Cutty Sark expressies

Alles dat niet onder single malt (bovenstaand) valt maar wel Schots is.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Cutty Sark expressies

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 24 Sep 2012, 14:20

A storm is brewing…
Batten down the hatches as Cutty Sark launches a spectacular new addition to
the range.

A blend of brooding depth and exciting complexity, Cutty Sark Storm has been crafted from older single malts along with top-quality grain whiskies.

Master Blender, Kirsteen Campbell, has used a greater proportion of malts from Scotland’s most celebrated distilleries — including Highland Park and The Macallan — to create this profoundly rich whisky.

An exotic nose of fudge and tropical fruits hints at the intriguing depth that only comes from aged malts. The palate of sweet, ripe stone fruit reveals layers of complexity in a velvety texture of peaches and cream. The finish is long, spicy and gently drying emphasising Storm’s perfectly-balanced exuberant maturity.

The tension of Storm lies between the depth of flavour of the older malts and the vibrancy of the fresher grain whisky.

Visit http://www.cutty-sark.com
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Caskstrength Cutty Sark

Ongelezen berichtdoor Piet » 31 Mar 2013, 10:53

Caskstrength Cutty Sark op vatsterkte.

De naam is zo gekozen omdat het een botteling is van de heren van Caskstrength.net... maar dan wel op Cask Strength!

This Cutty Sark blended Scotch whisky is bottled in 70cl at 51.4% (UK 90 Proof).
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

EdwinWalker
Actief lid
Actief lid

Re: Cutty Sark expressies

Ongelezen berichtdoor EdwinWalker » 31 Mar 2013, 14:08

Ben benieuwd, ben tot nu toe nog niets tegen gekomen van Cutty Sark wat niet lekker was.
Zeker de Cutty Sark 25 years vind ik een hele smakelijke blend. :smullen
0 x

whisky4wood
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 13 Jul 2017, 15:30

Hallo allen,

Ik heb een Cutty Sark, imperial kingdom gekregen. Het is een blended van old finest scotch. Ik kan er niet achter komen welke whisky's er in zitten. Is er een manier om er achter te komen? Het is een groene fles van 750 ml. WB had ook weinig info.
0 x

easmits
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor easmits » 21 Jul 2017, 15:38

Ja, veel blenders doen erg geheimzinnig over het recept van hun verschillende blends. Het enige wat ik je kan vertellen is dat Cutty Sark traditioneel whisky van Tamdhu en Bunnahabhain als de basis heeft. Sterker nog, het succes van Cutty Sark is een van de redenen dat Bunnahabhain ooit ongeturfde whisky is gaan maken. Vanwege de sterke band tussen Glenrothes en Cutty Sark zal er ook een goed aandeel Glenrothes in zitten.
0 x

Reichenbach
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Jul 2017, 23:05

Zouden de andere distilleerderijen in bezit van de moedermaatschappij ook geen grote bijdrage leveren? Lijkt me economisch gezien wel handig.
0 x

whisky4wood
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 23 Jul 2017, 12:18

Economisch gezien wel handig misschien, maar ik vraag me af of je dan nog wel een goede smaak kan maken. Er zijn blends met tientallen whisky's er in, maar ik vraag me af waarom. Een drie of viertal whisky's zou toch ook een mooi resultaat kunnen leveren? Of moet ieder bedrijf van zijn whisky af en is het daarom dat ze zo mega veel whisky bij elkaar stoppen en dan bottelen. Nou ja, als het werkt dan werkt. Voorlopig kan ik een goede blend wel waarderen, het is alleen jammer dat je wat informatie zou willen over wat je precies drinkt.
0 x

Rittertje
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Rittertje » 23 Jul 2017, 13:21

Is het niet zo dat als je veel verschillende whisky's gebruikt het smaakprofiel constanter kan houden in een blend dan wanneer je er bijv. Maar 4 gebruikt. Dacht dat dat de reden is, zelfde gebeurt met wijn.
1 x
Afbeelding

JacobaEd
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 07 Aug 2017, 09:10

Rittertje schreef:Is het niet zo dat als je veel verschillende whisky's gebruikt het smaakprofiel constanter kan houden in een blend dan wanneer je er bijv. Maar 4 gebruikt. Dacht dat dat de reden is, zelfde gebeurt met wijn.

Hoe meer verschillende whiskies, hoe groter de kans dat je de unieke smaakprofiel van de blend weer kan "produceren"
0 x

Terug naar “Overige Schotse Whisky”