Kado gezocht: leuke malternative
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Kado gezocht: leuke malternative
Mijn zwager is komend weekend jarig en ik zoek een leuk kado voor 'm. Ik weet dat hij van gedistilleerd houdt (hij was ook mee naar het Pot Still Festival), maar ik weet ook dat hij whisky vaak "iets te" vindt. Hij is dus meer van de wat minder uitgesproken smaken van vooral cognac en rum en dergelijken. Als ik whisky zou kopen zou ik het exact weten wat te kopen maar van die andere dranken heb ik vooralsnog weinig kaas gegeten.
Wie heeft een leuke kooptip voor me? Geen whisky, budget <€30. Liefst te koop bij de grote online retailers zodat ik vandaag kan bestellen en morgen binnen heb. Ik heb helaas geen tijd meer om bij een goede slijter langs te gaan... (V Wees voor mij dichtste bij helaas)
Wie heeft een leuke kooptip voor me? Geen whisky, budget <€30. Liefst te koop bij de grote online retailers zodat ik vandaag kan bestellen en morgen binnen heb. Ik heb helaas geen tijd meer om bij een goede slijter langs te gaan... (V Wees voor mij dichtste bij helaas)
0 x
Re: Kado gezocht: leuke malternative
Cigueña carta 1975 rum. Hebben ze bij van Wees ook en is prijs/kwaliteit top.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Kapre schreef::) Chateau Montifaud VSOP CognacLekker spul
Daar dacht ik ook aan, ja! Dankjewel. Er stond een stand van Montifaud op het pot still festival, waar hij best lang heeft rondgehangen volgens mij
p_froes schreef:Cigueña carta 1975 rum. Hebben ze bij van Wees ook en is prijs/kwaliteit top.
Dankje! Goeie tip. Naar v Wees kan ik niet meer op tijd, maar ik zie dat drankgigant 'm ook verkoopt.
Iemand anders nog tips? Ik ga vanmiddag m'n keuze maken, haha

0 x
Of de VS minder is dan de VSOP weet ik niet, ik heb de VS nooit geproefd.
Van Chateau Montifaud ken ik 3 cognacs, en alle 3 zijn ze geweldig.
- VSOP (10 yo Grande Champagne)
- Napoleon Sigare (46%)
- XO
Het licht rinsige en fruitige in combinatie met de houtinvloeden vind ik persoonlijk geweldig.
Waarschijnlijk ook goed te combineren met een Orval bedenk ik me nu ineens.

Van Chateau Montifaud ken ik 3 cognacs, en alle 3 zijn ze geweldig.
- VSOP (10 yo Grande Champagne)
- Napoleon Sigare (46%)
- XO
Het licht rinsige en fruitige in combinatie met de houtinvloeden vind ik persoonlijk geweldig.
Waarschijnlijk ook goed te combineren met een Orval bedenk ik me nu ineens.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Of een fles Botanist gin en wat Fever Tree tonic erbij. Kom je ook aan 30€.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Banzai schreef:Of een fles Botanist gin en wat Fever Tree tonic erbij. Kom je ook aan 30€.
Leuke tip maar ik heb 'm nog nooit over Gin of Gin/Tonic gehoord dus het zou een beetje vergezocht zijn om hem zoiets te geven, haha
Ik ben er denk ik uit. Ik ga tòch even tijd vrij maken om zaterdag langs v Wees te gaan. Als ik bv naar de Montifaud cognac kijk is de VS bij v Wees maar 1 euro duurder. Met verzendkosten erbij (drankdozijn) koop ik bij v Wees de VSOP voor dezelfde prijs als de VS bij drankdozijn. Aangezien m'n zwager daar vrijwel om de hoek woont haal ik het kado wel op de valreep
Bedankt voor de tips!

0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Willem vd K schreef:Banzai schreef:Of een fles Botanist gin en wat Fever Tree tonic erbij. Kom je ook aan 30€.
Leuke tip maar ik heb 'm nog nooit over Gin of Gin/Tonic gehoord dus het zou een beetje vergezocht zijn om hem zoiets te geven, hahaHij is een cognac en rum liefhebber dus dan moet ik dat geven denk ik.
Bedankt voor de tips!
Tja, ik ben er ook nog niet zo lang terug mee begonnen. Was van mijn jeugd geleden denk ik. Toen dronken we Beefeater met Schweppes. De kwaliteit is nu toch een stuk beter. Misschien een nieuwe ontdekking voor hem
Je zal wel wat vinden. Succes in ieder geval!
0 x
Even een oud draadje opduikelen. Ik wil voor een verjaardag een fles Gin geven, van ongeveer 25,-. Helaas is the botanist inmiddels ook in prijs omhoog gegaan. (D12 35,- excl verzendkosten) .. Dat was de enige Gin die ik kende..
Ik heb totaal geen verstand van Gin. Iemand tips welke te nemen / absoluut te vermijden?
Ik heb totaal geen verstand van Gin. Iemand tips welke te nemen / absoluut te vermijden?
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Ik ben absolute fan van Tanqueray Rangpur en de N° Ten. Lekkere, frisse citrussmaak. Best te combineren met een Thomas Henry of Fever Tree Mediterranean.
De Forest Dry Gin's zijn ook de moeite maar ik weet niet of deze in Nederland te krijgen zijn.
De Forest Dry Gin's zijn ook de moeite maar ik weet niet of deze in Nederland te krijgen zijn.
1 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Kijk anders eens op de site www.beproefd.be . Glenn Vanbellingen heeft daar uitgebreide smaaknotities van tientallen gins en vertelt daarbij welke garnituren en tonics je erbij moet nemen. Aanrader.
1 x
Tomh schreef:Even een oud draadje opduikelen. Ik wil voor een verjaardag een fles Gin geven, van ongeveer 25,-. Helaas is the botanist inmiddels ook in prijs omhoog gegaan. (D12 35,- excl verzendkosten) .. Dat was de enige Gin die ik kende..![]()
Gin in de 25€ prijsklasse = Gin Sea. Prijs kwaliteit top!
Die Tanqueray 10 waar Banzai van spreekt is inderdaad ook écht goed maar ik vrees dat 'ie iets duurder uitvalt ?!
0 x
Dank heren!
De no 10 is 29,95 & de rangpur is 23,95. (Wil 'm even bij de Drankgigant gaan halen dan).
Voor zover ik kan zien is de Sea daar niet verkrijgbaar..
De no 10 is 29,95 & de rangpur is 23,95. (Wil 'm even bij de Drankgigant gaan halen dan).
Voor zover ik kan zien is de Sea daar niet verkrijgbaar..
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Had als kerstcadeau van de baas een fles Tarquin's Dry Gin gekregen. Ben geen kenner, en ook niet echt een liefhebber, maar met tonic erbij was deze best smakelijk.
0 x
Een John White van Rutte - nee, niet die uit Den Haag 
http://www.rutte.nl/producten/overig-john-white
http://www.rutte.nl/producten/overig-john-white
0 x
Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”