Plantation Rhum 20 XO

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Plantation Rhum 20 XO

Ongelezen berichtdoor Jock » 10 Feb 2011, 23:57

0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Plantation Rhum 20 XO

Ongelezen berichtdoor GJR » 13 Mar 2011, 14:38

Ook ik heb hem geproefd met dank aan DH17 Slijterijen voor het sample en het is een gevaarlijk lekkere rum :bigsmile . Zie hier voor mijn tastingnote. Was mijn eerste kennismaking met rum en ben bang dat het niet de laatste zal zijn, alhoewel ik het wel naast de whisky en wijn, toch wat beperkt hoop te houden, zeker ook gezien het effect op mijn portomonnee :(
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

saintjimmy
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor saintjimmy » 23 Mar 2011, 11:46

Ik heb deze fraaie rum nu ongeveer een weekje in de kast staan. Hij is echt ontzettend lekker! Drinkt alleen wel erg makkelijk weg :P
0 x
Afbeelding

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 13 Mei 2011, 15:41

Voor alle duidelijkheid, dit is géén rum van 20 yo.
Wel een rum die geassembleerd werd voor de 20ste verjaardag van Plantation, een Franse onafhankelijke bottelaar.

De xo 20 is een Barbadosrum (Barbados was het eerste land in de regio waar rum werd gedestilleerd => Mount Gay) en Barbadosrums klenmerken zich nu eenmaal door hun elegantie, hun fijne en lichtere smaken, met veel vanille, geroosterde cocos, en tropisch fruit. De speysiders onder de rum zeg maar :lol:

Wie Barbadosrums niet kan pruimen, zal heel vaak gewoon géén rum lusten. Vind je deze XO best lekker, probeer dan eens Jamaica, St Lucia, Antigua, Nicaragua rums; die zijn in 't algemeen al heel wat expressiever.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Mei 2011, 11:21

semtex schreef:Voor alle duidelijkheid, dit is géén rum van 20 yo.
Wel een rum die geassembleerd werd voor de 20ste verjaardag van Plantation

Ah, Jock zegt het iig goed in z'n blog "20 jarige anniversary botteling". Gert-Jan: op jouw blog staat wel 20yo ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”