Oogadal schreef:Tsja, andere Plantations ben ik maar niet meer aan begonnen, niks menselijks is ons vreemd: als de 1e kennismaking niet best is ben je, met alle moois wat er te koop is, niet snel geneigd nog een keer iets van dat huis te proeven
Je vraagt je dan toch af waarom ze dat in een fles drukken....

Omdat het wel degelijk goede rum is? Veel kokosnoot? natuurlijk...het is dan ook Bajan rum. Als je Bajan rum koopt dan wéét je toch dat er veel kokos in zit? Sorry, maar je reactie is een beetje als : ik heb Laphroaig gekocht maar hij is niet lekker want er zit turf in

Ik vrees dan ook dat deze reactie(s) over Plantation idd komen van whiskydrinkers, en niet van rumdrinkers. Rumdrinkers beseffen wel degelijk dat Plantation heel wat moois in gamma heeft.
En over dat "vrijwel alijd gesuikerd" versus de goede onafhankelijke bottelaars genre Velier en Blackadder enzo...., dat klopt toch ook niet he.
Het bijvoegen van suikers gebeurt namelijk in het overgrote deel van de gevallen niét door de bottelaars, maar door de distilleerderij. Als je een stokerij hebt die bijzoet, en pakweg velier koopt daar een vat, dan is die ook bijgezoet.