Armagnac advies
-
- Moderator
Re: Armagnac advies
Ik ben erg gecharmeerd van alles wat Samalens maakt. De 'gewone' Samalens 3-ster is al prima, de VSOP is super. Ze hebben nu ook een 'Single' serie, dus van één druivenras (folle blanche). Ik heb de Single 8 in Frankrijk ooit gekocht voor 28 euro. Erg fijn!
Laatst gewijzigd door Uridium op 18 Aug 2022, 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
-
- Forum goeroe
Folle blanche heb ik ook goede ervaringen mee. Le Basque heeft er ook eens een aantal vintages mee uitgebracht. Werkte top! Gezet naast een mix van druiven proef je een behoorlijk verschil. Net als met alles, de soort die het meeste ‘complex’ is in gebruik, smaakt het best 

1 x
-
- Moderator
Dat zal dan de reden zijn dat mijn Tariquet mij ook goed bevalt. 'Pure Folle Blanche' op vatsterkte.
Als ik de Samalens tegen kom zal ik die ook eens proberen.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
- Moderator
Reichenbach schreef:Dat zal dan de reden zijn dat mijn Tariquet mij ook goed bevalt. 'Pure Folle Blanche' op vatsterkte.
De Hanos heeft vrij veel Samalens. En als ik me niet vergis, dan heb jij ook een Hanos-pasje

1 x
-
- Moderator
In Heerenveen hebben ze modelletje VSOP staan. Dit weekeinde maar eens proberen!Uridium schreef:De Hanos heeft vrij veel Samalens. En als ik me niet vergis, dan heb jij ook een Hanos-pasje
1 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Gisteren een Domaine Tariquet 25 jaar pure folle blanche 48,6% cask strength gehaald voor de kerstdagen.
Wordt mijn eerste Armagnac dus ben benieuwd.
1 x
-
- Senior
Heb zelf 2 flessen (Baron Gaston Legrand en Chateau de Pomés Pébérerè) Armagnac die gedistilleerd zijn in 1968 en gebotteld in 2021. Dus 53 jaar oud!
Die gaan open op mijn 60e en met mijn pensioen. Ze waren natuurlijk vééél betaalbaarder dan een whisky van die leeftijd
Die gaan open op mijn 60e en met mijn pensioen. Ze waren natuurlijk vééél betaalbaarder dan een whisky van die leeftijd

2 x
-
- Moderator
Al weer meer dan een jaar geleden, maar is het bevallen?Freddy schreef:Gisteren een Domaine Tariquet 25 jaar pure folle blanche 48,6% cask strength gehaald voor de kerstdagen.
1 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Reichenbach schreef:Al weer meer dan een jaar geleden, maar is het bevallen?Freddy schreef:Gisteren een Domaine Tariquet 25 jaar pure folle blanche 48,6% cask strength gehaald voor de kerstdagen.
Was heerlijk! Maar is al weer een tijdje geleden opgegaan.
Ondertussen al weer een tijdje een oude jenever van Boomsma op rode wijn vaten open staan.
1 x
-
- Moderator
Die is briljant hé, die drie jaar op vatten van Chateau Beaulieu gerijpte oude Genever... toppertje! 

1 x
-
- Forum goeroe
Over een kleine drie weken een weekje Frankrijk (en daarna nog een kleine twee weken Spanje..)
.. Zijn er nog Armagnacs in gewone supers te krijgen die leuk zijn als vakantieborrel?

0 x
-
- Moderator
Nickolaas schreef:Over een kleine drie weken een weekje Frankrijk (en daarna nog een kleine twee weken Spanje..).. Zijn er nog Armagnacs in gewone supers te krijgen die leuk zijn als vakantieborrel?
Samalens heeft een leuke 'Single 10' gemaakt, monocépage folle blanche en 10 jaar gerijpt. Voor 28 euro.
Ook de Samalens VSOP en de 'gewone' *** zijn uitstekend.
Verder is de Cles des Ducs VSOP meestal voor omstreeks 20 euro te krijgen.
In de meeste supers is het assortiment Armagnacs en Cognacs wel geslonken. De Fransen zijn nu dol op rum

1 x
-
- Forum goeroe
Enkele recente samples maken nieuwsgierig naar info over Armagmac. Heeft iemand suggesties voor sites/ FB groepen/ andere bronnen van info? Ik heb het Armagmacdraadje op het Cognacforum al gevonden
. Dank!

0 x
-
- Moderator
Heb ik het idee dat armagnac in (Noord) Nederland toch wat minder leeft. Op wat materiaal na als eerder in dit draadje genoemd. Kan ik je verder ook niet helpen aan groepen of websites.Nickolaas schreef:... Ik heb het Armagmacdraadje op het Cognacforum al gevonden. Dank!
1 x
-
- Top bijdrager
Op het RumX-forum is er ook een actief draadje over Cognac en Armagnac. (Armagnac.de overigens ook een mooie website om Armagnac te kopen).
Whiskyfun.com heeft ook veel cognac en Armagnac geproefd en tasting notes gepubliceerd.
En op Reddit: https://www.reddit.com/r/Armagnac/
Whiskyfun.com heeft ook veel cognac en Armagnac geproefd en tasting notes gepubliceerd.
En op Reddit: https://www.reddit.com/r/Armagnac/
1 x
Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”