Calvados van Laphroaig vaten

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Herre
Actief lid
Actief lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 Mei 2022, 08:31

Calvados van Laphroaig vaten

Ongelezen berichtdoor Herre » 19 Jun 2022, 13:29

Geen whisky maar toch gerelateerd. Tijdens een vakantie (vorig jaar) tegen gekomen. Calvados gefinished op Islay whisky vaten. Eigenaar heeft me de vaten laten zien en het zijn laphraoig vaten!. Heel bijzonder drankje, zeker voor de Laproaig afficionado's. Deze is nog dicht voor een nabije toekomst.

IMG_4710.jpg
IMG_4710.jpg (845.61 KiB) 860 keer bekeken
4 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Calvados van Laphroaig vaten

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 19 Jun 2022, 19:05

Heey das een leuk flesje! Sowieso vind ik calvados vaak erg smaakvol, deze combi maakt het helemaal interessant! Kost zo’n flesje nou?
0 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Herre
Actief lid
Actief lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 Mei 2022, 08:31

Re: Calvados van Laphroaig vaten

Ongelezen berichtdoor Herre » 19 Jun 2022, 19:42

Calvados is niet zo heel duur, heb geloof ik iets van 40 Euro betaald.
Heb nog getwijfeld over een flesje vintage 1972 (geboortejaar). Was iets van 200 euro…
0 x
Afbeelding

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 Jun 2010, 13:45

Re: Calvados van Laphroaig vaten

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 20 Jun 2022, 09:22

Blijft altijd interessant waarvoor al die vaten allemaal weer hergebruikt worden. Want natuurlijk ook een heleboel bieren op whiskyvaten.
Zelf heb ik in Japan ook flesje Umeshu gerijpt op Yamazaki vaten gekocht (allemaal van Suntory dus ze kunnen blijven gebruiken). https://dekanta.com/store/suntory-yamazaki-umeshu/ (let niet op de prijs, die heb ik in elk geval niet betaald).
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3970
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Calvados van Laphroaig vaten

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 20 Jun 2022, 19:12

WhiteMonkey schreef:Blijft altijd interessant waarvoor al die vaten allemaal weer hergebruikt worden. Want natuurlijk ook een heleboel bieren op whiskyvaten.
En omgekeerd. Heeft Jamesson niet zo'n serie Caskmates? Kun je aan de gang blijven.
https://www.jamesonwhiskey.com/nl-NL/ou ... ut-edition
https://www.franciscanwellbrewery.com/e ... meson-aged

Whisky rijpen in cider vaten wordt uitgesloten door de SWA. Is het me niet duidelijk of calvados vaten mogen worden gebruikt. Bij Ierse whisky kom ik het wel tegen, maar die regels zijn minder strikt.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten