Vraag over Rum, maar ik weet niet waar ik anders moet zijn

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
onderwaterfoto
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Vraag over Rum, maar ik weet niet waar ik anders moet zijn

Ongelezen berichtdoor onderwaterfoto » 27 Dec 2014, 16:16

Hallo,

Misschien dat iemand mij kan helpen. Ik kan niet echt een andere website vinden voor mijn vraag. En misschien zijn hier kenners.

Mijn vader heeft een ongeopende fles captain morgan rum staan uit 1966. Gekocht in Hamelen in Duitsland tijdens zijn diensttijd bij de Canadese navy shop. Er zit ook een label op met NAAFI Store for H.M. Army.

Is deze 49 jaar oude fles nog wat waard? Weet iemand dat?

Ik hoor het graag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

WhiteMonkey
Senior
Senior

Re: Vraag over Rum, maar ik weet niet waar ik anders moet zi

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 27 Dec 2014, 16:57

Mijn eerste reactie is dat voor Rum hetzelfde geldt als voor de meeste blended whiskies namelijk dat ze niet heel erg veel in waarde zullen zijn gestegen. (dus mijn eerste gok zou zijn tussen de 20 en de 40 euro) Het is lastig om een zelfde fles te vinden als je hier post, maar online zijn wel prijzen van andere Captain Morgan's (en andere rums) uit de jaren 60 te vinden.
En voorbeeld is hier: http://www.masterofmalt.com/rum/captain ... 1960s-rum/
Op basis van die informatie zou ik gokken dat je fles wellicht ergens tussen de 60 euro en de 150 euro, maar natuurlijk ook afhankelijk of je er een koper voor vindt.

Maar zoals wel vaker op dit forum gezegd, raadt ik je aan indien mogelijk op een speciale gelegenheid (bijvoorbeeld als de fles 50 jaar oud is - de rum zelf blijft slechts een aantal jaar gerijpt op een vat) deze open te trekken met je vader en een gezellige avond te beleven.
0 x
Afbeelding

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Vraag over Rum, maar ik weet niet waar ik anders moet zijn

Ongelezen berichtdoor semtex » 15 Jan 2015, 12:26

Ik koop regelmatige oude rums op voor mijn collectie.
1966 is al een mooie leeftijd natuurlijk, maar Captain Morgan is niet direct het meest waardevolle goedje.
Een 60-70 euro zal een correcte prijs zijn.

Indien je hem wil verkopen....geef maar een seintje.
0 x

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”