250,000 Scoville Naga Chilli Vodka Master of Malt

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

250,000 Scoville Naga Chilli Vodka Master of Malt

Ongelezen berichtdoor Jock » 19 Jul 2013, 19:24

Van de geweldige mensen van Master of Malt is inmiddels ook in Nederland een 250,000 scovilles naga chilli vodka. Geloof me, 250,000 scovilles is wel heel erg heet. Vodka met een infuus van naga chilli,s dus. Op mijn facebook pagina is er een filmpje te zien hoe ik een theelepeltje hiervan proef. Het brandt je de bek uut, dat kan ik je wel vertellen. Mijn lippen waren zelfs een tijdlang gevoelloos. Het flesje komt in een verpakking die je allen open kan krijgen met een tang. Bij Master of Malt geven ze zelfs een waarschuwing hierover. Voorzichtigheid geboden.
Maar behalve een leuke party stuk, heeft het wel een mooie gebruik. Met een blikje tomatenpuree en ook wat zout en aangevuld met zongerijpte tomatensap, beetje citroen en veel ijs in een longdrink glas, heb je een wel heel pittige Bloody Mary. Stukje selderij erin en een harde stuk crispy bacon. Heerlijk pittig. Je hoeft verder niet te klooien met andere ingrediënten. Snel gemaakt, voor de liefhebber :Tongue
0 x

Otje
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: 250,000 Scoville Naga Chilli Vodka Master of Malt

Ongelezen berichtdoor Otje » 19 Jul 2013, 23:12

Mmm, echt goeie peperwodka ben ik niet vies van :goedgedaan
0 x
Afbeelding
I'd rather drink from the grain than the grape...

Aurilitus
Actief lid
Actief lid

Re: 250,000 Scoville Naga Chilli Vodka Master of Malt

Ongelezen berichtdoor Aurilitus » 09 Jun 2014, 16:52

Zelf heb ik vorig jaar peper rum gemaakt, ik vraag me af of ik de Naga Chilli Vodka kan verslaan, maar ik denk dat ik een redelijke kans heb.

Voor de geïnteresseerden het recept:

-Witte Rum
-Habanero Chocolate pepers

De pepers in schijfjes hakken, en vervolgens bij de rum gooien, dan een tijdje laten staan (enkele weken zal voldoende zijn, maar die van mij staat al een jaar en is nog heter geworden).

De Habanero pepers hebben een lekker bloemige smaak, maar zijn ook extreem pittig. Ook heb ik Jalapeño Tequila gemaakt, maar die heb ik nog niet geproefd.

Als er mensen zijn die interesse hebben zou ik misschien voor een kleine vergoeding een sample kunnen sturen, in dat geval zou ik zeggen, stuur me even een berichtje.
0 x

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”