Ron Abuelo

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ron Abuelo

Ongelezen berichtdoor GJR » 13 Dec 2011, 19:40

Vandaag precies op het juiste moment gaan shoppen bij DH17. Kwam een vertegenwoordig van de Rums van Ron Abuelo langs en ik mocht proefkonijn spelen (Dank je wel Johan). Wat mij opviel is dat deze rums een mooi gebalanceerde zoetheid hebben:

Ik heb de volgende rums geproefd:
- Anejo (geen leeftijdsaanduiding), ca 3 jaar, vrij zacht en licht, vrij veel fruittonen en butterscotch
- 7 Anos, gerijpt op ex-whisky en ex-bourbon vaten, warm en mooi, ook wat rook, meer complex dan de Anejo
- 12 Anos,Stevige rum,complex, diverse donkere fruittonen en kruiden
- Centuria, Blend met rums tot 30 jaar oud. Zware houttonen, gedroogd fruit, lichte rook

Vooral de laatste is erg bijzonder, maar met een prijs van ruim over de 100 euro ook exclusief. Zowel de 7 als de 12 zijn erg mooie rums voor een prijs van tussen de 20 en 30 euro.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”