Online Plantation Rum tasting d.d. 19-03-2021

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Online Plantation Rum tasting d.d. 19-03-2021

Ongelezen berichtdoor Dre » 11 Mar 2021, 14:04

Naar aanleiding van het spontaan ontstane tastingsetje van Oogadal en de daaruit blijkende grote(re) interesse in rum, hierbij nog een link naar een online rum tasting binnenkort vanuit Dramtime georganiseerd.
Het betreft hier 6 verschillende rums van het merk Plantation, aan elkaar gepraat (inclusief uitleg over hoe rum gemaakt wordt, welke stijlen er zijn etc.) door Aurélie Maumus, Plantation Brand ambassador.
Wellicht wel interessant voor mensen die het setje gemist hebben, of mensen die meer willen dan alleen het Oogadal-setje (zoals ondergetekende, want het verhaal erachter ben ik ook wel erg benieuwd naar :bigsmile ).
Ik heb recentelijk hier nog met Tom-Roderick contact over gehad en er zíjn nog een paar plekken vrij, dus doe er je voordeel mee.

Uitnodiging Online Plantation Rum tasting vrijdag 19 maart 2021
4 x

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Online Plantation Rum tasting d.d. 19-03-2021

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Mar 2021, 15:18

Ik zag m langs komen een poosje terug. In eerste instantie dacht ik mwoh maar inmiddels toch maar een mailtje naar Tom-Roderick gestuurd. Weet niks van rum en heb ook niet veel op qua rum dus in t kader van horizon verbreden.. :bigsmile
1 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 14 Mar 2021, 21:02

Ik heb me, samen met mijn schoonvader, ook maar ingeschreven. Al is het maar voor het achtergrondverhaal inderdaad.
Whisky is wel een duidelijk verhaal (al valt daar ook nog een wereld te ontdekken) maar rum is toch echt wel iets anders.

Komende vrijdag zit ik er klaar voor in elk geval! Nog meer forumleden die meedoen?
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 14 Mar 2021, 21:04

Gezellig :bigsmile
1 x
Afbeelding

Daveen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Daveen » 15 Mar 2021, 08:52

Daan schreef:Ik heb me, samen met mijn schoonvader, ook maar ingeschreven. Al is het maar voor het achtergrondverhaal inderdaad.
Whisky is wel een duidelijk verhaal (al valt daar ook nog een wereld te ontdekken) maar rum is toch echt wel iets anders.

Komende vrijdag zit ik er klaar voor in elk geval! Nog meer forumleden die meedoen?

Zelfde idee hier. Ik verwacht persoonlijk niet mijn malternative tussen dit rijtje rums tegen te komen, maar wie weet. Ben vooral benieuwd naar het verhaal.
1 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Mar 2021, 09:01

Daan schreef:Komende vrijdag zit ik er klaar voor in elk geval! Nog meer forumleden die meedoen?

Nou ja, zoals in mijn bovenste post al genoemd: Ik dus ook :bigsmile
En wat Daveen zegt, benieuwd naar het verhaal vooral, en of ik in de basis verschil ga proeven in de diverse stijlen.
1 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 15 Mar 2021, 12:15

Nou ik ben helaas wat te voorbarig geweest, vanmorgen een mailtje dat ie vol zat :(
Dat terwijl de site (gisteravond in elk geval) nog aangaf dat er nog plek was..

Volgende keer beter, jullie veel plezier!
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Thewowbar1986
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 26 Mar 2021, 14:49

Ik ben geen kenner, maar kan zeggen dat plantation nog nooit is tegen gevallen....zeer lekkere producten, op spirits in the sky festival in Brussel stonden ze zowat elk jaar!! :goedgedaan
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 26 Mar 2021, 15:45

Thewowbar1986 schreef:Ik ben geen kenner, maar kan zeggen dat plantation nog nooit is tegen gevallen....zeer lekkere producten, op spirits in the sky festival in Brussel stonden ze zowat elk jaar!! :goedgedaan

Het ‘nadeel’ van Plantation is wel het gerotzooi met vaten. Standaard een 2e rijping op cognac en regelmatig nog allerlei fancy wijnvaten. Als je daar niet van bent wordt plantation wel een lastig verhaal denk ik.
0 x
Afbeelding

Thewowbar1986
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 26 Mar 2021, 18:07

Cask1988 schreef:
Thewowbar1986 schreef:Ik ben geen kenner, maar kan zeggen dat plantation nog nooit is tegen gevallen....zeer lekkere producten, op spirits in the sky festival in Brussel stonden ze zowat elk jaar!! :goedgedaan

Het ‘nadeel’ van Plantation is wel het gerotzooi met vaten. Standaard een 2e rijping op cognac en regelmatig nog allerlei fancy wijnvaten. Als je daar niet van bent wordt plantation wel een lastig verhaal denk ik.

Mja, dat is zowat vergelijkbaar met het whisky wereldje...was vroeger veel minder het geval. Maar je hebt wel ergens een punt, heg kan een struikelblok zijn, maar anderzijds als prijs en kwaliteit blijven opgaan.
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 26 Mar 2021, 21:57

Daan schreef:Nou ik ben helaas wat te voorbarig geweest, vanmorgen een mailtje dat ie vol zat :(
Dat terwijl de site (gisteravond in elk geval) nog aangaf dat er nog plek was..

Volgende keer beter, jullie veel plezier!

Gebeurt je nog al eens als ‘t om rum gaat geloof ik... :P
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”