Re: Chivas Regal Ultis

Ongelezen berichtdoor 19dave91 » 12 Jul 2018, 12:24

Het is een hele mooie zachte whisky. Echter vind ik hem iets te gemakkelijk voor zijn geld (zelfde als bijvoorbeeld de Blue Label van JW). Bij een whisky voor deze prijs wil ik echt een stukje beleving in het glas en continu nieuwe smaken ontdekken. Dat blijft bij de Ultis een beetje achterwege. Ik denk dat de whisky het vooral moeten hebben van het marketingverhaal.

Als je een sample kan bemachtigen moet je het zeker doen, maar voor dat geld zou ik geen fles kopen...
1 x
Afbeelding

André
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor André » 16 Aug 2018, 23:31

ik zie bij de slijters waar ik vaak kom dat ie wel wat zakt in prijs, van 160 naar 130 naar nog iets lager hier en daar...…
geen idee hoe de inhoud is, maar hij vliegt blijkbaar niet van de planken. :bigsmile
0 x
Afbeelding

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 17 Aug 2018, 00:31

Heb um mogen proeven.
Tis inderdaad een erg mooie whisky. In mijn beleving (maar er zit toch wel een jaar of 3 tussen) niet gek veel onder de 25yo.
Maar of het t geld waard is.... niet imho.
1 x
Afbeelding

Het altijd 50 samples van Defeatless topic! Klik hier!

10% korting op je whisky tot de volgende update! niet op de verzendkosten natuurlijk

Mermur
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 17 Aug 2018, 22:02

Dankzij gerritbakker57 een sample kunnen proberen van de Ultis op vatsterkte (52,8%). Nou, die deed niet onder voor menig single malt die ik heb gehad. Stroperig mondgevoel, vol van smaak en met een behoorlijke complexiteit. De grote vraag is of hier een fles van te verkrijgen is en, zo niet, of de reguliere Ultis met z'n 40% enigszins in de buurt komt. Nogmaals bedankt, Gerrit, voor dit unieke sample. :duimop
0 x
Afbeelding

Terug naar “Overige Schotse Whisky”