Wat is een mooie, betaalbare (< 35 euro) beginners Rum ?

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
JayDie
Moderator
Moderator

Wat is een mooie, betaalbare (< 35 euro) beginners Rum ?

Ongelezen berichtdoor JayDie » 08 Aug 2010, 09:52

Ja, dit is het Whisky forum, maar aan de bar kun je vanalles bestellen... Ik wil er geen apart onderwerp van maken, dus even wat korte suggesties: "Wat is een mooie, betaalbare (< 35 euro), beginnersrum?"

Om Het Whisky Forum niet te vervuilen mag je me ook PM'en 8-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Mark
Senior
Senior

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Mark » 08 Aug 2010, 12:54

Ik vind persoonlijk de Havana club anejo 7 anos een erg goede rum om puur te drinken!

Brugal (Dominicaans) is ook erg goed! Malecon schijnt ook prima te drinken te zijn.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Wat is een mooie beginners rum?

Ongelezen berichtdoor Jock » 08 Aug 2010, 13:40

JayDie schreef:Ja, dit is het Whisky forum, maar aan de bar kun je vanalles bestellen... Ik wil er geen apart onderwerp van maken, dus even wat korte suggesties: "Wat is een mooie, betaalbare (< 35 euro), beginnersrum?"

Om Het Whisky Forum niet te vervuilen mag je me ook PM'en 8-)

Bijna alles van Plantation. Barbados 9 jaar is subliem en mooi voor de prijs.

Jock
0 x

Sanity11
Actief lid
Actief lid

Re: Wat is een mooie, betaalbare (< 35 euro) beginners Rum ?

Ongelezen berichtdoor Sanity11 » 05 Dec 2010, 21:01

Ik was ook op zoek naar een goede rum om puur te drinken, meer suggesties? Of juist welke rum je niet puur moet drinken?
0 x

GastheerG
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GastheerG » 05 Dec 2010, 21:24

Ik ben een aantal jaren geleden een paar weken op Barabados geweest.
Familievakantie met een beetje duiken (mooi wrak daar!), beetje natuur (enige Caribische eiland met apen), leuke cultuur (staan gewoon rode Engelse telefooncellen in de jungle), beetje strand, lekker eten EN.................SUGAR CANE!!!!

Dus ook wat rumfabrikanten bezocht en een hele andere kant van rum leren kennen. Tot dat moment kende ik eigenlijk alleen Stroh Rum. Dronk ik in de thee in een berghut na een dag door door de berg sjokken.
En ik kende bacardi. van dat dood geraffineerde spul waar geen enkele smaak meer inzit. Zo praten ze in de fabrieken er ook over: Dit (wijzend naar de rum die door een extra filter gaat) is voor de "white man" en dit is voor de liefhebbers (wijzend naar de ongefilterde rum).

Ik ben helemaal verliefd geraakt op oude Mount gay. 15 jaar is weergaloos! Ze rijpen die rum overigens op oude bourbon vatten. Die komen daar in 10tallen containers aan. Gewoon in losse duigen en staan daar er weer vaten van te maken.
Uit m'n hoofd is een 8 jaar oude ook al een traktatie en zit die in je budget. Hoe dan ook de moeite om even uit te zoeken.
0 x

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 11 Feb 2011, 12:21

Heb daarnet een fles Malecon 12yo gehaald bij de slijter.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 11 Feb 2011, 15:24

Dit hoort niet echt thuis in deze topic (en ik wil zeker niet stoefen), maar binnenkort krijg ik een sample van 3cl San Cristobal de la Habana Ron Anejo Solera rum. :hoera
Een maat van mij was naarstig op zoek naar deze (naar het schijnt) zeldzame rum. En yours truly heeft 2 flessen voor hem gevonden op het internet. Hij was stomverbaasd dat ik er één kon vinden in Europa, laat staan twee. Ik ben zeer benieuwd hoe die gaat smaken.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”