Goede rum

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Goede rum

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 08 Aug 2018, 21:56

DramdrummerTom schreef:Ik heb net weer een Hampden Estate Proof op. 60% alcohol, 7 jaar tropische rijping, de eerste officiele langer gerijpte OB van Hampden zelf. Heeft alle typische Hampden geuren en smaken (tropische vruchtencoctail, nagellakverwijderaar ,esters en anijs) maar toch vrij zacht en in balans. Mooi flesje voor in de zomer! Heb meteen maar flink ingeslagen :lol:

Ik ben ook een grote liefhebber van Hampden. Gelukkig zijn de 2 Ob uitgave een vaste onderdeel van hun assortiment geworden. Je kan rustig aan doen. Het zijn geen limited uitgaves
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Jan 2019, 08:18

Me eigenlijk nog niet echt op het pad van de rum begeven (ik tel de Captain Morgan's en Bacardi Oakheart's in de cola maar even niet mee :lol: ), maar dit weekend me eens aan twee serieuze rums gezet: De Foursquare 'Criterion' 10yo op 56% en de Hampden 17yo van Berry Bros op 55,4%.

Wát een verrassing! Mooie zoete geuren en smaken, marsepein, veel (positieve) houtinvloeden, sowieso zeer volle geur en smaak, en heerlijk tintelend door het hoge Abv.
Dat was echt even een middagje genieten en eens niet met whisky, dank voor de samples Willum! :hoedaf
1 x

whiskyprins
Top bijdrager
Top bijdrager

caroni 21

Ongelezen berichtdoor whiskyprins » 08 Jun 2019, 16:28

vandaag een caroni 21 "gevonden" mijn weekend is goed!!

https://www.whisqy.com/nl/rum-caroni-21 ... -57-2.html
1 x

D. T.
Senior
Senior

Re: caroni 21

Ongelezen berichtdoor D. T. » 09 Jun 2019, 00:14

whiskyprins schreef:vandaag een caroni 21 "gevonden" mijn weekend is goed!!

:winner !
Alle Caroni's die ik al heb geproefd zijn top! Geniet er van!
0 x

D. T.
Senior
Senior

Re: caroni 21

Ongelezen berichtdoor D. T. » 09 Jun 2019, 00:16

whiskyprins schreef:vandaag een caroni 21 "gevonden" mijn weekend is goed!!

:winner !
Alle Caroni's die ik al heb geproefd zijn top! Geniet er van! Jammer van de steeds gekkere prijzen. Alhoewel, in vergelijking met whisky valt het nog mee ...
0 x

Demas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Demas » 16 Jun 2019, 14:38

Hello,

Een kameraad en ikzelf willen ons eens wagen aan een goeie rum. Ik ben al wat whisky gewend en hij kan af en toe een glaasje whisky appreciëren.
Ik vroeg me af of jullie een aantal goede rums kunnen aanraden die prijs kwaliteit de moeite zijn. Liefst straffer dan 40%.
Qua smaakprofiel ken ik niet veel van rum maar mzg gerust afwijkend zijn van wat ik tot nu toe ken als rum (bacardi enz :bigsmile =
0 x

D. T.
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D. T. » 16 Jun 2019, 20:51

Demas schreef:Hello,

Een kameraad en ikzelf willen ons eens wagen aan een goeie rum. Ik ben al wat whisky gewend en hij kan af en toe een glaasje whisky appreciëren.
Ik vroeg me af of jullie een aantal goede rums kunnen aanraden die prijs kwaliteit de moeite zijn. Liefst straffer dan 40%.
Qua smaakprofiel ken ik niet veel van rum maar mzg gerust afwijkend zijn van wat ik tot nu toe ken als rum (bacardi enz :bigsmile =

Dit is zeker een leuke:
Cadenhead's Classic Rum
Of deze bijvoorbeeld: J.BALLY Rhum Vieux Agricole Martinique 12 ANS D' ÂGE
(Mooie fles ook)
En nog een Cubaans toppertje: Edmundo Dantes 15 Años / Ron Extra Añejo Reserva Especial
Cheers, D.
1 x

Casketje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Casketje » 16 Jun 2019, 22:51

Gisteren eens langs geweest bij The Old Pipe (heel toffe mensen trouwens) en eens een echt goede rum gekocht: een Foursquare 2004 op 59%. 11 jaar gerijpt op Bourbon dus voor de whiskydrinker zeker een aanrader. Kan ook heel wat watet verdragen - en is ook wel aan te raden want onverdund is hij heel spicy. :goedgedaan
0 x

Demas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Demas » 17 Jun 2019, 12:30

D. T. schreef:
Demas schreef:Hello,

Dit is zeker een leuke:
Cadenhead's Classic Rum
Of deze bijvoorbeeld: J.BALLY Rhum Vieux Agricole Martinique 12 ANS D' ÂGE
(Mooie fles ook)
En nog een Cubaans toppertje: Edmundo Dantes 15 Años / Ron Extra Añejo Reserva Especial
Cheers, D.

Ik zoek ze straks es op, bedankt alvast! =)
0 x

Demas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Demas » 17 Jun 2019, 12:31

Casketje schreef:Gisteren eens langs geweest bij The Old Pipe (heel toffe mensen trouwens) en eens een echt goede rum gekocht: een Foursquare 2004 op 59%. 11 jaar gerijpt op Bourbon dus voor de whiskydrinker zeker een aanrader. Kan ook heel wat watet verdragen - en is ook wel aan te raden want onverdund is hij heel spicy. :goedgedaan

Mss ook es opzoeken :), als de prijs wat mee valt
0 x

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”