Gin - Hendrickx

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
bates
Actief lid
Actief lid

Gin - Hendrickx

Ongelezen berichtdoor bates » 15 Sep 2013, 20:21

Nog voor het bekend was dat gin en Tonic het drankje van de zomer zou zijn was ik al helemaal verkocht aan dit drankje.
Ideaal voor de lente/zomer. Verfrissend, een heerlijke neus en een lichte bittere nadronk.

Tijdens de afgelopen maanden heb ik werkelijk genoten van de diverse gins die op de markt te vinden zijn. Gordon's, Bombay Saphire (heel het aanbod), Beefeater, London Gin, Botanicus en als klap op de vuurpijl vandaag de Hendrickx gin (Schotland) mogen proeven.

Deze gin wordt enorm geprezen om zijn delicate aroma en verfijnde smaak. In het bereidingsproces worden zelfs Belgische en Nederlands komkommers gebruikt. Dit vroeg gewoon om een tasting. :D

Geur: een zeer zoete, doch verfrissend en kruidige geur. Mijn eerste indruk was zeer positieve en ik keek al uit naar de smaak. :duimop

Smaak: Lichtjes zoet en toch het kruidige dat naar voor komt. Doch dien ik echter te melden dat de smaak zeer vluchtig is en dat er weinig onderscheid is met bv. Bombay gin. Hoewel de smaak er echt wel mag wezen is dit toch wat teleurstellend daar de verwachtingen hoog lagen.

Desondanks ga ik volgende week toch een flesje kopen. :smullen
0 x

Robbert5631
Actief lid
Actief lid

Re: Gin - Hendrickx

Ongelezen berichtdoor Robbert5631 » 10 Okt 2014, 20:29

Geweldige marketing ook.. zeker op internet.. ambachtelijk gemaakt en kwantitrit is kwaliteit
0 x

chrisgeysen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor chrisgeysen » 27 Okt 2014, 20:08

Ik weet niet of je een Facebook gebruiker bent .... Zo ja, kijk eens op "gin ur way" een Facebook pagina van Glenn Vanbellingen, ook een whiskyliefhebber.
Hier staat veel info over gin en mogelijke combinaties met tonic
0 x

D. T.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D. T. » 01 Nov 2014, 00:52

Hendrickx is oké, zeker weten ... maar er is heel wat beter spul op de almaar groeiende markt.

Mijn persoonlijke favorieten op dit moment: Tanqueray Malacca, Tanqueray Ten, Bulldog, Sacred (puur), Martin Miller's [Westbourne Strength], Plymouth Gin, Spirit of Hven Organic Gin [huisgin van Noma] en Spring Gin [van Manuel Wouters] ...

Wat Tonics betreft ben ik nogal te vinden voor Goldberg, Fever Tree, de premium mixers van Schweppes, Indi , Original en bijvoorbeeld 1724 [met Gin Mare].

Recente gin-tegenvallers? Studer Swiss Classic Gin, Aviation American Gin, Macaronesian White Gin.

Cheers

D.T.
0 x

mdvanderheide
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 15 Jul 2015, 12:55

Absolute favoriet: The Botanist gin samen met Fevertree tonic met de smaak van Elderflowers en een schijfje komkommer. Aangezien de gin bij Bruichladdich word gestookt is er toch nog een link naar whisky.
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 22 Jul 2015, 19:36

Check vooral eens de gin van Zuidam, zowel de Dutch Courage als de Old Tom (gerijpt op Amerikaans eiken) zijn hele fijne gins. Moeten wel elk hun eigen tonic hebben btw.
0 x
Afbeelding

Joris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Joris » 22 Jul 2015, 22:27

Ik kwam deze gin laatst toevallig tegen bij de slijter, en ik moet zeggen dat ik er totaal geen spijt van heb! Samen met de elderflower tonic van fever tree een geweldige combinatie. Het is naar mijn mening een hele lekkere gin met een veel subtielere smaak dan de bombay sapphire, prijs / kwaliteit is ook prima in verhouding.
0 x
Afbeelding

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 23 Jul 2015, 23:25

Heb onlangs een gin cadeau gekregen: G'vine. Wordt beschreven door kenners als een van de meest welruikende gins. En smaken doet ie ook. :bigsmile
0 x

D. T.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D. T. » 24 Jul 2015, 00:34

Bram84 schreef:Heb onlangs een gin cadeau gekregen: G'vine. Wordt beschreven door kenners als een van de meest welruikende gins. En smaken doet ie ook. :bigsmile

Yes Indeed. Ook recent aangekocht G'Vine [Nouaison] :goedgedaan
Een zalige gin, het mag gezegd worden!

Cheers, D.
0 x

D. T.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D. T. » 24 Jul 2015, 00:35

D. T. schreef:
Bram84 schreef:Heb onlangs een gin cadeau gekregen: G'vine. Wordt beschreven door kenners als een van de meest welruikende gins. En smaken doet ie ook. :bigsmile

Yes Indeed. Ook recent aangekocht: G'Vine [Nouaison] :goedgedaan

Cheers, D.
0 x

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 24 Jul 2015, 12:59

D. T. schreef:
D. T. schreef:

Yes Indeed. Ook recent aangekocht: G'Vine [Nouaison] :goedgedaan

Cheers, D.

Ik heb een andere versie, [Floraison*]
0 x

martijn1981
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor martijn1981 » 15 Aug 2016, 21:38

Probeer ook eens een copperhead gin.
Is een wat kruidige gin maar van zeer goede kwaliteit. (wel prijzig)
0 x

mdvanderheide
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 06 Sep 2016, 21:17

Monkey 47 dry gin, erg lekker!
0 x

Daaf
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Daaf » 03 Nov 2016, 20:28

Een gin die ik zelf persoonlijk ook erg lekker vind is de Sloane's gin. Zeker in combinatie met Fever tree tonic, stukje rode peper, wat limoen en 2 schijfjes komkommer. Gegarandeerd genieten :Party
0 x

D. T.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D. T. » 03 Nov 2016, 21:52

Beste gin die ik de laatste tijd geproefd heb: een Ier, Bertha's Revenge ... Cheers, D.
0 x

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”